Με πιο γοργά βήματα η φετινή στελέχωση των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων

Μπαίνει το νερό στο αυλάκι

Πιο καθαρό, συγκριτικά με τα στοιχεία των προηγουμένων ετών, φαίνεται να είναι το τοπίο στη στελέχωση των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, καθώς, σύμφωνα με τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Χρήστο Μιχαλόπουλο έχει ήδη ολοκληρωθεί η τοποθέτηση του 60% των καθηγητών.

Παρά το γεγονός ότι, ο ευαίσθητος τομέας της Ειδικής Αγωγής εξακολουθεί να αποτελεί τον «τελευταίο τροχό της αμάξης» στον προγραμματισμό και την οργάνωση του Υπουργείου Παιδείας, χρόνο με το χρόνο παρατηρείται μία μεγαλύτερη ευελιξία προκειμένου τα κενά στην εκπαιδευτική διαδικασία να είναι όσο το δυνατόν λιγότερα.

Με την ευχή οι Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής να είναι πλήρως στελεχωμένες στην έναρξη κάθε σχολικού έτους, οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και οι τοπικοί φορείς συνεχίζουν την κοινή προσπάθειά τους για έγκαιρη κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών.

Σημαντική πρόοδος… αλλά όχι τελειότητα

Όσον αφορά στη φετινή χρονιά, έτσι όπως αυτή έχει διαμορφωθεί μέχρι σήμερα, οι κενές θέσεις στο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο Σύρου και το Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Ερμούπολης έχουν πληρωθεί με μόνιμους εκπαιδευτικούς, ενώ τοποθετήθηκε και ένας μικρός αριθμός αναπληρωτών. Αντίστοιχη είναι η κατάσταση και στις δύο μονάδες της Νάξου, οι οποίες είναι στελεχωμένες με αναπληρωτές.

Θετικά είναι τα δείγματα και για τα Τμήματα Ένταξης στο Νομό, καθώς σύμφωνα με τον κ. Μιχαλόπουλο, το Υπουργείο έχει αποστείλει μέχρι στιγμής 16 εκπαιδευτικούς, οι οποίοι βρίσκονται ήδη σε σχολεία της Πάρου, της Θήρας, της Σύρου, της Τήνου, της Μυκόνου και της Νάξου. Καθίσταται δε γνωστό πως, στα συγκεκριμένα τμήματα διδάσκουν Φιλόλογοι, Φυσικοί και Μαθηματικοί. Εντός των προσεχών ημερών, αναμένεται η τοποθέτηση περισσότερων εκπαιδευτικών με στόχο την ομαλή λειτουργία του συνόλου των τμημάτων ένταξης από τον επόμενο μήνα. «Φέτος, έχουμε πληρότητα 60-70%, ωστόσο καλό θα ήταν, η στελέχωση να είναι ακόμη πιο έγκαιρη την επόμενη χρονιά», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Σε αναμονή βρίσκονται ακόμα 8 τοποθετήσεις εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης από τις 18 περιπτώσεις παιδιών που παρουσιάστηκαν φέτος στα νησιά των Κυκλάδων. Σύμφωνα με τις καταστάσεις της Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης έχουν σταλεί μέχρι στιγμής εκπαιδευτικοί σε Γυμνάσια της Μήλου, της Σαντορίνης, της Πάρου και της Κύθνου. Οι ανάγκες παράλληλης στήριξης καταγράφονται από το ΚΕΔΔΥ και αποστέλλονται στο υπουργείο Παιδείας για τη διαπίστευση και στη συνέχεια την κάλυψή τους με καθηγητή που θα αναλάβει εξ’ ολοκλήρου ένα παιδί. «Υπάρχουν κάποιες περιπτώσεις παιδιών ειδικής αγωγής που θέλουν αποκλειστικότητα με κάποιον καθηγητή, ο οποίος είναι συνήθως φιλόλογος ή φυσικός», σημείωσε ο κ. Μιχαλόπουλος.

Εν αναμονή 24 ακόμα αναπληρωτών

Όπως εξήγησε, για τη φετινή χρονιά η Διεύθυνση έχει δεχτεί συνολικά 32 καθηγητές ειδικής αγωγής και αναμένει άλλους 24. «Αν και το timing είναι καλό, θα θέλαμε στις 12 Σεπτεμβρίου να βρίσκονται στα σχολεία όλοι οι αναπληρωτές, γεγονός που δεν είναι εύκολο, λόγω των διαδικασιών που απαιτούνται για τις διαπιστεύσεις, τις προσλήψεις και τον τρόπο πληρωμής των εκπαιδευτικών μέσω ΑΣΕΠ και άλλων προγραμμάτων» τόνισε, εκτιμώντας ότι κάθε χρόνο η κατάσταση προχωράει ομαλότερα.           

Πρόσθεσε, μεταξύ άλλων, ότι μία από τις προτεραιότητες της υπηρεσίας είναι και η τοποθέτηση εκπαιδευτικών στα μικρά νησιά όπως η Ανάφη, η Αμοργός, η Κέα και η Κύθνος. Στις περιπτώσεις μεγαλύτερων νησιών, όπου εκκρεμεί η παράλληλη στήριξη, οι μαθητές συμμετέχουν στα τμήματα ένταξης έως τη άφιξη των ειδικών εκπαιδευτικών.

Στα σκαριά η δημιουργία Ειδικών Σχολείων στη Σαντορίνη

Επιπλέον ανακοίνωσε ότι στα άμεσα σχέδια της Διεύθυνσης είναι και η δημιουργία Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου και ΕΕΕΕΚ στη Σαντορίνη, όπου έχουν ήδη συγκεντρωθεί 8 υπογραφείς από γονείς παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. «Θεωρώ ότι ένα ειδικό σχολείο είναι κόσμημα για τον τόπο μας, γιατί αντικατοπτρίζεται σε αυτό η ευαισθησία της κοινωνίας μας για τα παιδιά που εκτός από ανάγκες έχουν και δεξιότητες. Φωτεινό παράδειγμα ο θεωρητικός φυσικός, κοσμολόγος και συγγραφέας. Όσο καλό και οργανωμένο είναι ένα ειδικό σχολείο, τόσο ορθά δομημένη είναι η κοινωνία μας. Για το λόγο αυτό, έχουμε τη συμπαράσταση του Δήμου Θήρας, ο οποίος θα συγκατανεύσει για τη δημιουργία μιας ειδικής μονάδας», επεσήμανε ο κ. Μιχαλόπουλος.

Δεν παρέλειψε μάλιστα να αναφερθεί στην πολύτιμη βοήθεια της Σχολικής Συμβούλου Ειδικής Αγωγής της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου Μαρίας Δερέκα, η οποία σε συνεργασία με το ΚΕΔΔΥ καταβάλλει μεγάλες προσπάθειες για τη στελέχωση των σχολείων με το κατάλληλο εκπαιδευτικό προσωπικό.

«Όταν ένα ειδικό σχολείο λειτουργεί σωστά, η κοινωνία μας ευημερεί»

Το έργο της Διεύθυνσης ενισχύει σημαντικά και ο Σύλλογος Στήριξης Ατόμων με Αναπηρία «Δικαίωμα», ο οποίος με έγγραφά του προς το αρμόδιο υπουργείο, προωθεί τις ανάγκες που παρουσιάζονται στα νησιά του νομού. «Προς αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει να κινούνται και οι Σύλλογοι Γονέων, προκειμένου να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα», τόνισε.

Καταλήγοντας, υποστήριξε ότι η καλή λειτουργία των σχολείων ειδικής αγωγής είναι συνδεδεμένη με την ποιότητα της κοινωνίας. «Όταν η εκπαίδευση της ειδικής αγωγής είναι καλή, η κοινωνία μας ευημερεί. Και αυτό φαίνεται τόσο από το εκπαιδευτικό, όσο και το κοινωνικό έργο που επιτελούν οι σχολικές μονάδες μας. Οι καθηγητές χτίζουν γερούς δεσμούς αγάπης και φιλίας με τα παιδιά, τα οποία θέλουν να τους έχουν κάθε χρόνο. Στην Ειδική Αγωγή, είναι καλό να παραμένουν οι ίδιοι καθηγητές, που έχουν γνωρίσει τα παιδιά και τα έχουν βοηθήσει να ανοιχτούν. Είμαι χαρούμενος γιατί όσο πιο υψηλά είναι η ειδική αγωγή τόσο καλύτερη είναι η κοινωνία μας», υπογράμμισε.