Διαδικασία ολοκλήρωσης του αλιευτικού καταφυγίου Φολεγάνδρου

  • Πέμπτη, 20 Ιανουαρίου, 2022 - 06:15

Με απόφαση του προέδρου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Ίου, ανατέθηκε σε ανάδοχο η μελέτη ολοκλήρωσης του αλιευτικού καταφυγίου σκαφών στο Καραβοστάσι Φολεγάνδρου.

Η μελέτη, προϋπολογισμού 30.380 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, ανατέθηκε σε ανάδοχο την 31η Δεκεμβρίου 2021, και αφορά στη σύνταξη της μελέτης λιμενικών έργων, σε στάδιο οριστικής μελέτης, για τα παρακάτω έργα του αλιευτικού καταφυγίου:

  • Επέκταση, κατά 68,85μ. του υφιστάμενου (νότιου) μικρού μώλου, περιλαμβανομένου και ακρομωλίου διαστάσεων 10,15x11,45μ. Το κρηπίδωμα του μώλου έχει πλάτος 5,70μ., ωφέλιμο βάθος -4,50 m (ΜΣΘ) και στάθμη στέψης στο +1,45μ. (ΜΣΘ).
  • Κατασκευή νέου βόρειου μώλου, μήκους 71,40μ., περιλαμβανομένου και ακρομωλίου διαστάσεων 10,15x8,05μ. Το κρηπίδωμα του μώλου έχει πλάτος 4,0μ., ωφέλιμο βάθος -3,0μ. (ΜΣΘ) και στάθμη στέψης στο +1,20μ. (ΜΣΘ).
  • Κατασκευή παραλιακού κρηπιδώματος μήκους 89,60μ., το οποίο καθορίζει και τα όρια του καταφυγίου με τον δρόμο πρόσβασης στον προβλήτα ακτοπλοΐας. Το κρηπίδωμα έχει ωφέλιμο βάθος -3,0μ. (ΜΣΘ) και στάθμη στέψης στο +1,20μ. ΜΣΘ).

Επιπλέον, θα εκπονηθούν οι μελέτες ΣΑΥ-ΦΑΥ, αλλά και θα παραδοθούν ολοκληρωμένα τα τεύχη δημοπράτησης των έργων.

Ο ανάδοχος οφείλει να παραδώσει σε έντυπη και ψηφιακή μορφή όλα τα τεύχη της μελέτης, καθώς και τα σχέδια για την κατάθεση στα αρμόδια Υπουργεία, ενώ η συνολική προθεσμία για την παράδοση των παραπάνω έχει οριστεί σε 150 ημερολογιακές ημέρες από την υπογραφή της σύμβασης, ήτοι έως 31 Μαΐου 2022.

Παράλληλα, από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Ιητών, ορίστηκε μόλις πριν λίγες ημέρες ο επιβλέπων της σχετικής μελέτης, ο οποίος θα προβεί στις απαιτούμενες ενέργειες για την παρακολούθηση και τον έλεγχο της ποιότητας και της ποσότητας των εργασιών και γενικά της τήρησης των όρων της σύμβασης από τον ανάδοχο του έργου, για την καλή και έγκαιρη εκτέλεση του εν λόγω έργου, σύμφωνα με την σχετική ισχύουσα νομοθεσία.

Υπενθυμίζεται, ότι μετά την ακύρωση από το Συμβούλιο Επικρατείας της παλιάς περιβαλλοντικής αδειοδότησης του έργου λόγω προσφυγών, ξεκίνησε η νέα προ-μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων το 2010, η οποία ολοκληρώθηκε.

Στη συνέχεια και κατά τη διάρκεια εκπόνησης της ΜΠΕ, εμφανίστηκαν 3 αποφάσεις του Συμβουλίου Επικρατείας ξανά από προσφυγή κάποιων ιδιωτών, όπου ακυρώθηκαν τμήματα της ζώνης αιγιαλού. Υποχρεωτικά έπρεπε να γίνει τροποποίηση τα ζώνης αιγιαλού, τροποποίηση της χερσαίας ζώνης και οι τροποποιήσεις αυτές να ενταχθούν στην Περιβαλλοντική Μελέτη. Παράλληλα, εκπονήθηκαν ακτομηχανική μελέτη και μελέτη ειδικής οικολογικής αξιολόγησης, οι οποίες στην πορεία κρίθηκαν αναγκαίες βάσει του νόμου.

Μετά από αυτό τον μαραθώνιο εκπονήσεων μελετών, τροποποιήσεων και επικαιροποίησης αυτών από το Δ.Σ. του Λιμενικού Ταμείου Ίου, η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων ολοκληρώθηκε και ως εκ τούτου κατέστη δυνατή η ολοκλήρωση και του συγκεκριμένου έργου.