Συνέντευξη τύπου για το άνοιγμα της Σύρου στην τουριστική αγορά της Ρωσίας

"Μαθαίνουμε από τα λάθη μας"

Τα αποτελέσματα από το πρόσφατο ταξίδι τους στο Ταταρστάν της Ρωσίας, με στόχο την προώθηση του τουριστικού προϊόντος της Σύρου στη Ρωσική αγορά κατέστησαν γνωστά ο Αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων, Γιώργος Πουσσαίος, ο δήμαρχος Σύρου - Ερμούπολης, Γιάννης Δεκαβάλλας και ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Σύρου, Ιάκωβος Αρβανίτης.

Σε κοινή συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν στα τοπικά ΜΜΕ, αναφέρθηκαν εκτενώς στην προσπάθεια που καταβάλλεται από την τοπική αυτοδιοίκηση, σε συνεργασία με τον κ. Αρβανίτη και το τουριστικό γραφείο του Αντώνη Μαραγκού “Siros Travel” για την όσο το δυνατόν συντομότερη επιστροφή της Σύρου στις υφιστάμενες ή στις αναδυόμενες τουριστικές αγορές του εξωτερικού.

Προώθηση του θεματικού τουρισμού

Από την πλευρά του, ο κ. Πουσσαίος υπογράμμισε ότι οι ενέργειες αυτές εντάσσονται στον γενικότερο σχεδιασμό της Περιφέρειας για μια εξωστρεφή πολιτική που έχει καθιερωθεί και αφορά την επαφή με τις διπλωματικές αποστολές στη χώρα μας. Τόσο ο ίδιος, όσο και ο κ. Δεκαβάλλας μίλησαν για τις επαφές που είχαν με κυβερνητικούς εκπροσώπους του Ταταρστάν, αλλά και για το πρωτόκολλο συνεργασίας που υπεγράφη ανάμεσα στους δύο προορισμούς, με αντικείμενο τον τουρισμό και τις θεματικές μορφές του, όπως ο θρησκευτικός, ο αθλητικός και ο εκπαιδευτικός.

Όπως υπογράμμισαν, οι κυβερνητικοί εκπρόσωποι του Ταταρστάν εξέφρασαν το ενδιαφέρον τους τόσο για την έντονη πολιτιστική δράση του νησιού, όσο και για τις αθλητικές εγκαταστάσεις της, με επίκεντρο το Κολυμβητήριο.

Ωστόσο, ο κ. Δεκαβάλλας τόνισε ότι η σημερινή κατάσταση του αεροδρομίου της Σύρου δεν αποτελεί πλεονεκτικό σημείο για το νησί, γι' αυτό στόχος της προσεχούς επέκτασης του διαδρόμου είναι να δεχτεί αεροσκάφη των 80 ατόμων για μεγαλύτερη αύξηση του τουριστικού ρεύματος από ο εξωτερικό.

Επιστροφή στις τουριστικές αγορές της Ευρώπης

Τέλος, ο κ. Αρβανίτης υπενθύμισε ότι οι προσπάθειες ανοίγματος της Σύρου στις τουριστικές αγορές της Ευρώπης έχουν ξεκινήσει από το 2013, ενώ εντατικοποιήθηκαν από τον περασμένο Σεπτέμβριο και μετά. Επιχειρώντας μία αξιολόγηση και εκτίμηση των τουριστικών δεδομένων του νησιού, των τουριστικών υποδομών και των δυνατοτήτων που προσφέρει, έγινε μία πρώτη και στοχευμένη προσέγγιση σε συγκεκριμένες τουριστικές αγορές, όπως αυτή της Πολωνίας, της Ισπανίας, της Κίνας και τέλος της Ρωσίας. Καταλήγοντας, εξέφρασε την άποψη ότι πλέον ανοίγονται νέες προοπτικές και συνεργασίες για το νησί, οι οποίες δύνανται να το καταξιώσουν ως πύλη εισόδου των Ρώσων επισκεπτών στην Ελλάδα.

Οι αιτίες απαξίωσης του τοπικού τουριστικού προϊόντος

Εξηγώντας τους λόγους για τους οποίους η Σύρος απείχε στο παρελθόν από τις τουριστικές αγορές της Ευρώπης, ο κ. Δεκαβάλλας έκρινε ότι η απουσία της οφειλόταν στην κακή διαχείριση της τεράστιας δυναμικής που απέκτησε η Σύρος τη δεκαετία του 1990 . Όπως τόνισε, υπήρχαν επιχειρηματίες που δυσφήμισαν το νησί με την όχι και τόσο σπουδαία ποιοτική προσφορά υπηρεσιών αλλά και του ότι υπέκυψαν στον πειρασμό να κάνουν ορισμένοι την αρπαχτή του”.

Από τη δική του πλευρά, ο κ. Αρβανίτης υπογράμμισε ότι το μερίδιο ευθύνης κατανέμεται σε όλους. Πρόσθεσε βέβαια ότι οι βασικότερες αιτίες απαξίωσης της Σύρου ως τουριστικού προορισμού ήταν η έλλειψη τουριστικής συνείδησης και νοοτροπίας στους επαγγελματίες του χώρου, η έλλειψη σχεδιασμού και τουριστικής πολιτικής την οποία δεν ακολούθησε ποτέ το νησί και τέλος, η έλλειψη εξειδικευμένων γνώσεων και επικοινωνία. Καταλήγοντας, έκρινε ότι “ο καθένας έχει κάνει την αυτοκριτική του, έχει δει τα λάθη του και με τις συντονισμένες κινήσεις ανοίγεται ένα καινούριο κεφάλαιο για την τουριστική πορεία του νησιού”.

Ετικέτες: