Μέχρι την Κυριακή η τροφοδότηση της Μυκόνου από το ηπειρωτικό δίκτυο, μέσω Σύρου

Πλήρης διασύνδεση έως το 2024

Της Ευαγγελίας Κορωναίου
  • Παρασκευή, 27 Απριλίου, 2018 - 06:18

Τις εξελίξεις, σχετικά με την πρόοδο του έργου της ηλεκτρικής διασύνδεσης των Κυκλάδων, με το ηπειρωτικό δίκτυο, ανέλυσε ο αντιπρόεδρος του ΑΔΜΗΕ, στο Συνέδριο του ΣΕΒ, με τίτλο, «Σχεδιάζουμε το μέλλον με επενδύσεις».

Στο πλαίσιο της προγραμματισμένης συζήτησης, σχετικά με τις επενδύσεις σε δίκτυα, υποδομές και ενέργεια, κατά τη διάρκεια του συνεδρίου του Συνδέσμου Ελλήνων Βιομηχάνων, ο αντιπρόεδρος του Ανεξάρτητου Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ), κ. Γιάννης Μάργαρης, ανακοίνωσε την από μέρα σε μέρα έναρξη τροφοδότησης και της Μυκόνου από το ηπειρωτικό δίκτυο, ενώ μίλησε, τόσο για το χρονοδιάγραμμα της δεύτερης και τρίτης φάσης του έργου, όσο και για τις ενέργειες του ΑΔΜΗΕ, για την τροφοδότηση όλων των Κυκλάδων, συμπεριλαμανομένων των δυτικών και νότιων νησιών, από ένα ενιαίο δίκτυο.

ΑΔΜΗΕ: Έργο στρατηγικής εθνικής σημασίας

Αξίζει να αναφερθεί, πως το έργο της διασύνδεσης των Κυκλάδων είναι ένα τεχνικά σύνθετο έργο, το οποίο ολοκληρώνεται σε τρεις φάσεις, και, σύμφωνα με τον ΑΔΜΗΕ, εξασφαλίζει την αξιόπιστη, οικονομική και επαρκή τροφοδότηση των νησιών Σύρου, Πάρου, Τήνου, Μυκόνου και Νάξου με ηλεκτρική ενέργεια για τα προσεχή 30-40 χρόνια.

Υπενθυμίζεται, πως η Α΄ φάση περιλαμβάνει τη σύνδεση της Σύρου με το Λαύριο καθώς και με τα νησιά Πάρο, Μύκονο και Τήνο με αντίστοιχα καλώδια, η Β΄ φάση περιλαμβάνει τη σύνδεση της Πάρου με τη Νάξο και της Νάξου με τη Μύκονο και τέλος η Γ΄ φάση περιλαμβάνει δεύτερη σύνδεση του Λαυρίου με τη Σύρο.

Όπως σημειώνεται από τον ΑΔΜΗΕ, με το έργο αυτό επιτυγχάνεται η ασφαλής τροφοδότηση των νησιών των Κυκλάδων, που παρεμποδίζεται από τις περιορισμένες δυνατότητες εγκατάστασης νέας τοπικής παραγωγής (ΑΣΠ) στα εν λόγω νησιά για περιβαλλοντικούς λόγους και μειώνεται το κόστος παραγωγής  (υποκατάσταση πετρελαίου με φυσικό αέριο)  και συνεπώς το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας που απαιτείται για την κάλυψη της ζήτησης.

Επιπλέον βελτιώνεται το περιβάλλον των νησιών με την ελαχιστοποίηση και μελλοντική παύση της λειτουργίας των πετρελαϊκών σταθμών παραγωγής και ελαχιστοποιείται η περιβαλλοντική όχληση επί των νησιών καθώς αποφεύγεται η κατασκευή εναέριων Γ.Μ., ενώ δημιουργείται η αναγκαία υποδομή για την αξιοποίηση του σημαντικού δυναμικού των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στα νησιά.

Ο αρμόδιος φορέας υποστηρίζει, πως πρόκειται για έργο στρατηγικής εθνικής σημασίας με μεγάλη προστιθέμενη αξία, καθώς το έργο της Διασύνδεσης των Κυκλάδων με το Ηπειρωτικό Διασυνδεδεμένο Σύστημα Υψηλής Τάσης έχει χαρακτηρισθεί με Υπουργική Απόφαση (Νοέμβριος 2006) ως έργο «γενικότερης σημασίας για την οικονομία της χώρας».

Έως την Κυριακή η διασύνδεση της Μυκόνου

Κατά την τοποθέτησή του στο Συνέδριο του ΣΕΒ, ο κ. Μάργαρης αναφέρθηκε πρώτα στο έργο διασύνδεσης της Κρήτης με την Πελοπόννησο, το οποίο ήδη έχει προκηρυχθεί και αφορά στην υποβρύχια σύνδεση και τη δημιουργία υποσταθμών, με ορίζοντα ολοκλήρωσης έως το 2020.

Περνώντας στην διασύνδεση των Κυκλάδων, ο κ. Μάργαρης ανέφερε, πως «πριν λίγες εβδομάδες ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση ηλεκτροδότησης των Κυκλάδων και εγκαινιάστηκαν οι εγκαταστάσεις από τον πρωθυπουργό της χώρας στη Σύρο. Η πρώτη φάση περιλαμάνει την σύνδεση της Σύρου, της Πάρου και της Μυκόνου. Η είδηση των ωρών, αν θέλετε, είναι ότι διασυνδέουμε τη Μύκονο από μέρα σε μέρα. Θεωρώ, ότι μέχρι την Κυριακή θα έχει μπει και η Μύκονος στο Εθνικό Διασυνδεδεμένο Σύστημα Μεταφοράς Ενέργειας».

Παράλληλα, ενημέρωσε, ότι «ήδη ολοκληρώνουμε διαγωνισμούς που έχουν να κάνουν με τη δεύτερη φάση διασύνδεσης των Κυκλάδων και εννοώ τη διασύνδση της Νάξου και έναν δεύτερο βρόγχο μεταξύ Άνδρου και Τήνου. Με αυτό τον τρόπο, αυξάνουμε και την αξιοπιστία τροφοδότησης του συμπλέγματος των Κυκλάδων».

«Τα έργα που έχω πει μέχρι τώρα, αν τα δει κανείς αθροιστικά, είναι περίπου 330 εκατομμύρια ευρώ για τη σύνδεση της Κρήτης με την Πελοπόννησο, η πρώτη φάση της διασύνδεσης των Κυκλάδων είναι ένα έργο 250 εκατομμυρίων, η δεύτερη φάση είναι περίπου 70 εκατομμύρια και ήδη, πριν λίγους μήνες ο ΑΔΜΗΕ ανακοίνωσε την επίσπευση, κατά δύο χρόνια, της υλοποίησης της τρίτης φάσης διασύνδεσης των Κυκλάδων, που αφορά στο δεύτερο καλώδιο μεταξύ Λαυρίου και Σύρου, το οποίο ουσιαστικά κλείνει το ζήτημα της αξιοπιστίας της τροφοδότησης σε αυτά τα νησιά, ένα έργο 150 εκατομμυρίων ευρώ», διευκρίνησε ο αντιπρόεδρος του Διαχειριστή.

Έως το 2024 η διασύνδεση δυτικών και νότιων Κυκλάδων

Επιπλέον, όπως σημείωσε, «οι διασυνδέσεις των νησιών, επειδή είναι ένα, όχι μόνο τεχνικά σύνθετο θέμα, αλλά έχει και πολλούς παράγοντες κόστους, ώστε να αποφασίσει κανείς ποια είναι η βέλτιστη μέθοδος τροφοδότησης, ο ΑΔΜΗΕ παραλαμβάνει τα πορίσματα των μελετών που γίνονται από κοινές ομάδες εργασίας του Ρυθμιστή με τον ΔΕΔΔΗΕ, τον ρυθμιστή των νησιών, αλλά και τον ΑΔΜΗΕ, και καταθέτει την τελική του πρόταση προς τον Ρυθμιστή».

Σύμφωνα με τον κ. Μάργαρη, «έτσι, εμείς έχουμε εισηγηθεί ήδη τη διασύνδεση των υπόλοιπων Κυκλάδων και εννοώ τις δυτικές και νότιες Κυκλάδες, δηλαδή Σέριφος, Μήλος, Σαντορίνη, Φολέγανδρος. Να έχουμε επίσης στο μυαλό μας, ότι αυτά τα νησιά που εγώ αναφέρω, έχουν και άλλα μικρότερα νησιά, με τα οποία έχουν συνδέσεις μεσαίας τάσης μεταξύ τους. Αυτά με ορίζοντα υλοποίησης το 2023 και 2024 συνολικά».

Τέλος, ο κ. Μάργαρης αναφέρθηκε και στη διασύνδεση των Δωδεκανήσων, επισημαίνοντας, πως ο ΑΔΜΗΕ βρίσκεται στο τελικό στάδιο, για την αποστολή της σχετικής εισήγησης στον Ρυθμιστή, με τις λεπτομέρειες του έργου.