Λήξη του Εργαστηρίου Ψηφιακής Αφήγησης “I dig Stories”

Εικονογραφημένες εξομολογήσεις

Τις προσωπικές ιστορίες τους μοιράστηκαν με τους φίλους της Βαρδακείου Σχολής Ερμούπολης, οι 13 συμμετέχουσες του Εργαστηρίου Ψηφιακής Αφήγησης «I dig Stories».

Από 2 έως 7 Σεπτεμβρίου, παλαιές και νέες εκπαιδευόμενες από την Αλβανία, τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία, τη Νιγηρία, την Κίνα, την Ελβετία, τη Ρωσία και την Ουκρανία δούλεψαν ομαδικά, γνωρίστηκαν με άλλες κουλτούρες, πειραματίστηκαν με τις νέες τεχνολογίες και δημιούργησαν μικρού μήκους ταινίες – ψηφιακές αφηγήσεις.

«Στο πλαίσιο του Εργαστηρίου, οι μαθήτριες αποκόμισαν πολλές γνώσεις σχετικές με τη δημιουργία ταινίας μέσω υπολογιστή, τη συγγραφή σεναρίου, αλλά και τον συνδυασμό εικόνας και ήχου», δήλωσε «στην Κοινή Γνώμη» η συντονίστρια Ευγενία Κόλλια.

Παρά τους αρχικούς ενδοιασμούς τους, οι συμμετέχουσες κατάφεραν μέσα από τα επικοινωνιακά παιχνίδια, να βρουν τον δρόμο προς την έμπνευσή τους και να γράψουν από μία ιστορία, συνοδευόμενη από προσωπικές φωτογραφίες. Κεντρικά θέματα των ιστοριών ήταν η απόφασή τους να αλλάξουν πατρίδα, τα ενδιαφέροντα και τα χόμπι τους.

«Η ικανοποίησή τους ήταν μεγάλη, γιατί πέρα από τη δημιουργία μίας ολόκληρης ταινίας που πέτυχαν μόνες τους, αισθάνθηκαν ότι έχουν ταλέντο και πράγματα να βγάλουν προς τα έξω, προκαλώντας και το ενδιαφέρον των γύρω τους», σημείωσε η κ. Κόλλια.

Συνδυασμός λόγου και εικόνας

Σύμφωνα με την ίδια, η επιτυχία του workshop οφείλεται στην ύπαρξη ομαδικού πνεύματος, κατά τη διάρκεια των μαθημάτων. «Παρά τις δυσκολίες που είχαμε στο τεχνικό κομμάτι, η μία βοηθούσε την άλλη» τόνισε, εξηγώντας ότι οι συμμετέχουσες κλήθηκαν να δημιουργήσουν ένα  εικονογραφημένο σενάριο στην ελληνική γλώσσα.

«Οι περισσότερες κοπέλες έχουν πολύ καλό επίπεδο στα ελληνικά. Όσες αντιμετώπιζαν κάποια δυσκολία, τις βοηθούσα με παράλληλη μετάφραση στα αγγλικά» δήλωσε η υπεύθυνη του Εργαστηρίου, εκτιμώντας πως το «I dig Stories» λειτούργησε για τις ίδιες ως ένας κύκλος εντατικών μαθημάτων ελληνικών. «Κάποιες δεν είχαν χρόνο να παράγουν γραπτό λόγο στα ελληνικά και ήταν μια ευτυχής συγκυρία για να το δουλέψουν και να αισθάνονται πλέον υπερήφανες ότι έφτιαξαν κάτι στα ελληνικά και όχι στη μητρική τους γλώσσα».

Τα αποτελέσματα του σεμιναρίου παρουσιάστηκαν το περασμένο Σάββατο στην αίθουσα της Βαρδακείου Σχολής Ερμούπολης, παρουσία συγγενών και φίλων των μαθητριών, οι οποίες με χαρά και συγκίνηση αφηγήθηκαν τις ψηφιακές ιστορίες τους.