Με θέρμη και ενθουσιασμό οι μαθητές των Εκπαιδευτηρίων Δελασάλ Σύρου αγκάλιασαν το σύστημα τηλεκπαίδευσης «free open e-class»

Μια πρωτόγνωρη εμπειρία μάθησης

Την επαφή τους με την εκπαιδευτική διαδικασία συνεχίζουν απρόσκοπτα οι μαθητές των Εκπαιδευτηρίων Δελασάλ Σύρου μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας τους «free open e-class» η οποία έχει ήδη τεθεί σε εφαρμογή με στόχο τη στήριξη, την ενθάρρυνση και την εμψύχωση των παιδιών, κατά τη διάρκεια αναστολής των σχολικών μονάδων της χώρας.

Το σύστημα τηλεκπαίδευσης των Εκπαιδευτηρίων μετατρέπει  το μάθημα σε μια πρωτόγνωρη εμπειρία για τους μαθητές τόσο του Δημοτικού Σχολείου, όσο και του Γυμνασίου που ανταποκρίθηκαν θερμά σε αυτή τη νέα πρωτοβουλία, που πέρασε στο στάδιο της υλοποίησης πριν από την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για την εφαρμογή της εξ' αποστάσεως διδασκαλίας σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.

Σε συνέντευξή τους στην «Κοινή Γνώμη», η Διευθύντρια του Δημοτικού Σχολείου «Ο Άγιος Γεώργιος», Μαργαρίτα Δεναξά, η Διευθύντρια του Βαμβακάρειου Γυμνασίου, Αθηνά Ψαρρά και η καθηγήτρια Πληροφορικής, Ελεάννα Αποστόλου αναφέρθηκαν στα πρώτα αποτελέσματα αυτής της δράσης, αλλά και στο γενικότερο ρόλο της ψηφιακής τεχνολογίας στο σύγχρονο σχολείο.

Η αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας στην εκπαιδευτική διαδικασία εντάσσεται στο πλαίσιο της γενικότερης στρατηγικής των Εκπαιδευτηρίων Δελασάλ Σύρου. Συνεπώς, υπήρχε από την πλευρά σας ετοιμότητα πριν από την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για την εφαρμογή της εξ’ αποστάσεως διδασκαλίας;

Μαργαρίτα Δεναξά: «Στα εκπαιδευτήριά μας χρησιμοποιούμε την ψηφιακή τεχνολογία σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Η καθημερινή επικοινωνία με τους γονείς και τους μαθητές γίνεται μέσω της ιστοσελίδας μας. Οι Η/Υ και οι προτζέκτορες αξιοποιούνται καθημερινά και όχι μόνο στο μάθημα της πληροφορικής. Ως σύγχρονα εποπτικά μέσα, μας δίνουν τη δυνατότητα να κάνουμε το μάθημά μας πιο ελκυστικό και να εμπλουτίσουμε τη διδασκαλία μας με νέες μεθόδους. Συμβάλλουν επίσης στην ενεργό συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων που θα τους βοηθήσουν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της ψηφιακής πια εποχής μας.

Το τελευταίο διάστημα, πριν την απόφαση του υπουργείου για αναστολή λειτουργίας των σχολείων, είχαμε αρχίσει να ετοιμαζόμαστε για την εφαρμογή της εξ αποστάσεως διδασκαλίας. Επιλέξαμε την πλατφόρμα και εκπαιδευτήκαμε στην λειτουργία της.

Παράλληλα είχε ξεκινήσει και η γνωριμία των μαθητών με την πλατφόρμα από την καθηγήτρια της πληροφορικής. Αυτό από τη μία και από την άλλη η εξοικείωση των μαθητών μας με τη χρήση των Η/Υ, μας βοήθησε να ξεκινήσουμε αμέσως την εφαρμογή της και να μη χαθεί πολύτιμος χρόνος».

Ποιος ο ρόλος της τηλεκπαίδευσης στο σύγχρονο σχολείο που επιθυμεί να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της σύγχρονης πραγματικότητας και ποια τα οφέλη της κατά τη διάρκεια της χρονιάς και πολύ περισσότερο, σε περιόδους έκτακτης ανάγκης, όπως η σημερινή;

Αθηνά Ψαρρά: «Η τηλεκπαίδευση σε παγκόσμιο επίπεδο χρησιμοποιείται ευρέως και σίγουρα έχει να προσφέρει πολλά. Στην Ελλάδα ακόμη δεν αξιοποιείται επαρκώς, παρότι μπορεί να βοηθήσει να ξεπεραστούν δυσκολίες, όπως η αδυναμία κάποιων μαθητών να παρακολουθήσουν από κοντά τα μαθήματα για λόγους υγείας ή η έλλειψη εκπαιδευτικού προσωπικού σε απομακρυσμένες περιοχές.

Αυτές τις ημέρες στο σχολείο Μ.Α.Σ.,μέσω της τηλεκπαίδευσης προσφέρουμε στους μαθητές μας την ενθάρρυνση, την εμψύχωση και την παιδαγωγική στήριξη που χρειάζονται. Φροντίζουμε τη δημιουργική απασχόληση των παιδιών από παιδαγωγούς εκπαιδευτικούς, ώστε να μένουν μακριά από κακές συνήθειες και να μειώσουν την άσκοπη κινητικότητα και τις συναναστροφές.

Συνέχιζουμε την εκπαιδευτική διαδικασία σε εκείνα τα μαθήματα που έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα, διότι είναι άγνωστη η προοπτική και ο χρόνος που τα παιδιά θα μείνουν μακριά από το σχολείο και στηρίζουμε τους γονείς που βρίσκονται σε δύσκολη θέση από πολλές πλευρές αυτήν την χρονική περίοδο».

Σε ποιες βάσεις οργανώθηκε το σύστημα τηλεκπαίδευσης των Εκπαιδευτηρίων σας και ποιες ανάγκες έρχεται να καλύψει τόσο σήμερα, όσο και σε βάθος χρόνου; Θα υπάρχουν διαφορές του τρόπου λειτουργίας μεταξύ Δημοτικού Σχολείου και Γυμνασίου;

Ελεάννα Αποστόλου: «Αρχικά, σε πρώτη φάση εστιάσαμε στην ασύγχρονη εκπαίδευση, όπου οι εκπαιδευτικοί αναρτούν εκπαιδευτικό υλικό και εργασίες, μέσω των εργαλειών που παρέχει η πλατφόρμα, και με αυτό τον τρόπο γίνονται επαναλήψεις στην ήδη διδαχθείσα ύλη. Στη συνέχεια, ανάλογα με το διάστημα που θα παραμείνουν κλειστά τα σχολεία θα προχωρήσουμε και στη σύγχρονη εκπαίδευση, π.χ. μαθήματα ανά ομάδες, ώστε να καλυφθεί η διδακτέα ύλη».

Το Υπουργείο Παιδείας διαθέτει σε όλες τις σχολικές μονάδες συγκεκριμένη ψηφιακή πλατφόρμα για τη διδασκαλία εξ’ αποστάσεως. Υπάρχει η δυνατότητα αξιοποίησης της δικής σας πλατφόρμας η οποία ήταν ήδη έτοιμη;

Ελεάννα Αποστόλου: «Η πλατφόρμα που χρησιμοποιεί το σχολείο μας ονομάζεται free open e-class, είναι ελεύθερη για όποιον θέλει να τη χρησιμοποιήσει μετά από επικοινωνία με τον διαχειριστή της και χρησιμοποιείται ήδη και από άλλους φορείς όπως Πανεπιστήμια και ΙΕΚ. Φυσικά το σχολείο μας θα προσαρμοστεί , θα ακολουθήσει και θα αξιοποιήσει και τις κατευθύνσεις του Υπουργείου».

Δεδομένου ότι αυτή τη στιγμή έχει δοθεί προτεραιότητα στη διδασκαλία για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου, εσείς αναμένετε την ανακοίνωση του Υπουργείου για την εφαρμογή του συστήματος και στις υπόλοιπες βαθμίδες ή μπορείτε να ξεκινήσετε τις διαδικασίες;

Αθηνά Ψαρρά: «Έχουμε ήδη ξεκινήσει τα μαθήματα και στις δύο βαθμίδες, Δημοτικό και Γυμνάσιο, Η ανταπόκριση των παιδιών είναι καθολική και απρόσμενη από εμάς. Προσαρμόστηκαν ταχύτατα στη νέα διαδικασία και μετά από ελάχιστες μέρες πιλοτικής εφαρμογής είμαστε σε θέση να πούμε ότι είμαστε ενθουσιασμένοι από την αλληλεπίδραση και την ανατροφοδότηση που εισπράττουμε».

Μαργαρίτα Δεναξά: «Όλες αυτές οι ενέργειες υπηρετούν τη φιλοσοφία του Σχολείου ΜΑΣ και αποτελούν πραγματική έκφραση της Αγάπης και της Αλληλεγγύης που είναι και οι βασικές αρχές των σχολικών μονάδων Δελασάλ.Εκφραστές αυτών των αξιών είναι οι εκπαιδευτικοί μας, τους οποίους ευχαριστούμε από την πλευρά της Διεύθυνσης για την διαθεσιμότητα και την αφοσίωσή τους».