Εγκρίθηκε ο απολογισμός δράσεων τουριστικής προβολής για το 2018 του Δήμου Άνδρου

Προώθηση βασισμένη στον πολιτισμό

  • Τρίτη, 12 Φεβρουαρίου, 2019 - 06:16

Πολύπλευρες, αλλά περισσότερο εστιασμένες στην πολιτιστική ανάπτυξη και τη γαστρονομία, υπήρξαν οι δράσεις τουριστικής προβολής του Δήμου Άνδρου για το 2018, όπως φαίνεται στον απολογισμό της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης, ο οποίος και εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο της Άνδρου.

Την εκμετάλλευση και περαιτέρω ανάπτυξη του πολιτιστικού προϊόντος του νησιού, ως μοχλό προώθησης και προβολής της Άνδρου, φαίνεται πως επέλεξε ο Δήμος, ως στρατηγική, για την ανάπτυξη του τουρισμού και τη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου, σύμφωνα με τα απολογιστικά στοιχεία, που παρουσίασε η Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης του Δήμου Άνδρου προς το Σώμα του Δ.Σ. και τα οποία εγκρίθηκαν κατά πλειοψηφία, με μόνη αρνητική ψήφο, αυτή της δημοτικής συμβούλου, κ. Μαρίας Βασιλοπούλου, με την αιτιολογία, πως ο απολογισμός δεν περιελάμβανε και οικονομικά στοιχεία.

Εντυπωσιακή παρουσία στις εκθέσεις με όφελος για επαγγελματίες

Σχετικά με τη συμμετοχή του Δήμου σε εκθέσεις, κατά το προηγούμενο έτος, η Επιτροπή σημειώνει, πως “στις εκθέσεις, εκτός από την προβολή και την προώθηση της Άνδρου ως προορισμού στα stands και την ενημέρωση του κοινού με υλικό του Δήμου, αλλά και υλικό που διέθεσαν τα Μουσεία, οι Σύλλογοι Ενοικιαζομένων Διαμερισμάτων, το Σπήλαιο Αλαδινού, το Μουσείο Ελιάς, το Andros Routes για τα μονοπάτια, το Life Andros κ.α., πραγματοποιήθηκαν προγραμματισμένες συναντήσεις που είχαν οργανωθεί στο πλαίσιο όλων των εκθέσεων. Οι συναντήσεις αυτές έγιναν με σημαντικούς bloggers, δημοσιογράφους και tour operators, που διακινούν τουρίστες ειδικών κατηγοριών και ενδιαφερόντων, ειδικότερα στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού”.

Παράλληλα, “μετά τη λήξη των εκθέσεων απεστάλησαν στους επαγγελματίες τουρισμού οι κάρτες με τις επαφές των εκθέσεων, προκειμένου να προβούν σε περαιτέρω επαγγελματικές συμφωνίες”.

Στις εκθέσεις, σύμφωνα με την Επιτροπή, προβλήθηκε τόσο η γαστρονομία του νησιού, με εδέσματα και γλυκά που προσέφεραν ζαχαροπλαστεία και παραγωγοί της Άνδρου, καθώς και η παράδοση με συμμετοχή των χορευτικών συγκροτημάτων του νησιού. Ειδικότερα στο Λονδίνο πλαισίωσε την παρουσία της Άνδρου ο Χορευτικός Όμιλος Υδρούσας, ενώ στη Θεσσαλονίκη το χορευτικό της Ένωσης Γυναικών Άνδρου “Χορευανδρος”. Επίσης, στη Θεσσαλονίκη, αλλά και στην Αθήνα, οι επισκέπτες και οι Tour Operators είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν μέρος της έκθεσης φωτογραφίας του #My_Andros, ένα μέσο περαιτέρω προβολής του τουριστικού προϊόντος της Άνδρου.

Στις εκθέσεις ITB και MITT τον Δήμο υποστήριξε εν μέρει ο σύμβουλος μάρκετινγκ, ενώ στις περισσότερες πλαισίωσαν την παρουσία της Άνδρου η πρόεδρος της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης και επαγγελματίες του νησιού (CTN Andros, Σύλλογοι Ενοικιαζομένων Δωματίων κλπ).

Εκμετάλλευση του “οπλοστασίου” του πολιτισμού

Σημαντικότατο κομμάτι, στον τουριστικό απολογισμό, αφορά στην πλειάδα εκδηλώσεων και δράσεων, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του έτους με την υποστήριξη ή υπό την αιγίδα του Δήμου από Φορείς και Συλλόγους της Άνδρου.

Μεταξύ άλλων, πραγματοποιήθηκε το Εαρινό Ράλλυ ΦΙΛΠΑ “Γιώργος Φίλης”, για το οποίο 74 πληρώματα ταξίδεψαν στην άνδρο τον Απρίλιο, η έκθεση φωτογραφίας #My_Andros από Έλληνες Instagrammers, ο Ημιμαραθώνιος Άνδρου και Αγώνας Αφανούς Ναύτη με συνδιοργάνωση του Δήμου Άνδρου, η 18η Γιορτή Λεμονιού στο Μουσείο Λαογραφίας και Χριστιανικής Τέχνης Άνδρου, στο πλαίσιο της οποίας, μεταξύ άλλων, έγινε εκδήλωση καλωσορίσματος στο Ματσί με “άρωμα λεμονιού” των πρώτων γκρουπ τουριστών από την Κρήτη, με το νέο δρομολόγιο της Golden Star, καθώς και το 20ο Φεστιβάλ Παραδοσιακών Χορών, στο Ανοιχτό Θέατρο της Χώρας με την υποστήριξη του Δήμου, με πάνω από 150 χορευτές.

Στο Ανοιχτό Θέατρο πραγματοποιήθηκε επίσης από το Μουσικό Σύλλογο Άνδρου το 28ο Χορωδιακό Φεστιβάλ, ενώ δεν θα μπορούσε να λείπει και η διοργάνωση του 4ου Διεθνές Φεστιβάλ Άνδρου από την ΑΜΚΕ “Φίλοι του Φεστιβάλ Άνδρου” σε συνεργασία με το Δήμο.

Μνεία γίνεται επίσης στη συναυλία του σπουδαίου μουσικοσυνθέτη Μίμη Πλέσσα και του αγαπητού ερμηνευτή Δάκη στο Ανοιχτό Θέατρο Άνδρου, σε διοργάνωση του Δήμου Άνδρου, όπως επίσης στη διοργάνωση του 51ου Διεθνή Ιστιοπλοϊκού Αγώνα Άνδρου και του 3ου Andros Trail Race, του 1ου Φεστιβάλ Πεζοπορίας από το Ερευνητικό Κέντρο Άνδρου, τον Δήμο Άνδρου και την ΠΝΑι, αλλά και του 8ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Νέων Πιανιστών τον Οκτώβριο από τον Μουσικό Σύλλογο Άνδρου “ΜΟΥ.Σ.Α.”

Τέλος, αναφέρονται οι χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις σε Χώρα, Γαύριο, Μπατσί και Κόρθι, που ο Δήμος συνδιοργάνωσε με συλλόγους των περιοχών και επαγγελματίες.

Ταυτόχρονα, έλαβαν χώρα και ημερίδες, συνέδρια, λοιπές διοργανώσεις τουριστικού, πολιτιστικού και γενικότερου ενδιαφέροντος, όπως η πρωτοβουλία του Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, το Θερινό Πανεπιστήμιο “Θρησκείες και Διαπολιτισμικότητα στη Μεσόγειο”, που πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Δήμου Άνδρου, αλλά και το 4ο Θερινό Σχολείο “Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας και Δημιουργικότητα” του Παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Κρήτης. Επίσης, στο πλαίσιο του έργου LIFE Terrascape διοργανώθηκαν στο Γαύριο, τη Χώρα και το Κόρθι Άνδρου ημερίδες, όπου έγινε παρουσίσαση της δράσης καλλιέργειας γης με Συμμετοχική Επιστασία, του Καλλιεργητικού Σχεδίου των φυτών που θα επιλεγούν για καλλιέργεια, και του Επιχειρησιακού Σχεδίου πώλησης των προϊόντων.

Δημόσιες σχέσεις, διαφήμιση και press trips

Για την προώθηση και προβολή του νησιού, ταξίδια εξοικείωσης και δημοσιογραφικά ταξίδια διοργανώθηκαν σε συνεργασία κυρίως με γραφεία του ΕΟΤ στο εξωτερικό και με την Marketing Greece, με τους επαγγελματίες του ευρύτερου τομέα του τουρισμού. Άρθρα, αφιερώματα και λοιπές δημοσιεύσεις πραγματοποιήθηκαν από δημοσιογράφους, συγγραφείς και bloggers, από Γερμανία, Πολωνία, Γαλλία, Ινδία, Ολλανδία, Σερβία και Ρουμανία.

Στον τομέα της διαδικτυακής προβολής, συντηρήθηκε και εμπλουτίστηκε το περιεχόμενο της ιστοσελίδας www.andros.gr η οποία μεταφράστηκε στα Γαλλικά και τα Γερμανικά. Αξιοποιήθηκαν σύγχρονες τεχνικές διαδικτύου για την προώθηση της Άνδρου και των δράσεων του Δήμου, μέσω των social media και ιδιαίτερα του Facebook και του Instagram, ενώ ενεργοποιήθηκε κανάλι στο YouTube.

Σε ό,τι αφορά τις δράσεις επικοινωνίας και δημοσιότητας, αναφέρθηκε η παρουσίαση των καλοκαιρινών πολιτιστικών εκδηλώσεων σε συνέντευξη Τύπου, που διοργάνωσε ο Δήμος σε ξενοδοχείο της Αθήνας τον Ιούνιο, όπου “παραβρέθηκαν πολλοί δημοσιογράφοι και όλα τα κανάλια πανελλαδικής εμβέλειας, εξασφαλίζοντας στο νησί τη μέγιστη δυνατή προβολή”.

Επίσης, από 16 έως 23 Νοεμβρίου στην πόλη Kunming της Κίνας διοργανώθηκε Φεστιβάλ Αιγαιοπελαγίτικης Γαστρονομίας και Πολιτισμού, υπό την αιγίδα και φροντίδα του Ελληνικού Προξενείου στην Guangzhou, καθώς και υπό την αιγίδα των Δήμων Άνδρου και Μυκόνου. Στο φεστιβάλ παρουσιάστηκαν οι γεύσεις της ανδριώτικης κουζίνας, τα έθιμα και οι μουσικοχορευτικές παραδόσεις. Στόχος ήταν το άνοιγμα της κινεζικής αγοράς και ιδιαίτερα το target group της ηλικίας 24-34.
Στο πλαίσιο της έντυπης διαφήμισης επανεκτυπώθηκε το 16σέλιδο έντυπο προβολής “Το νησί των νερών και των ονείρων” σε διάφορες γλώσσες, εκτυπώθηκε προωθητικό υλικό για τον αγώνα “Andros Trail Race”, δημιουργήθηκε έντυπο παρουσίασης της Άνδρου στην ιταλική αεροπορική εταιρεία Volunteer, που εκτελεί απευθείας πτήσεις στη Μύκονο, έγινε στοχευμένη προβολή της Άνδρου σε δύο γλώσσες στα περιοδικά της Golden Star Ferries και της Fast Feriies, με γενικότερη προβολή της ομορφιάς και των αξιοθέατων του νησιού.

Ετικέτες: