Ενημέρωση στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Άνδρου σχετικά με το προσχέδιο του νέου Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας

Εργαλείο καταπολέμησης της υποστελέχωσης

  • Τρίτη, 23 Φεβρουαρίου, 2021 - 06:19

Την ευκαιρία να ενημερωθούν, σχετικά με την κατάρτιση του νέου Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας του Δήμου, καθώς και να συζητηθεί το θέμα εν όψει της υποβολής προτάσεων από πλευράς των παρατάξεων της μειοψηφίας, είχαν τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου Άνδρου.

Την ενημέρωση, σχετικά με το θέμα της τροποποίησης – κωδικοποίησης του ΟΕΥ Δήμου Άνδρου, ανέλαβε ο Γενικός Γραμματέας, κ. Λάζαρος Θεόφιλος, ο οποίος έκανε μία αναλυτική παρουσίαση, τόσο των τροποποιήσεων, όσο και των αλλαγών που έχουν προβλεφθεί στον νέο Οργανισμό του Δήμου, τόσο βάσει των προβλέψεων της νομοθεσίας, όσο και λαμβάνοντας υπόψιν την ανάγκη οργάνωσης των δημοτικών υπηρεσιών.

Επιτακτική η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη σύγκλιση

Όπως τόνισε ο κ. Θεόφιλος, το θέμα ήλθε προς ενημέρωση του Σώματος και κυρίως προκειμένου να συζητηθούν τυχόν ενστάσεις ή προβληματισμοί και να απαντηθούν ερωτήσεις εκ μέρους της μειοψηφίας, δεδομένου ότι εντός των ημερών θα κληθούν να υποβάλλουν σχετικά υπομνήματα με τις δικές τους προτάσεις, ώστε αυτές να αξιολογηθούν και να ληφθούν υπόψιν για την κατάρτιση του τελικού σχεδίου, που θα έλθει στο Δημοτικό Συμβούλιο προς ψήφιση.

Ο ίδιος σημείωσε, πως δεδομένου ότι ο ΟΕΥ του Δήμου αποτελεί ένα βασικό εργαλείο λειτουργίας του, ενώ ξεπερνά την παρούσα δημοτική αρχή, βασική επιδίωξη είναι όσο το δυνατόν ευρύτερη σύγκλιση μεταξύ των παρατάξεων για το τελικό σχέδιο που θα τεθεί προς ψήφιση, ενώ παράλληλα έχουν ληφθεί και θα ληφθούν υπόψιν οι απόψεις των εργαζομένων.

Επιπλέον, υπενθύμισε, πως το σχέδιο του ΟΕΥ στηρίζεται, πέραν από τις επιταγές της νομοθεσίας και τις απόψεις των εργαζομένων και σε προηγούμενη προσπάθεια που είχε γίνει για την κατάρτισή του από την προηγούμενη δημοτική αρχή, η οποία όμως δεν είχε προχωρήσει λόγω της αλλαγής της θητείας.

Τέλος, σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα, υπόψιν ελήφθη και το νεαρό των υπηρετούντων εργαζομένων στο Δήμο σήμερα, καθώς ο μέσος όρος της ηλικίας αυτών δεν ξεπερνά τα 50 έτη.

Οι προβλέψεις του προσχεδίου του ΟΕΥ

Όπως ανέλυσε ο κ. Θεόφιλος, στο προσχέδιο του ΟΕΥ, υπό το Δήμαρχο υπάγονται οι υπηρεσίες που επιβάλλει ο νόμος, ήτοι η Νομική Υπηρεσία, το Ιδιαίτερο Γραφείο Δημάρχου, το Τμήμα Πολιτικής Προστασίας, το Τμήμα Εσωτερικού Ελέγχου και το Γραφείο Διοικητικής Βοήθειας.

Συγκεκριμένα για το Τμήμα Εσωτερικού Ελέγχου το οποίο συστήνεται βάσει του νέου ΟΕΥ, μετά από ερώτηση του επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας κ. Θ. Σουσούδη ο Γενικός διευκρίνισε, ότι πρόκειται ουσιαστικά για έναν κατάλληλα καταρτισμένο υπάλληλο, ο οποίος θα έχει στην ευθύνη του την εποπτεία για την τήρηση της σύννομης τέλεσης όλων των διοικητικών διαδικασιών του Δήμου. Σε αυτό ο κ. Σουσούδης επεσήμανε, πως ένας υπάλληλος μόνος, αναλαμβάνει την ευθύνη εποπτείας ουσιαστικά όλων των Διευθυντών και Προϊσταμένων του Δήμου και ως εκ τούτου γενικότερη ευθύνη, με τον Γενικό να σημειώνει πως ο υπάλληλος θα κάνει μόνο παρατηρήσεις και πως πρόκειται για πρόβλεψη της νομοθεσίας, η οποία δεν μπορεί να παραβλεφθεί.

Στο προσχέδιο του ΟΕΥ, προβλέπεται Διεύθυνση Διοικητικού, όπου παραμένει το Τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού και το Τμήμα Διοικητικής Υποστήριξης, με ανακατανομή όμως στις αρμοδιότητές τους. Δημιουργείται, βάσει νόμου, Τμήμα ΚΕΠ, Τμήμα Ληξιαρχείου και Τμήμα Δημοτολογίου.

Ενημέρωσε επίσης, ότι από την Δ/νση Διοικητικού “φεύγει” η υγεία και η πρόνοια, όπως άλλωστε ήταν και αίτημα της Δ/νσης Οικονομικών Υπηρεσιών, εν όψει της ανάληψης της ευθύνης για το πρόγραμμα “Βοήθεια στο Σπίτι” από τους Δήμους. Επιπλέον, η Δ/νση Διοικητικού θα περιλαμβάνει υπηρεσίες για την ψηφιακή διακυβέρνηση και υπηρεσίες πληροφορικής.

Όσον αφορά στη Διεύθυνση Οικονομικού, το Τμήμα Περιουσίας και Εσόδων και το Τμήμα Ταμείου “σπάνε” στα δύο, καθώς ουσιαστικά ασχολούνται σε δύο διαφορετικά αντικείμενα. Δημιουργείται ξεχωριστό Τμήμα Προμηθειών, ενώ δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στο προσχέδιο του ΟΕΥ, σχετικά με τις αρμοδιότητες που αφορούν στα κληροδοτήματα, αφού σύμφωνα με τον Γενικό πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό ζήτημα για την Άνδρο.

Σύμφωνα με τον κ. Θεόφιλο, στην Διεύθυνση Τεχνικού, τα τμήματα από τρία γίνονται πέντε. Δημιουργείται βάσει νόμου Τμήμα Δόμησης, παραμένει το Τμήμα Τεχνικών Έργων και προστίθεται επίσης Τμήμα Ύδρευσης – Αποχέτευσης έως ενδεχομένως την ίδρυση κάποιας ΔΕΥΑ. Επίσης δημιουργείται και Τμήμα Περιβάλλοντος και Πράσινης Οικονομίας, το οποίο θα έχει ευθύνη για τις υπηρεσίες πρασίνου, ανακύκλωσης κλπ, όπως επίσης και Τμήμα Διαχείρισης Οχημάτων και Μέσων Μεταφοράς, δεδομένου ότι ο Δήμος Άνδρου διαθέτει μεγάλο στόλο οχημάτων.

Προβλέπεται η δημιουργία μίας νέας Διεύθυνσης Πρόνοιας, Παιδείας και Πολιτισμού. Σε αυτή θα υπάγονται το Τμήμα Πρόνοιας, το οποίο κατά κύριο λόγο θα ασχολείται με το πρόγραμμα “Βοήθεια στο Σπίτι” και άλλα ζητήματα κοινωνικής πρόνοιας, το Τμήμα Παιδείας και Τμήμα Πολιτισμού, Αθλητισμού και Τουρισμού, ενώ το Τμήμα Πολιτισμού ενισχύεται στον ΟΕΥ και με άρθρα που αφορούν στις αρχειακές συλλογές του νησιού. Επίσης, στην Διεύθυνση αυτή θα υπάγονται τα ζητήματα της νέας γενιάς και της ισότητας των δύο φύλων.

Τέλος, πρόβλεψη υπάρχει για τη σύσταση νέας Διεύθυνσης Επιχειρηματικότητας και Ανάπτυξης, όπου θα ενταχθεί το κομμάτι του προγραμματισμού και ανάπτυξης (χρηματοδοτικά προγράμματα κλπ), ενώ δημιουργείται νέο Τμήμα Τοπικής Οικονομίας, όπου θα υπάγονται τα ζητήματα πρωτογενούς και δευτερογενούς τομέα, η παραχωρήσεις κοινόχρηστων χώρων και τμημάτων παραλίας κ.α.

Αίτημα για Αυτοτελές Τμήμα Τουρισμού

Ακολούθησε διάλογος, όπου οι σύμβουλοι είχαν την ευκαιρία να διατυπώσουν ερωτήματα προς τον Γενικό και να πάρουν τις αντίστοιχες διευκρινίσεις.

Από την πλευρά της μειοψηφίας διατυπώθηκε προβληματισμός, σχετικά με την μεγάλη αύξηση των θέσεων ευθύνης, όσον αφορά στο αν θα μπορεί ο Δήμος να ανταπεξέλθει οικονομικά στην κάλυψη του επιπλέον κόστους μισθοδοσίας.

Από την πλευρά του επικεφαλής της ελάσσονος μειοψηφίας, κ. Γιάννη Καπάκη, προτάθηκε η ξεχωριστή σύσταση Διεύθυνσης Πρασίνου, προκειμένου να δοθεί έμφαση στην καθαριότητα, ενώ τόνισε πως η αύξηση των οργανικών θέσεων θα πρέπει να συνοδεύεται και από αντικείμενο εργασίας, σημειώνοντας, «μην έχουμε υπαλλήλους που θα τους πληρώνουμε και όλες οι δουλειές θα γίνονται απ’ έξω [σ.σ, Αναπτυξιακοί Οργανισμοί, αναθέσεις σε ιδιώτες κλπ], όπως βλέπουμε να επιχειρείται σε επίπεδο κεντρικής κυβέρνησης».

Απαντώντας, ο Γενικός τόνισε, πως εφόσον ο ΦΟΔΣΑ Ν. Αιγαίου θα αναλάβει τη διαχείριση των απορριμμάτων, το Τμήμα Περιβάλλοντος θα επικεντρωθεί ούτως ή άλλως με τα ζητήματα του πρασίνου και της ανακύκλωσης.

Από τον επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, κ. Θεοδόση Σουσούδη, καθώς και από άλλους συμβούλους, τονίστηκε πως ενδεχομένως ο τουρισμός θα πρέπει να αποτελεί αυτοτελές Τμήμα και μάλιστα υπό τη Διεύθυνση Οικονομίας και Ανάπτυξης, καθώς πρόκειται για έναν ιδιαίτερα σημαντικό τομέα για το νησί.

Όσον αφορά στο αν μπορεί ο Δήμος να “αντέξει” το επιπλέον κόστος των αυξημένων θέσεων ευθύνης, ο κ. Θεόφιλος απάντησε, πως το προσχέδιο του ΟΕΥ συνοδεύεται και από οικονομοτεχνική ανάλυση, ενώ υπογράμμισε, πως εκ των πραγμάτων είναι σχεδόν ουτοπικό πως θα καλυφθούν στο 100% οι προβλεπόμενες θέσεις.

Κλείνοντας την ενημέρωση προς το Σώμα, το λόγο έλαβε ο Δήμαρχος Άνδρου, κ. Δημήτρης Λοτσάρης, ο οποίος ενημέρωσε, πως μετά την κατάρτιση και έγκριση του ΟΕΥ, επόμενο βήμα της διοικητικής ανασυγκρότησης του Δήμου, θα είναι η τροποποίηση του Εσωτερικού Κανονισμού.

Όπως υποστήριξε, ο ΟΕΥ του Δήμου παίζει καθοριστικό ρόλο για το πως γίνεται η διαχείριση του Δήμου σε μέγεθος και κόστος, και βασίζεται στην πολιτική βούληση. Τέλος σημείωσε, ότι ο ΟΕΥ πρόθεση είναι να αποτελέσει κίνητρο για τη στελέχωση του Δήμου.

 

 

Ετικέτες: