Παράλογη φορολογική επιβάρυνση για τους πολίτες της Άνδρου στις μεταβιβάσεις ακινήτων

  • Τρίτη, 9 Απριλίου, 2019 - 16:35

Όσοι ασχολούνται με τα κοινά δεν μπορούν να κλείνουν τα μάτια τους ή να αδιαφορούν μπροστά σε υπαρκτά προβλήματα, δηλώνοντας αναρμόδιοι.

Ένα μεγάλα πρόβλημα που βρίσκουν μπροστά τους όλοι οι πολίτες της Άνδρου είναι αυτό της υπερφορολόγησης στις μεταβιβάσεις ακινήτων με παλιά κτίσματα και αποθήκες.

Και αυτό συμβαίνει για ένα λόγο:

Για να εφαρμοστεί το έντυπο υπολογισμού αξίας (Κ5) για αποθηκευτικούς χώρους ,πρέπει να υπάρχει οικοδομική άδεια ή δημόσιο έγγραφο που να αποδεικνύει ότι υπάρχει η οικοδομική άδεια και αναφέρεται και ο χρόνος έκδοσής της. Είναι ο μόνος τρόπος για να μην υπάρξει υπέρμετρη φορολογική επιβάρυνση.

Αν όμως δεν υπάρχει οικοδομική άδεια ( που αυτό συμβαίνει σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις μιας και μιλάμε για παλαιά κτίσματα και αποθηκευτικούς χώρους με χρόνο κατασκευής πριν το 1955) , τότε χρησιμοποιείται το έντυπο (Κ3) για καταστήματα, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η παλαιότητα, που σημαίνει υπέρμετρη φορολογική επιβάρυνση.

Για να καταλάβουν κάποιοι, το μέγεθος αυτής της υπέρμετρης φορολόγησης στις μεταβιβάσεις ακινήτων, αρκεί ένα παράδειγμα:

-Μεταβίβαση οικίας 100 τ.μ. η οποία βρίσκεται μέσα σε αγροτεμάχιο στην περιοχή Μεσαθούρι Λαμύρων Άνδρου με ημερομηνία κατασκευής το 1980 υπολογίζεται από τις υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών με αντικειμενική αξία 27.265,00€.

- Μεταβίβαση γεωργικής-κτηνοτροφικής αποθήκης (κουμάσι- κελί) 100 τ.μ., κατασκευασμένη το 1930, από πέτρες χωρίς συνδετικό κονίαμα, χωρίς πόρτες και παράθυρα στην ίδια περιοχή υπολογίζεται από τις υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών με αντικειμενική αξία 48.510,00€.

Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι στις μεταβιβάσεις ακινήτων με αποθήκες και κτίσματα αυτού του είδους, οι πολίτες της Άνδρου υπόκεινται σε μια υπέρμετρη και εξοντωτική φορολογική επιβάρυνση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι είμαστε σε απόλυτο αδιέξοδο αφού το Γραφείο Νομικού Συμβούλου και το Ειδικό Γραφείο Φορολογίας, έχει κρίνει, ότι τόσο οι ένορκες βεβαιώσεις των συμβολαιογράφων περί της παλαιότητας, όσο και τα πιστοποιητικά Δημάρχων που βασίζονται σε αυτές δεν αποτελούν δημόσια έγγραφα.

Άρα , χρειάζεται πλέον μια θεσμική παρέμβαση για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα.

Αύριο θα στείλω σχετική επιστολή στην Αν. Υπουργό Οικονομικών κ. Παπανάτσιου, τον Αν. Τομεάρχη Οικονομικών της Νέας Δημοκρατίας και Βουλευτή Ημαθίας κ. Απόστολο Βεσυρόπουλο και τους Βουλευτές Κυκλάδων, ζητώντας την προσωπική τους παρέμβαση για την επίλυση αυτού του σοβαρού προβλήματος .

Θα πρέπει άμεσα να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση προκειμένου να λαμβάνεται υπόψη από τις υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών, ο προγενέστερος τίτλος κτήσης ή τυχόν νομιμοποίηση ή έναρξη ηλεκτροδότησης ή μισθωτήριο συμβόλαιο ή βεβαίωση χρήσης από τις υπηρεσίες της περιφέρειας ή του Δήμου, προκειμένου οι ιδιοκτήτες να μεταβιβάζουν τα κτίσματα αυτά ως παλαιές γεωργικές-κτηνοτροφικές αποθήκες και όχι ως καινούργια καταστήματα.

Υπάρχει όμως και κάτι άλλο , που μπορεί να κάνει το Επαρχείο ΄Ανδρου: να παρέμβει σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για την επέκταση του αντικειμενικού προσδιορισμού ακινήτων σε ολόκληρο το Νησί με παράλληλη οριοθέτηση των οικισμών και προσπάθεια για την κατάργηση της απόστασης των 100 μέτρων από τον αιγιαλό για την έκδοση οικοδομικής αδείας .

Χρήστος Βουραζέρης

Υπ. Περιφερειακός Σύμβουλος Άνδρου