Ένα γαλλοθρεμμένο «λουκούμι» έφερε κοντά την «Κοινή Γνώμη» και την ΣΤ’ Τάξη του Ιδιωτικού Δημοτικού Σχολείου «Άγιος Γεώργιος»

Η γαλλική γλώσσα εμπνέει… δημιουργία

Για τη σχέση τους με τη γαλλική γλώσσα, την επίδρασή της σε επαγγελματικό και προσωπικό επίπεδο, αλλά και τις δυνατότητες που αυτή προσφέρει για πνευματική απασχόληση και δημιουργία, συνομίλησαν χθες το πρωί οι μαθητές της ΣΤ’ Τάξης του Ιδιωτικού Δημοτικού Σχολείου «Άγιος Γεώργιος» και ο συντάκτης της «Κοινής Γνώμης» Αντώνης Μπούμπας.

Αφορμή για την όμορφη αυτή συνάντηση στάθηκε το χρονογράφημα με τίτλο «Λε Λουκούμ» που δημοσιεύτηκε στην εβδομαδιαία στήλη του κ. Μπούμπα «Όταν ο λύκος δεν είναι εδώ». Ο συνδυασμός ελληνικών και γαλλικών ως μέσο σάτιρας και κριτικής της τοπικής επικαιρότητας, αποτέλεσε αντικείμενο μελέτης μέσα στην τάξη για τους πιθανούς τρόπους χρήσης και αξιοποίησης των γνώσεων που αποκομίζει κανείς από την εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας.

Βασιζόμενη στην παράμετρο αυτή, η δασκάλα Γαλλικών των «Φρερ» κ. Μαργαρίτα Δεναξά, προσκάλεσε τον συντάκτη της εφημερίδας για να απαντήσει στις ενδιαφέρουσες ερωτήσεις των μαθητών και να περιγράψει τον ρόλο της γαλλικής γλώσσας στη δική του ζωή και την έμπνευση που αντλεί μέσα από την επαφή του με τον Γαλλικό Πολιτισμό.

«Το έναυσμα ήταν η γαλλική γλώσσα» τόνισε στην «Κοινή Γνώμη» η εκπαιδευτικός. «Θέλουμε να γνωρίζουμε ανθρώπους του νησιού μας, που αγαπούν και τιμούν τη γαλλική γλώσσα και μπορούν να δουλέψουν με βάση αυτή, κάνοντας άλλα σημαντικά πράγματα. Διαβάσαμε το άρθρο, μας άρεσε πάρα πολύ το «πάντρεμα» ελληνικής και γαλλικής γλώσσας και θέλαμε να γνωρίσουμε έναν άλλον άνθρωπο για να μας μιλήσει για τη γαλλική γλώσσα και την αγάπη που μπορεί να τρέφει προς αυτήν».

Κάθε γνώση, είναι χρήσιμη

Στο πλαίσιο του εποικοδομητικού διαλόγου τους, ο κ. Μπούμπας κατέστησε γνωστό στους μαθητές ότι, η αγάπη του για τα γαλλικά γεννήθηκε στα εφηβικά χρόνια του, μέσω μιας νεανικής σειράς, καναδικής παραγωγής με τίτλο «Les intrépides», που παρακολουθούσε κάθε μεσημέρι στην κρατική τηλεόραση. Το ενδιαφέρον του για το σίριαλ τον ώθησε στο να ζητήσει ως δώρο από τον παππού και τη γιαγιά του ένα ελληνογαλλικό λεξικό, το οποίο και μελετούσε, ακούγοντας τις λέξεις που συγκρατούσε από το κάθε επεισόδιο. Η επαφή του με τη γλώσσα έγινε στενότερη στη Β’ Γυμνασίου, όταν άρχισε να παρακολουθεί –καθυστερημένα, συγκριτικά με άλλα παιδιά- μαθήματα σε φροντιστήριο γαλλικών του νησιού μέχρι και το τέλος της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Αμέσως μετά, εισήχθη μέσω των πανελλαδικών εξετάσεων στο Τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Κατά τη διάρκεια της φοίτησής του, είχε μάλιστα την ευκαιρία να διαμείνει στην πόλη Lyon της Γαλλίας, συμμετέχοντας στο πρόγραμμα ανταλλαγής φοιτητών Erasmus.

Ωστόσο, εξήγησε ότι η αδυναμία του για τη συγγραφή ήταν μεγαλύτερη από την επιθυμία του για άσκηση του εκπαιδευτικού επαγγέλματος, με αποτέλεσμα να αναζητήσει διέξοδο σε πιο δημιουργικά μονοπάτια. Έτσι, ο δρόμος τον οδήγησε στα «χωράφια» της δημοσιογραφίας, με την οποία ασχολείται σε τοπικό επίπεδο από το 2010. Καταλήγοντας, σημείωσε πως οι σπουδές του αποτέλεσαν ένα σημαντικό «εφόδιο» για να μπορεί σταδιακά να χρησιμοποιεί τη γαλλική γλώσσα, όπου αυτή είναι απαραίτητη, ενώ τόνισε ότι αγαπημένη του ταινία είναι η «Αμελί» του Jean-Pierre Jeunet και λατρεμένο του βιβλίο «Ο Μικρός Πρίγκιπας» του Antoine de Saint-Exupery, τον οποίο κουβαλάει τόσο στην καρδιά του, όσο και στο αριστερό χέρι του.

Μέσα από τη συζήτηση προέκυψε το συμπέρασμα πως, κάθε γνώση που λαμβάνουμε είναι χρήσιμη για να πραγματοποιήσουμε τα όνειρα και τους στόχους μας. «Αξιοποιήστε τις γνώσεις σας και συνεχίστε να αγαπάτε τα γαλλικά» συμβούλευσε τους μαθητές ο κ. Μπούμπας, ο οποίος εξέτασε μαζί με την Δεναξά το ενδεχόμενο κάποιας μελλοντικής συνεργασίας για την παραγωγή κάποιου συγγραφικού κειμένου από μαθητές του σχολείου, που θα μπορούσε να εκδοθεί ή και να δραματοποιηθεί.

Χάλκινο μετάλλιο στον Διαγωνισμό Γαλλοφωνίας

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, οι μαθητές είχαν επίσης την ευκαιρία να παρουσιάσουν το εικαστικό έργο τους που απέσπασε χάλκινο μετάλλιο στον φετινό Διαγωνισμό Γαλλοφωνίας. Το έργο τους ήταν βασισμένο στην «κατσίκα του κ. Σεγκάν», έναν μύθο για την ελευθερία, την ανεξαρτησία και τις συνέπειες της αποκοπής από το κοινωνικό σύνολο. «Τα παιδιά δούλεψαν πάρα πολύ γι’ αυτό και ανταμείφθηκαν για τον κόπο τους» δήλωσε η κ. Δεναξά, επισημαίνοντας πως αυτή ήταν η δεύτερη συνεχόμενη διάκριση του σχολείου στον συγκεκριμένο διαγωνισμό.

Αναφερόμενη στο έργο του σχολείου, η εκπαιδευτικός τόνισε ότι καταβάλλονται σημαντικές προσπάθειες από όλους, προκειμένου οι μαθητές να ξεδιπλώσουν τα ταλέντα τους μέσα από ένα ευρύτερο πεδίο γνώσεων. Ως εκ τούτου, πέρα από τα βασικά μαθήματα, όπως τα μαθηματικά, η γλώσσα και η φυσική, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση και στα καλλιτεχνικά, τη μουσική, τις ξένες γλώσσες και την πληροφορική, που βοηθούν τα παιδιά να βρουν την κλίση τους.

Οι «Φρερ» στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

Στο πλαίσιο του μαθήματος των καλλιτεχνικών, το σχολείο συμμετείχε φέτος στο Διαγωνισμό Ζωγραφικής που συνδιοργάνωσε το «Αθηνόραμα» με την Γερμανική Πρεσβεία. Οι μαθητές υπό την καθοδήγηση της δασκάλας τους, Αγνή Ρούσσου έφτιαξαν κάρτες από τα παραμύθια των Αδελφών Γκριμ. Επίσης, ψηφιοποίησαν έργα τα οποία εκτίθενται στην ψηφιακή γκαλερί της Kinder σοκολάτας. Το σημαντικότερο όμως γεγονός ήταν ότι το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης στην Αθήνα , άνοιξε τις πόρτες του στα παιδιά στην έκθεση «Φανταστικές Κυκλάδες», στην οποία μεταμόρφωσαν τους χάρτες των νησιών σε πορτραίτα, δράκους, πουλιά κ.α.

Συμμετοχές σε Πανελλήνιους Διαγωνισμούς Πληροφορικής

Στο μάθημα της πληροφορικής, το σχολείο πήρε μέρος στο Διαγωνισμό Καλύτερης Εικονογραφημένης Ιστορίας ή Βίντεο ή Scratch με θέμα «Εκπαιδεύοντας τον παππού στο Διαδίκτυο», όπου απέσπασε έπαινο, ενώ βραβεύτηκαν τρεις μαθητές για τις εργασίες τους. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να συστήσουν στους ενήλικες το μαγικό κόσμο του διαδικτύου και  να τους εκπαιδεύσουν σε βασικές δεξιότητες, συμβάλλοντας στην προσπάθεια καταπολέμησης του ψηφιακού αποκλεισμού στην Ελλάδα.

Το σχολείο θα συμμετέχει επίσης στο 7ο Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας, που θα πραγματοποιηθεί στις 28 Απριλίου στη Σύρου, καθώς και στον 5ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Φυσικών Δημοτικού που διοργανώνει στην Αθήνα η Ένωση Ελλήνων Φυσικών. Για τις ανάγκες του διαγωνισμού, οι μαθητές έφτιαξαν μονοθέσια οχήματα τα οποία θα τρέξουν σε πίστες 20 μέτρων.

Ξένη λογοτεχνία και περιβαλλοντική εκπαίδευση

Τέλος, στο μάθημα των αγγλικών, τα παιδιά σκέφτονται και ανακαλύπτουν τη λογοτεχνία σε μια άλλη γλώσσα, ενώ οι μαθητές της Γ’ και Δ’ Δημοτικού συμμετείχαν στον καθαρισμό της παραλίας του Κινίου, στο πλαίσιο της Πανελλήνιας Εθελοντικής Περιβαλλοντικής Εκστρατείας «Let’s do it Greece».