Μαθητές του 4ου, του 6ου και του Δημοτικού Σχολείου Άνω Σύρου εκπαιδεύονται και δημιουργούν παρέα

Εργαστήρι εκπαιδευτικής ρομποτικής

Τις σκέψεις, τις ιδέες και τις δεξιότητές τους θα ενώσουν φέτος οι μαθητές της Ε’ και ΣΤ’ Τάξης τριών Δημοτικών Σχολείων της Σύρου, μέσα από το Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Ρομποτικής με υπεύθυνο τον εκπαιδευτικό Μανώλη Αργυρό.

Σκοπός του εργαστηρίου είναι η εξοικείωση των μαθητών με τις έννοιες των Μαθηματικών, της Τεχνολογίας και του Προγραμματισμού μέσω της ρομποτικής, η δυνατότητα υλοποίησης κατασκευών με βάση ιδέες των παιδιών και η ανάπτυξη συνεργατικού πνεύματος.

Ειδικότερος στόχος είναι να μάθουν τα παιδιά να εργάζονται σε ομάδες, να συμμετέχουν σε κοινές δράσεις και σε ομαδικούς διαγωνισμούς, που θα τους δώσουν κίνητρα για να ενεργοποιηθούν δημιουργικά και την ευκαιρία να αξιοποιούν ωφέλιμα τον ελεύθερο χρόνο τους.

Στο πλαίσιο λειτουργίας του εργαστηρίου θα είναι δυνατή η υποστήριξη ομάδων των εκπαιδευτικών άλλων σχολείων που επιθυμούν να υλοποιήσουν προγράμματα εκπαιδευτικής ρομποτικής και χρειάζονται υποστήριξη. «Αρχικά, θέλω να βρεθώ με τα παιδιά και να εξετάσω τις απαιτήσεις και τις δυνατότητες του μέσου που έχουμε, ώστε μελλοντικά να καλέσω συναδέλφους που ενδιαφέρονται και να τα δούμε όλα αυτά μαζί», εξηγεί ο κ. Αργυρός.

Το εργαστήρι απευθύνεται στους μαθητές των τελευταίων 2 τάξεων από το 4ο Δημοτικό, το 6ο Δημοτικό και το Δημοτικό Σχολείο Άνω Σύρου. Οι μαθητές θα εργάζονται ομαδικά σε μικρές ομάδες των τριών ατόμων.

Το τμήμα λειτουργεί με 17 μαθητές στο 4ο Δημοτικό Σχολείο, στο εργαστήριο Πληροφορικής, κάθε απόγευμα Κυριακής.

Εκπαιδευτικές δράσεις

Το πρόγραμμά θα έχει διάρκεια 8 μήνες (από μέσα Οκτώβριο μέχρι τέλη Μαΐου) και περιλαμβάνει: επίλυση προβλημάτων – εισαγωγή στην αλγοριθμική σκέψη, απλές κατασκευές με υλικά, κατασκευές Ρομποτικής, Οπτικό Προγραμματισμό και συμμετοχή σε περιφερειακό και κατόπιν πανελλήνιο διαγωνισμό ρομποτικής.

Οι συμμετέχοντες διδάσκονται έννοιες όπως η μηχανική ή τα μαθηματικά και τον τρόπο με τον οποίο επιλύεται ένα πρόβλημα με τη χρήση ρομποτικών κατασκευών.

Σημειώνεται ότι, στο παρελθόν ο κ. Αργυρός και ο κ. Αυγουστής Κλείσαρης, εκπαιδευτικός στο Λύκειο, είχαν προτείνει την πραγματοποίηση κοινών απογευματινών μαθημάτων, που θα απευθύνονταν στα παιδιά και των δύο βαθμίδων, σε κάποιον χώρο του Δήμου. Οι ίδιοι απευθύνθηκαν στο Βιομηχανικό Μουσείο και η πρότασή τους πέρασε από το δημοτικό συμβούλιο, το οποίο ενέκρινε την παραχώρηση του συγκεκριμένου χώρου. «Δεδομένου ότι δε βρέθηκαν χρήματα για την προμήθεια του απαραίτητου εξοπλισμού, αποφασίσαμε να το κάνουμε ο καθένας στο σχολείο, όπου υπηρετεί», υπογραμμίζει ο κ. Αργυρός ο οποίος πέρυσι ήταν υπεύθυνος για τα projects του 3ου-6ου και του 4ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης, που έλαβαν μέρος στον 2ο Περιφερειακό Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Lego WeDo για μαθητές Δημοτικού. Εξ’ αυτών, η ομάδα «Ετεροχρονισμένοι» του 4ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης κατέκτησε τη δεύτερη θέση με το «Τρενάκι της Σύρου και προκρίθηκε στον 3ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό, που διεξήχθη στην Αθήνα.

Ανάμειξη των μαθητών

Το Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Ρομποτικής διανύει ήδη την τέταρτη εβδομάδα λειτουργία της και η ανταπόκριση των παιδιών είναι ιδιαίτερα θερμή. «Τους αρέσει πάρα πολύ. Κι εγώ ο ίδιος ανυπομονώ για τις συναντήσεις μας. Είναι κάτι που το θέλουν τα παιδιά και δεν είναι στο δεσμευτικό πλαίσιο μιας ώρας 45 ωρών».

Πολύτιμη ήταν η συμβολή των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων των τριών σχολείων, οι οποίοι προσέφεραν χρήματα για την αγορά του κατάλληλου εξοπλισμού. «Σίγουρα χρειαζόμαστε περισσότερα πράγματα, αλλά και με αυτά κάνουμε πολύ καλά τη δουλειά μας», τονίζει ο κ. Αργυρός.

Οι μαθητές εργάζονται χωρισμένοι σε ομάδες, αποτελούμενες από παιδιά και των τριών Δημοτικών, με στόχο να γνωριστούν καλύτερα και να συνδυάσουν τις διαφορετικές δεξιότητες που έχει το καθένα. «Όσο είμαστε στο εργαστήριο, οι μαθητές θα αναμειγνύονται, ωστόσο, εν όψει κάποιου διαγωνισμού, θα προσπαθήσουμε να έχουμε τουλάχιστον τρεις κατασκευές, μία από το κάθε σχολείο».

Υψηλό επίπεδο

Τέλος, ο κ. Αργυρός δηλώνει εντυπωσιασμένος από την πρόοδο και το επίπεδο της δουλειάς των παιδιών που συνεχώς δοκιμάζονται σε κάτι καινούριο και εξελίσσονται. «Έχω μείνει έκπληκτος απ’ το πόσα πολλά μπορούν να κάνουν, χωρίς να τους καθοδηγώ ιδιαίτερα. Εγώ είμαι εκεί και τους βοηθάω. Έχουν φοβερές ιδέες. Φαίνεται ότι είναι παιδιά που έχουν οικειότητα με την Τεχνολογία και μπορούν να κάνουν φοβερά πράγματα. Έχουν ξεκινήσει με απλούς μηχανισμούς, αλλά σιγά σιγά προχωρούν παρακάτω και βελτιώνουν κάθε κατασκευή. Συζητάμε όλοι μαζί και καταλήγουμε σε ένα μοντέλο» σημειώνει, διευκρινίζοντας ότι, ζητούμενο δεν είναι μόνο η κατασκευή αλλά και η αξιολόγηση του τι απέδωσε τα προσδοκώμενα και τι δεν πήγε καλά.

Για την υλοποίηση του Εργαστηρίου επιλέχτηκε η αίθουσα Πληροφορικής του 4ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης, δεδομένου ότι ο χώρος είναι μεγάλος και εξυπηρετεί. Η αξιοποίησή της γίνεται με την άδεια της Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης.