Ένας φιλόξενος χώρος γνώσης και ψυχαγωγίας για όλους τους μαθητές

Η Κυρία Βιβλιοθήκη του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης

Οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και όλα τα μέλη της οικογένειας του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης αγαπούν πολύ τα βιβλία, τα διαβάζουν, τα ξεφυλλίζουν, τα προσέχουν.

Στο πλαίσιο αυτό, πριν από τρία χρόνια, σήκωσαν μανίκια, δραστηριοποιήθηκαν και δημιούργησαν τη δική τους Βιβλιοθήκη. Χάρη στην όρεξη και το μεράκι τους, πήραν μια παλιά αποθήκη και τη μετέτρεψαν σε μια ζεστή φωλιά για τους μικρούς αναγνώστες. Την καθάρισαν από τα παλιά πράγματα που υπήρχαν στο χώρο, την επισκεύασαν, την έβαψαν και έκαναν ό,τι άλλο χρειαζόταν για να την ομορφύνουν. Έλειπαν μόνο τα βιβλία.

Με την ένταξή του στο Δίκτυο των Σχολικών Βιβλιοθηκών, το 3ο Δημοτικό Σχολείο εξασφάλισε χρήματα και αγόρασε βιβλία. Επιπλέον ζητήθηκε από τους γονείς και τα παιδιά του σχολείου να φέρουν βιβλία που δεν χρειάζονταν πια, αρκεί να ήταν σε μια καλή κατάσταση. Στη βιβλιοθήκη του σχολείου υπάρχουν βιβλία λογοτεχνικά, επιστημονικά, βιβλία για την μουσική, το θέατρο, την θρησκεία, το διάστημα, την ιστορία, τη γεωγραφία και πολλά παραμύθια.

Η βιβλιοθήκη λειτουργεί κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή, ανοίγει όμως και όποτε ζητήσει μια τάξη για να διαβάσει βιβλία ή για να βρει πληροφορίες. Η κυρία Χριστίνα και η κυρία Χριστιάνα είναι υπεύθυνες για την βιβλιοθήκη. Ωστόσο, ευθύνη για τη σωστή λειτουργία της έχουν επίσης όλοι όσοι τη χρησιμοποιούν, απολαμβάνοντας τον πλούτο της.

Κανονισμός της Βιβλιοθήκης

Η βιβλιοθήκη σε κάθε σχολείο είναι σημαντική για τα παιδιά γιατί έρχονται σε επαφή με τα βιβλία. Για το λόγο αυτό, κρίνεται απαραίτητη η πιστή τήρηση των κανόνων της.

Όπως υπογραμμίζεται στο ιστολόγιο του σχολείου, στην κυρία Βιβλιοθήκη δεν αρέσουν τα ψίχουλα, τα σουσαμάκια και οι λεκέδες από σιρόπια. Είναι και σε δίαιτα, οπότε σας παρακαλεί να τρώτε έξω από την αίθουσά της, στο προαύλιο.

Τα βιβλία μπορείτε να τα ξεφυλλίσετε, να τα μυρίσετε, να τα αγκαλιάσετε, να κοιμηθούν δίπλα στο μαξιλάρι σας, να ταξιδέψουν μαζί σας, να τα διαβάσετε φυσικά και να τα ξαναδιαβάσετε αν θέλετε. Δεν θα ήθελαν όμως να τα σκίσετε, να τα ζωγραφίσετε, να τα λερώσετε, να τα μουτζουρώσετε. Είναι εναντίον της βίας, δεν τους αρέσει η κακοποίηση, οπότε φερθείτε τους με αγάπη και θα σας την ανταποδώσουν, να είστε σίγουροι!

Αν παρόλα αυτά, κάποιο βιβλίο ξεχαστεί σε καμιά σκοτεινή γωνιά, απαχθεί από εξωγήινους βιβλιοφάγους ή καταστραφεί από τρομερή ανεμοθύελλα, τότε θα πρέπει να αντικατασταθεί από το παιδί που το δανείστηκε.

Η αίθουσα της κυρίας Βιβλιοθήκης είναι ανοιχτή και ελεύθερη για όλους. Μπορείτε να ψάχνετε μόνοι σας στα ράφια, να σημειώνετε, να ξεφυλλίζετε βιβλία και περιοδικά, να αναζητάτε πληροφορίες στον Η/Υ και γενικά να κάνετε ό,τι κάνουμε σε μια βιβλιοθήκη. Προσοχή όμως: όχι σαν πολεμόχαροι Βίκινγκς, πειρατές σε έφοδο ή καλικάντζαροι-πειραχτήρια (περιμένουμε στη σειρά, ζητάμε άδεια κ.λπ.)!

Το βιβλίο έχει δικαίωμα να λείπει δύο εβδομάδες από τα ράφι του. Μετά θα πρέπει να επιστρέψει πίσω, εκτός κι αν το αγαπήσατε τόσο πολύ (ή δεν προλάβατε να το διαβάσετε), οπότε θα του επιτραπούν άλλες δύο εβδομάδες απουσίας. Δανειζόμαστε ωστόσο ένα βιβλίο τη φορά.

Τα βιβλία με το κόκκινο αυτοκόλλητο δεν δανείζονται είτε λόγω ασθένειας (έχουν χάσει τις σελίδες τους ή είναι σε κακή κατάσταση) είτε λόγω βάρους (είναι υπέρβαρα από τις πολλές πληροφορίες που περιέχουν, όπως π.χ. οι εγκυκλοπαίδειες) είτε λόγω πείσματος (δεν το κουνάνε από το ράφι τους, δήλωσαν πως δεν βγαίνουν από τη βιβλιοθήκη, π.χ. τα λευκώματα). Φυσικά μπορείτε να βγάλετε φωτοτυπίες.

Όταν πάρετε ένα βιβλίο, μην το ξαναβάλετε στη θέση του. Αφήστε το πάνω στη βιβλιοθήκη και τα ξωτικά-βοηθοί θα τα βάλουν στη θέση τους.

Δίκτυο Σχολικών Βιβλιοθηκών

Σκοπός της δημιουργίας Συστήματος Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση είναι η θεσμοθέτηση ενιαίας ανάπτυξης, οργάνωσης και λειτουργίας Σχολικών Βιβλιοθηκών καθώς και ο βέλτιστος συντονισμός τους για την αποτελεσματική συμβολή τους στη δημόσια εκπαίδευση.

Οι στόχοι που εξυπηρετούνται μέσω του ως άνω αναφερόμενου σκοπού είναι: α) η υποστήριξη της μάθησης, ως ανώτατο αγαθό όλων των ανθρώπων και κυρίως των μαθητών/τριών, προκειμένου να έχουν θέση και ρόλο στην πνευματική, την κοινωνικο-πολιτιστική και πολιτική ζωή β) η ανάδειξη της Σχολικής Βιβλιοθήκης σε βασικό πυλώνα της Δια Βίου Μάθησης και της εκπαίδευσης για το περιβάλλον και την αειφορία και γ) η ενιαία και επιστημονικά τεκμηριωμένη αντιμετώπιση θεμάτων ίδρυσης, στελέχωσης, εξοπλισμού και αξιοποίησης των Σχολικών Βιβλιοθηκών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.