Άγνωστη η ημερομηνία καταβολής της μισθοδοσίας των υπαλλήλων του ΟΠΑΣ και του ΟΠΚΑ

Υπάλληλοι σε αναμονή

Σε εκκρεμότητα η απορρόφηση των οικονομικών στοιχείων στο δήμο Σύρου – Ερμούπολης

Οικονομικές φουρτούνες στην καταβολή της μισθοδοσίας των σχεδόν 60 υπαλλήλων που προέρχονται από τον ΟΠΑΣ και τον ΟΠΚΑ, προκαλούνται μετά την κατάργηση των Νομικών Προσώπων και την ενοποίησή τους στο δήμο Σύρου – Ερμούπολης.

Οι εργαζόμενοι, οι οποίοι θα πληρωθούν με καθυστέρηση, εξαιτίας των τυπικών διαδικασιών που πρέπει να ακολουθηθούν για να μεταφερθούν όλα τα στοιχεία από τους δύο Οργανισμούς στον προϋπολογισμό της δημοτικής Αρχής, βιώνουν έντονη ανησυχία καθώς αυτό που παραμένει άγνωστο στους ίδιους, είναι η ακριβής ημερομηνία που θα καταβληθούν οι μισθοί τους.

Κατά συνέπεια, όσο αναμενόμενη κι αν ήταν η ταλαιπωρία από την ολοκλήρωση της κατάργησης - ενοποίησης, οι τρέχουσες ανάγκες των εργαζομένων και των οικογενειών τους, έρχονται να μειώσουν όσες αντοχές και υπομονή τους έχουν απομένει ενόψει μάλιστα της χριστουγεννιάτικης περιόδου.

Αξίζει βέβαια να επισημανθεί πως, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Δημήτρης Ρούσσος που μίλησε στην “Κοινή Γνώμη”, τόνισε ότι η μεταβατική περίοδος θα ολοκληρωθεί εντός του Δεκεμβρίου, υπογραμμίζοντας μάλιστα ότι γίνονται προσπάθειες να πληρωθούν οι υπάλληλοι πριν τα μέσα του επόμενου μήνα. Επίσης, ως απλή πληροφορία περιήλθε στα γραφεία της εφημερίδας, πως εκκρεμεί ακόμη και η έκδοση σχετικής απόφασης στο ΦΕΚ από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου όσον αφορά στην έγκριση των προσωποπαγών θέσεων που θα οδηγηθούν οι εργαζόμενοι στο δήμο Σύρου – Ερμούπολης.

“Θα καθυστερήσουν να πληρωθούν”

“Το ότι δε θα πληρωθούν ή μάλλον θα καθυστερήσουν να πληρωθούν οι υπάλληλοι είναι μία λογιστική πράξη τακτοποίησης που πρέπει να γίνει με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου. Μετά την κατάργηση των Νομικών Προσώπων και τη συνένωσή τους στο δήμο Σύρου – Ερμούπολης μεταφέρονται όλα στο δήμο. Περιουσιακά στοιχεία, οικονομικά στοιχεία, αρμοδιότητες έρχονται στους κωδικούς του δήμου και σταδιακά γίνονται τέτοιου είδους βήματα ώστε να κλείσει το ζήτημα. Χρειάζεται μία διαδικασία προσεκτική και δυστυχώς υπομονή από όλους”, δηλώνει ο κ. Ρούσσος εξηγώντας τη διαδικασία που ακολουθείται για την επιτυχή απορρόφηση των υπαλλήλων και των υπηρεσιών στο δήμο.

Κληθείς να απαντήσει αν ήταν αναμενόμενο να προκύψει το εν λόγω θέμα, μετά την απόφαση να συγχωνευθούν οι δύο Οργανισμοί στο δήμο, προκειμένου να μη χαθούν οι αρμοδιότητες και οι υπηρεσίες που προσφέρονται αλλά και να διασωθούν οι υπάλληλοι, ο αντιδήμαρχος απάντησε μονολεκτικά, λέγοντας κατηγορηματικά, “Βεβαίως”.

Υπάρχουν χρήματα, εκκρεμούν διαδικασίες

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της “Κοινής Γνώμης” το πρόβλημα σε οικονομικό επίπεδο εστιάζεται όχι στο γεγονός όχι ότι δεν υπάρχουν τα χρήματα για να δοθούν, αλλά στο ότι απαιτούνται όλες οι νόμιμες και τυπικές – γραφειοκρατικές διαδικασίες να ακολουθηθούν. Διαδικασίες οι οποίες είναι εν μέρει χρονοβόρες και απαιτούν γοργούς ρυθμούς. Τόσο ο ΟΠΑΣ, όσο και ο ΟΠΚΑ μετά την κατάργησή τους, έχουν την υποχρέωση να “κλείσουν” τα βιβλία τους και να παραδώσουν όλα τα στοιχεία στην αρμόδια υπηρεσία του δήμου ώστε βήμα – βήμα να ολοκληρωθεί η συνένωση. Πληροφορίες της εφημερίδας θέλουν τον ΟΠΑΣ να είναι ένα “σκαλοπάτι” μπροστά από τον ΟΠΚΑ και να έχει παραδώσει όλα τα στοιχεία, δεδομένου του “χαρακτήρα” του Νομικού Προσώπου, ο οποίος σαφώς έχει λιγότερες άμεσες τρέχουσες ανάγκες να καλύψει, σε αντίθεση με τον ΟΠΚΑ που “τρέχει” προγράμματα κοινωνικής υφής την παρούσα χρονική περίοδο και άρα, έχει να αντιμετωπίσει έναν μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας ως προς την παράδοση του συνόλου των απαιτούμενων στοιχείων.

Αξίζει να αναφέρουμε πως, αιωρείται η άποψη ότι υπάρχει πιθανότητα να δοθούν τα χρήματα νωρίτερα στους εργαζομένους του ΟΠΑΣ με απόφαση που θα αφορά μόνο αυτόν τον Οργανισμό, ωστόσο, αυτό το σενάριο φαίνεται να απομακρύνεται με άξονα πως υπάρχει κοινή απόφαση κατάργησης των δύο Οργανισμών και άρα θα πρέπει να υπάρξει και κοινή απόφαση για την καταβολή της μισθοδοσίας στους υπαλλήλους.

“Έως τον Δεκέμβριο θα ολοκληρωθούν οι ενέργειες”

Παράλληλα με τα θέματα μισθοδοσίας, προχωρά και η τακτοποίηση του συνόλου των θεμάτων προς το δήμο, για την οποία ο κ. Ρούσσος διευκρινίζει ότι, “Κυρίως στο σημείο που φτάσαμε, προσπαθούμε ώστε να είμαστε έτοιμοι σε όλα εντός Δεκεμβρίου. Αν αλλάξει το έτος, τότε θα είναι πολύ πιο δύσκολο να τακτοποιήσουμε τα θέματα. Θα είναι τεράστιος ο όγκος δουλειάς”, σημείωσε παρακάτω, επαναλαμβάνοντας ότι καταβάλλονται σημαντικές προσπάθειες και από την οικονομική υπηρεσία και από τους αρμόδιους αιρετούς “ώστε να ρυθμιστούν όλα. Η μεταφορά των οικονομικών και των λειτουργικών αρμοδιοτήτων είναι στόχος μας να έχει τελειώσει έως τις 31 Δεκεμβρίου του 2013. Θέλω να πιστεύω ότι με τις προσπάθειες που καταβάλλει το προσωπικό θα τα καταφέρουμε”, δήλωσε κατηγορηματικά.

Έως 9 Δεκεμβρίου στο δημοτικό συμβούλιο

Σχετικά με το μείζων ζήτημα της καθυστέρησης καταβολής της μισθοδοσίας για έναν μήνα, των συνολικά 60 υπαλλήλων που εργάζονται για την κάλυψη όλων των αθλητικών, πολιτιστικών, κοινωνικών και προνοιακών υποθέσεων, επισημαίνεται ότι θα τεθεί ως θέμα στην επόμενη σύγκλιση του δημοτικού συμβουλίου, προκειμένου να ψηφιστεί η σχετική εισήγηση και να μπορέσουν να εισπράξουν τις μηνιαίες αποδοχές τους, οι υπάλληλοι.

Η επόμενη συνεδρίαση σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες έχει προγραμματισθεί για τις 9 Δεκεμβρίου, ωστόσο εξετάζεται το ενδεχόμενο αν είναι εφικτό να πραγματοποιηθεί νωρίτερα από τη συγκεκριμένη ημερομηνία. Κατά συνέπεια, αν εγκριθεί η μεταφορά των οικονομικών στοιχείων των δύο Νομικών Προσώπων, κατά πάσα πιθανότητα θα είναι θέμα ημερών να πληρωθούν οι εργαζόμενοι. “Προσπαθούμε όσο το δυνατόν γρηγορότερα να επισπεύσουμε τις διαδικασίες προκειμένου να κερδίσουμε κάποιες ημέρες”, υπογράμμισε ο Δημήτρης Ρούσσος, επισημαίνοντας ότι η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου ακολουθεί το δρόμο προς την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου.

Ετικέτες: