Υπογραφή νέας σύμβασης ανάμεσα σε Δήμο Σύρου – Ερμούπολης και ΚΤΕΛ Σύρου Α.Ε. που προβλέπει επιβολή αντιτίμου από την 1η Ιανουαρίου του 2016

Εισιτήριο στα mini bus

- Τριετής συμφωνία με κόστος που ανέρχεται σε 1.782.606,30 ευρώ - Δηλώσεις του Σταύρου Γουσγουνέλη για το περιεχόμενο της συμφωνίας

Παρελθόν θα αποτελέσει η δωρεάν χρήση των mini bus από το 2016 όπως ρητά προβλέπει η νέα σύμβαση την οποία και θα υπογράψει ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης με την ΚΤΕΛ Σύρου Α.Ε. για την κάλυψη του μεταφορικού έργου των δημοτών στο νησί.

Μετά από αρκετά χρόνια που παρέχεται δωρεάν η αστική συγκοινωνία, η νέα Δημοτική Αρχή σχεδιάζει να καταλήξει σε μία τιμολογιακή πολιτική, η οποία σύμφωνα με όσα ανέφερε ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, Σταύρος Γουσγουνέλης προς την εφημερίδα, θα κινείται σε λογικό πλαίσιο, προκειμένου να υπάρξει στο μέτρο του εφικτού ανταποδοτική λειτουργία της ακριβοπληρωμένης μέχρι σήμερα δημοτικής συγκοινωνίας.

Το θέμα πρόκειται να απασχολήσει το δημοτικό συμβούλιο στην αυριανή προγραμματισμένη συνεδρίασή του, καθώς οι αιρετοί θα κληθούν να ψηφίσουν ή μη, τη σχετική σύμβαση, η οποία είναι τριετούς διάρκειας με περιθώριο παράτασης ενός έτους.

Στο πολυσέλιδο περιεχόμενό της, ρυθμίζονται με κάθε λεπτομέρεια οι σχέσεις των δύο συνεργαζόμενων μερών, δηλαδή του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης και της ΚΤΕΛ Σύρου Α.Ε. προκειμένου να εξυπηρετούνται απρόσκοπτα οι δημότες αλλά και οι επισκέπτες που θα κάνουν χρήση των τεσσάρων mini bus.

Ο κ. Γουσγουνέλης προέβη σε δηλώσεις όσον αφορά στη θέσπιση εισιτηρίου, μιλώντας ταυτόχρονα και για την πρόβλεψη στη σύμβαση, που θέλει την ΚΤΕΛ Σύρου Α.Ε. να φέρει την ευθύνη της ομαλής λειτουργίας των λεωφορείων και την ανάληψη κάλυψης οποιασδήποτε ζημιάς από την πλευρά της, αλλά και τη χρέωση με το ίδιο κόστος, των αυξημένων θερινών δρομολογίων λόγω πεζοδρόμησης του ιστορικού κέντρου.

Σαφής η σύμβαση, φειδωλός ο αντιδήμαρχος

Παρά το γεγονός πως στο περιεχόμενο της σύμβασης προβλέπεται η χρήση εισιτηρίου από την 1η Ιανουαρίου του 2016 για τους χρήστες, απόφαση την οποία και επιβεβαιώνει ο Σταύρος Γουσγουνέλης, ωστόσο ο ίδιος, τοποθετείται γενικόλογα ως προς τον χρόνο τελικά που θα αποφασίσει η Δημοτική Αρχή να εφαρμόσει αυτήν την πρόβλεψη.

Χαρακτηριστικά στη σύμβαση καθίσταται σαφές πως, “η εκτέλεση της αστικής μεταφοράς με τη χρήση εισιτηρίου από την 1η Ιανουαρίου του 2016 έχει εξεταστεί και αποτελεί αναγκαιότητα προκειμένου για τη βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών δεδομένου της αυξανόμενης χρήσης των λεωφορείων και επέκτασης των δρομολογίων”, αναφορά που επαναλαμβάνεται με κατηγορηματικό τρόπο και στο άρθρο της σύμβασης που αναλύει το αντικείμενό της, στο οποίο υπογραμμίζεται μεταξύ άλλων, πως, “σε όλα τα δρομολόγια θα εφαρμοστεί η έκδοση εισιτηρίων όπου το αντίτιμο θα ορίζει και θα εισπράττει ο Δήμος”.

Κληθείς να τοποθετηθεί επί των ανωτέρω, ο αντιδήμαρχος τόνισε αρχικά πως, “Σκοπός είναι να μπει αντίτιμο”, ωστόσο όπως πρόσθεσε, “Επειδή χρειάζεται μία προεργασία και προετοιμασία για να μπορέσει να λειτουργήσει όλο αυτό και απαιτείται προεργασία λογιστικής και τεχνικής φύσεως, πιθανόν να μην προλάβει να ξεκινήσει από την 1η του χρόνου η χρήση εισιτηρίου”. Επαναλαμβάνοντας δε, πως, “η σύμβαση προβλέπει ότι μπορεί να θεσπιστεί αντίτιμο”, προέβη και σε ένα γενικότερο σχόλιο για την εν λόγω απόφαση της Δημοτικής Αρχής με φόντο και τη δύσκολη οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκονται όλοι οι Δήμοι, συνυπολογίζοντας και το ετήσιο κόστος της σύμβασης που ανέρχεται - συμπεριλαμβανομένου και του ΦΠΑ - σε 594.202,10 ευρώ. “Όπως γνωρίζουμε στη ζωή δεν υπάρχει τίποτα δωρεάν. Κάποιος πληρώνει και το συνολικό κόστος της μεταφοράς το πληρώνουν όλοι οι συμπολίτες μας. Πλέον δεν υπάρχουν χρήματα ώστε να μπορούμε να το κάνουμε δωρεάν και πρέπει να είναι όλα ανταποδοτικά, ώστε να υπάρχει σωστή διαχείριση”.

“Κλειστά χαρτιά” για το ύψος του αντιτίμου

Με δεδομένο όμως, πως και αρκετοί εκ των δημοτών που κάνουν χρήση των mini bus έχουν βρεθεί σε δύσκολη οικονομική κατάσταση εξαιτίας της κεντρικής οικονομικής πολιτικής που ασκείται κι εφαρμόζεται, ερωτηθείς να προσδιορίσει το ύψος του αντιτίμου, ο κ. Γουσγουνέλης δεν άνοιξε τα χαρτιά του, απαντώντας καταφατικά μόνον στην παρατήρηση αν το ποσόν θα καθοριστεί από το δημοτικό συμβούλιο. “Εννοείται ότι το αντίτιμο που θα μπει δε θα είναι υπερβολικό για τους χρήστες και σίγουρα ούτε θα καλύπτει το συνολικό κόστος της σύμβασης” δήλωσε, προσθέτοντας πως, κατόπιν της ψήφισης του σχεδίου της σύμβασης και της υπογραφής της, θα ενημερώσει σχετικά η Δημοτική Αρχή. “Όταν θα είμαστε έτοιμοι, θα υπάρξει ενημέρωση” ανέφερε χαρακτηριστικά, προχωρώντας σε τοποθέτηση και όσον αφορά στο αν θα υπάρξουν εξαιρέσεις και μέριμνα για τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες. “Θα υπάρξει τιμολογιακή πολιτική που θα προβλέπει τα πάντα, για όλες τις ομάδες και ιδιαίτερα τις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού. Το αντίτιμο θα είναι σχετικά μικρό ώστε να μη δημιουργηθεί πρόβλημα και να βοηθήσει στο να έχουμε καλύτερη συγκοινωνία”. Ολοκληρώνοντας τη συγκεκριμένη αναφορά του, ο Σταύρος Γουσγουνέλης, σημείωσε πως, σχετικά με τη χρήση των mini bus από τους επισκέπτες του νησιού, “δεν νοείται ένας τουρίστας να πηγαίνει δωρεάν στην Άνω Σύρο για παράδειγμα”.

Υπογράφουν για τέσσερα χρόνια

Όσον αφορά στη διάρκεια της νέας σύμβασης, ο κ. Γουσγουνέλη εξήγησε πως θα ισχύσει για τα επόμενα τρία έτη, ώστε ο Δήμος να μην απαιτείται να λαμβάνει νέα απόφαση κάθε χρόνο, ενώ στο περιεχόμενό της ορίζεται πως, μπορεί να δοθεί παράταση για επιπλέον ένα έτος. “Θα εγκρίνουμε τη νέα σύμβαση, η οποία μπορεί να φθάσει και στα 4 χρόνια ώστε να μη χρειάζεται να προχωράμε από σύμβαση σε σύμβαση. Η συμφωνία του ετήσιου κόστους δεν έχει αλλάξει. Ό,τι είχε συμφωνήσει η προηγούμενη Δημοτική Αρχή, συνεχίζουμε κι εμείς” σημείωσε. Ως εκ τούτου, η σύμβαση για τα επόμενα τρία έτη ανέρχεται στο υψηλό ποσό του 1.782.606,30 ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί, πως, η ΚΤΕΛ Α.Ε. θα έχει στη διάθεσή της τα τέσσερα mini bus, μεριμνώντας η ίδια για την απρόσκοπτη εκτέλεση των συμφωνηθέντων δρομολογίων καθ΄ όλη τη διάρκεια των τριών ετών, τόσο τη χειμερινή, όσο και τη θερινή περίοδο. Πέραν της χρήσης των τεσσάρων μικρών λεωφορείων, η Δημοτική Αρχή, βάσει των όσων σημειώνονται στο περιεχόμενο της σύμβασης, “προτίθεται να αγοράσει 2 νέα λεωφορεία, τα οποία θα προστεθούν στον υπάρχοντα στόλο”.

Η συντήρηση στην ΚΤΕΛ Σύρου Α.Ε. και πρόβλεψη extra δρομολογίων

Ο κ. Γουσγουνέλης κατά τη διάρκεια των δηλώσεών του, εστίασε σε δύο σημεία αναφορικά με τη νέα σύμβαση, τα οποία αξιολόγησε ιδιαιτέρως θετικά στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης του Δήμου με την ΚΤΕΛ Σύρου Α.Ε. “Μετά τη διαβούλευση που κάναμε, έχουμε καταφέρει ακόμη και τα extra καλοκαιρινά δρομολόγια, τα βραδινά και εκείνα των αργιών να έχουν ίδια χρέωση με την ημερήσια απλή χρέωση” ανέφερε, με φόντο την ανάγκη αύξησης του αριθμού των δρομολογίων τη θερινή περίοδο, δεδομένης και της πεζοδρόμησης του κέντρου, που αποτρέπει τη διέλευση οχημάτων και δικύκλων και ενισχύσει τη χρήση των mini bus.

Επιπρόσθετα, ο ίδιος επεσήμανε πως, οποιαδήποτε ανάγκη προκύψει σε θέμα αποκατάστασης ζημιάς από κακή χρήση, θα είναι υποχρέωση της ΚΤΕΛ Σύρου Α.Ε. να μεριμνήσει άμεσα για την αποκατάστασή της. “Έχουμε καταφέρει να επισκευαστούν τα λεωφορεία και αναφέρει και η σύμβαση στο περιεχόμενό της, ότι είναι υποχρέωση της εταιρείας η συντήρησή τους” δήλωσε χαρακτηριστικά. Μάλιστα, στη σύμβαση προβλέπεται πως οποιοδήποτε κώλυμα θέτει εκτός λειτουργίας κάποιο mini bus, η εταιρεία οφείλει να παρέχει δικό της λεωφορείο ώστε να μην υπάρξει κενό στην εξυπηρέτηση δημοτών αλλά κι εν γένει στη μετακίνηση των χρηστών.

Στ. Γουσγουνέλης: “Σκληρή διαπραγμάτευση”

Στο γενικό σχόλιό του σχετικά με το αποτέλεσμα της σύμβασης και το πολυσέλιδο περιεχόμενό της, ο Σταύρος Γουσγουνέλης εμφανίζεται ικανοποιημένος, γνωστοποιώντας μάλιστα πως, υπήρξε πολύμηνη συζήτηση ανάμεσα στις δύο πλευρές. “Πραγματικά κάναμε αρκετές διαβουλεύσεις για να συζητήσουμε και να καταλήξουμε σε αυτή τη σύμβαση. Ήταν σκληρός διαπραγματευτής η ΚΤΕΛ αλλά και ο Δήμος” δήλωσε ο αντιδήμαρχος, υπενθυμίζοντας πως, υπήρξε παράταση της ισχύουσας σημερινής σύμβασης για λίγους μήνες, ώστε να προκύψει μία συμφωνία “προς όφελος του Δήμου”.

“Φθάσαμε στην εκπνοή σχεδόν του χρόνου για μία συμφωνία. Συμμετείχαν όλοι οι εμπλεκόμενοι” πρόσθεσε, καταλήγοντας στο συμπέρασμα πως, “Αυτή είναι μία πολύ καλύτερη σύμβαση από την προηγούμενη προς όφελος του Δήμου και των δημοτών. Επισκευάζονται τα λεωφορεία, η τιμή παραμένει η ίδια και το κόστος δεν αυξάνεται για τα extra δρομολόγια. Είναι μία ακριβή σύμβαση, αλλά η διαπραγμάτευση πήγε αρκετά καλά”.

Υποχρεώσεις του Δήμου

Για την ομαλή εκτέλεση των δρομολογίων, παρά το γεγονός πως την ευθύνη σε πρακτικό επίπεδο φέρει η ΚΤΕΛ Σύρου Α.Ε., ωστόσο η Δημοτική Αρχή από την πλευρά της, καλείται να αναλάβει και να προχωρά σε συγκεκριμένες ενέργειες που στοχεύουν κατά κύριο λόγο στην ενημέρωση των δημοτών και των επισκεπτών του νησιού. Ειδικότερα, ανάμεσα σε άλλα “ο Δήμος υποχρεούται να ενημερώνει τους πολίτες για το μεταφορικό έργο. Μπορεί να εκτυπώνει και να διανέμει ενημερωτικό χάρτη των γραμμών της δημοτικής συγκοινωνίας” ενώ ακόμη “υποχρεούται να τοποθετήσει την κάθε είδους σήμανση των διαδρομών των λεωφορείων καθώς και τις στάσεις” καθώς επίσης να μεριμνά για την ύπαρξη στεγάστρων και την ύπαρξη πινακίδων στις στάσεις, τις οποίες και θα ανανεώνει όποτε παρίσταται ανάγκη. Επιπλέον, υποχρέωσή του είναι και η παραχώρηση κατάλληλου χώρου στην ΚΤΕΛ Σύρου Α.Ε. για την ασφαλή στάθμευση των mini bus κατά τις μη εργάσιμες ημέρες και ώρες.