Έγκριση του προϋπολογισμού του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης για το 2016 από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου

Επικύρωση με απαίτηση διορθώσεων

Την 1η Μαρτίου απέκτησε ενεργό προϋπολογισμό ο Δήμος για το τρέχον έτος

Με σημαντική χρονική καθυστέρηση και κατόπιν μίας απόφασης αναπομπής εγκρίθηκε με παρατηρήσεις - μόλις χθες - από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου ο προϋπολογισμός του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης για το έτος 2016, ο οποίος αποτελεί ουσιαστικά τον πρώτο προϋπολογισμό που συνέταξε εξ ολοκλήρου η παρούσα Δημοτική Αρχή.

Σοβαρές επισημάνσεις της μειοψηφίας περί εξόφθαλμων λαθών, εκκλήσεις για άμεσες διορθώσεις στο περιεχόμενό του προκειμένου να είχε αποφευχθεί η πρώτη αναπομπή καθώς επίσης, αποχώρηση της μείζονος αντιπολίτευσης κατά τη διάρκεια της πρώτης συνεδρίασης και τοποθετήσεις αιρετών που ζήτησαν ακόμη και την παραίτηση του αντιδημάρχου Οικονομικών, Γιώργου Παπαμανώλη, συνόδευσαν την προσπάθεια έγκρισής του εντός του δημοτικού συμβουλίου, καθ΄ όλο το τελευταίο χρονικό διάστημα, με άμεση συνέπεια για τον Δήμο κατά τους δύο πρώτους μήνες τη μη δυνατότητα υλοποίησης δαπανών.

Εντός αυτού του πλαισίου που περιγράφηκε, πρέπει να τονισθεί πως, εξαιρετικά κρίσιμη υπήρξε η κατάσταση και όσον αφορά στην υλοποίηση του Συριανού καρναβαλιού και των προγραμματισμένων αποκριάτικων εκδηλώσεων, αφού η έγκριση δαπανών δε θα ήταν εφικτή χωρίς τη θετική απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου.

Ως εκ τούτου, άμεσα προγραμματίστηκε έκτακτη συνεδρίαση του συλλογικού οργάνου του Δήμου, αύριο το μεσημέρι, ώστε να τεθούν προς έγκριση οι πιστώσεις που θα απαιτηθούν για την επιτυχή διεξαγωγή των καρναβαλικών εκδηλώσεων στο νησί.

Επιβεβαίωση τοποθετήσεων αντιπολίτευσης

Ειδικότερα, με την απόφασή του, ο ασκών καθήκοντα γενικού γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου, Νίκος Θεοδωρίδης επικύρωσε επί της ουσίας την εύστοχη κριτική συνολικά των παρατάξεων της αντιπολίτευσης, μέλη της οποίας κατά τη διάρκεια της δεύτερης συνεδρίασης μετά από την αναπομπή του, έκαναν λόγο για έναν προϋπολογισμό που δεν είχε συμμορφωθεί πλήρως με τις υποδειχθείσες πρώτες διορθώσεις κι εν τέλει αποτελούσε έναν μη άρτιο προϋπολογισμό. Αιρετοί που είχαν προβεί σε λεπτομερείς σχετικές αναφορές ήταν τόσο ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, Ανδρέας Γιαλόγλου, όσο όμως και το μέλος της Κίνησης Πολιτών Σύρου, Κομνηνός Στρογγύλης, που είχε τονίσει κατηγορηματικά μεταξύ άλλων, πως δεν τηρείται η αρχή της ειδικότητας για κάθε πίστωση.

Απαίτηση διορθώσεων και εντός 15 ημερών η πρώτη αναμόρφωση

Πιο αναλυτικά, η Αποκεντρωμένη επικυρώνει τον προϋπολογισμό ζητώντας άμεσα από τον Δήμο να προβεί σε ενέργειες που θα “επουλώνουν” πληγές του περιεχομένου του βάσει των όσων ορίζει η νομιμότητα. Το σχετικό απόσπασμα έχει ως εξής: “Επικυρώνουμε την αριθμ 48/2016 (ΑΔΑ 9Λ66ΩΗΟ-ΝΚΗ) απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Σύρου Ερμούπολης αναφορικά με την «Έγκριση προϋπολογισμού Εσόδων – Εξόδων Δήμου Σύρου Ερμούπολης Ο.Ε. 2016 και ψήφιση Ολοκληρωμένου Πλαισίου Δράσης του», όπως αναλυτικά αναφέρεται στις συνημμένες καταστάσεις και στο συνημμένο πίνακα, με τον όρο τήρησης της νόμιμης διαδικασίας για κάθε Κωδικό Αριθμό Εξόδου και της αρχής της ειδικότητας επί όλων των προϋπολογισθέντων και αναφερόμενων στον παρόντα προϋπολογισμό πιστώσεων. (πίνακας)”.

Μάλιστα, στην απόφαση καθίσταται ξεκάθαρο πως, εντός των επόμενων δεκαπέντε ημερών ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης πρέπει να έχει προβεί στην πρώτη αναμόρφωση του προϋπολογισμού, όπως ορίζει η σχετική νομοθεσία. “Καλείστε βάσει της διάταξης της παρ. 7 του άρθρου 266 «Προγραμματισμός, προϋπολογισμός και θέματα οικονομικής διαχείρισης των νέων δήμων» του ν. 3852/2010, να αναμορφώσετε κατάλληλα τον προϋπολογισμό σας μέσα σε προθεσμία δεκαπέντε ημερών, ως εξής: 1. Τα έσοδα από ανταποδοτικά τέλη α) καλύπτουν το σύνολο των δαπανών των αντιστοίχων υπηρεσιών ώστε να μην δημιουργούνται ελλείμματα στις υπηρεσίες αυτές και β) δεν υπερβαίνουν το ύψος των δαπανών που απαιτούνται για την παροχή των ανταποδοτικών υπηρεσιών γιατί διαφορετικά υποκρύπτεται φορολογία, πράγμα το οποίο είναι αντίθετο με το χαρακτήρα των υπηρεσιών αυτών. Ως εκ’ τούτου οι εγγραφές εσόδων στην υπηρεσία (20) Ηλεκτροφωτισμού και Καθαριότητας και θα πρέπει να διαμορφωθούν ανάλογα με το σύνολο των εξόδων σας.

2. Οι δαπάνες των Δήμων που χρηματοδοτούνται από το εθνικό και από το συγχρηματοδοτούμενο (ΕΣΠΑ) τμήμα του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων θα παρακολουθούνται σε διακριτούς κωδικούς σε επίπεδο υπηρεσιών. Για τον λόγο αυτό δημιουργούνται οι κάτωθι επιπρόσθετες υπηρεσίες, στις οποίες κατανέμεται υποχρεωτικά το σύνολο των δαπανών (λειτουργικών και επενδυτικών) οι οποίες χρηματοδοτούνται από το Π.Δ.Ε.: Υπηρεσία Περιγραφή Υπηρεσίας: 60 Υπηρεσίες Κοινωνικής Πολιτικής (Έργα και δράσεις χρηματοδοτούμενες από ΠΔΕ), 61 Υπηρεσίες Πολιτισμού και Αθλητισμού (Έργα και δράσεις χρηματοδοτούμενες από ΠΔΕ), 62 Υπηρεσίες καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού (Έργα και δράσεις χρηματοδοτούμενες από ΠΔΕ), 63 Υπηρεσίες ύδρευσης, άρδευσης, αποχέτευσης (Έργα και δράσεις χρηματοδοτούμενες από ΠΔΕ), 64 Υπηρεσία τεχνικών έργων, πρασίνου και πολεοδομίας (Έργα και δράσεις χρηματοδοτούμενες από ΠΔΕ) και 69 Λοιπές Υπηρεσίες (Έργα και δράσεις χρηματοδοτούμενες από ΠΔΕ)”.

Σύμφωνα δε, με όσα αναφέρονται στον επίλογο της απόφασης, “Επομένως, οι χρηματοδοτούμενες από ΠΔΕ δαπάνες κατανέμονται στις Υπηρεσίες με κωδικό από 60 έως 69, ενώ οι υπόλοιπες δαπάνες κατανέμονται στις Υπηρεσίες με κωδικό από 00 έως 70. Ως εκ’ τούτου όπως μεταφέρετε τις εγγραφές που χρηματοδοτούνται από το εθνικό και από το συγχρηματοδοτούμενο (ΕΣΠΑ) στους ανωτέρω Κ.Α.”.