Γνωμοδότηση του δημοτικού συμβουλίου για τις νέες θέσεις αναμονής των ταξί στην Ερμούπολη

Πέντε προσωρινές αφετηρίες

Πέντε σημεία στο κέντρο της Ερμούπολης και ευρύτερα αυτού, προτάθηκαν από τη Δημοτική Αρχή προκειμένου να αποτελέσουν τις νέες θέσεις αφετηρίας των ταξί για την προσεχή περίοδο, οπότε και η δημοτική πλειοψηφία επιθυμεί να εφαρμόσει την τετράωρη πεζοδρόμηση της οδού Ελευθερίου Βενιζέλου (πρώην Ερμού), με ημερομηνία έναρξης την 1η Ιουλίου.

Για ακόμη μία φορά, ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί, Κάρολος Βουτσίνος συμμετείχε σε μία πολύωρη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, στην οποία τέθηκε επί τάπητος το μέχρι πρότινος άλυτο ζήτημα της νέας πιάτσας του κλάδου που ο ίδιος εκπροσωπεί, με τους αιρετούς να γνωμοδοτούν – κατά πλειοψηφία – υπέρ των προτάσεων της Δημοτικής Αρχής.

Οι συγκεκριμένες επιλογές έχουν προσωρινό χαρακτήρα, έως ότου ικανοποιηθεί το αρχικό αίτημα του κλάδου των ταξί, οι ιδιοκτήτες των οποίων, ζητούσαν και ζητούν να υπάρξει παρέμβαση στο παραλιακό μέτωπο για να “χτίσουν” την αφετηρία τους στο ύψος της οδού Κέας προς την πλευρά της θάλασσας, καθώς αν δεν προωθηθεί αυτή η λύση, τότε δεν βλέπουν καταλληλότερη επιλογή χωροθέτησής της, πέραν της μεταφοράς της στο πρώτο τμήμα της οδού Σταματίου Πρωίου (με πρόσωπο προς την Ελ. Βενιζέλου).

Των προαναφερόμενων στη συνεδρίαση, ακολούθησε η κριτική των παρατάξεων της αντιπολίτευσης, οι επικεφαλής των οποίων ζήτησαν από τη Δημοτική Αρχή να πάρει πίσω τα μέτρα πεζοδρόμησης που μετ΄ επιτάσεως αλλά ατεκμηρίωτα θέλει να εφαρμόσει, ώστε αυτόματα να λυθούν πολλά προβλήματα που έρχονται στην επιφάνεια, με ένα εξ αυτών να αποτελεί η μη ομαλή λειτουργία της πιάτσας των ταξί στην πλατεία Μιαούλη.

Κρίνεται αναγκαίο να υπενθυμιστεί, πως, τόσο η παράταξη της μείζονος μειοψηφίας, όσο και οι παρατάξεις της ελάσσονος αντιπολίτευσης τάχθηκαν κατά των μέτρων πεζοδρόμησης της Δημοτικής Αρχής, καθώς δεν έχει εξηγηθεί με στοιχεία, ποιό θα είναι το όφελος του κέντρου από τον “τετράωρο αποκλεισμό της κεντρικής οδού Ελ. Βενιζέλου” και τη “διχοτόμηση της πόλης” κατά την καλοκαιρινή περίοδο.

Διασκορπισμένα τα ταξί στο κέντρο

Αν και αναμένεται η οριστική απόφαση του αρμόδιου - για το θέμα - αντιπεριφερειάρχη Κυκλάδων, ωστόσο, το δημοτικό συμβούλιο παρουσία του προέδρου του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί γνωμοδότησε θετικά για τα πέντε σημεία που πρότεινε ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, Σταύρος Γουσγουνέλης. Κατόπιν της αδυναμίας εξυπηρέτησης των ταξί αποκλειστικά από τη θέση της Eurobank, που αποτελούσε την πρόταση της Δημοτικής Αρχής, η πλευρά της δημοτικής πλειοψηφίας υπερψήφισε την προτεινόμενη εισήγηση, που οδηγεί μοιραία στο διασκορπισμό των ταξί εντός του κέντρου καθώς και πλησίον αυτού. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Γουσγουνέλης, “Προτείνουμε να οριστεί ως πιάτσα η θέση στην πλατεία Μιαούλη, η θέση που προβλέπεται στην πλευρά της Τράπεζας Eurobank στην παραλία της Ερμούπολης, ταυτόχρονα να κατοχυρωθεί η πιάτσα στην πλατεία Ηρώων και στο χώρο στάθμευσης πλησίον του σούπερ μάρκετ “Μαρινόπουλος” καθώς και μπροστά από το κτίριο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σύρου (4 θέσεις) όπως σχετικά έχει γνωμοδοτήσει και η διοίκησή του, προκειμένου να εξυπηρετείται ο κόσμος της συγκεκριμένης πλευράς και των κρουαζιερόπλοιων”.

Σύμφωνα με όσα πρόσθεσε ο ίδιος, “Γνωμοδοτούμε θετικά γι αυτές τις θέσεις” για τις οποίες επεσήμανε πως, θα αποδειχθεί ο βαθμός λειτουργικότητάς τους στην πράξη από την 1η Ιουλίου, διευκρινίζοντας μάλιστα πως, οι επαγγελματίες οδηγοί ταξί κατά τη διάρκεια του ωραρίου πεζοδρόμησης (22.00 – 02.00) θα καλούνται να αφήνουν την πλατεία Μιαούλη και να μεταφέρονται στην πλευρά της Eurobank με κατεύθυνση προς την Πυροσβεστική.

Τροποποίηση ανάπλασης ώστε να αποφύγουν τη λύση... της Σταματίου Πρωίου

Από την πλευρά του, ο κ. Βουτσίνος επεσήμανε την προσωπική διαφωνία του με τις επιλογές προσωρινών λύσεων, τονίζοντας ωστόσο, πως οι συνάδελφοί του, δεν έχουν εναλλακτική επιλογή, από τη στιγμή που η Δημοτική Αρχή επιμένει να πεζοδρομήσει το κέντρο και να απαγορεύσει τη διέλευση των ταξί από την κεντρική οδό της πόλης, την οδό Ελ. Βενιζέλου.

“Ο πελάτης πώς θα γνωρίζει πού θα μας βρίσκει” αναρωτήθηκε ο πρόεδρος του Σωματείου θέλοντας να αναδείξει ακόμη περισσότερο τον πρόχειρο χαρακτήρα των προσωρινών “λύσεων” και λέγοντας παρακάτω πως, “επί της ουσίας δεν συμφωνούμε, αλλά αναγκαζόμαστε να ακολουθήσουμε”.

Ο ίδιος δε, δεν παρέλειψε να θέσει ως προϋπόθεση της συγκαταβατικής στάσης του κλάδου απέναντι στις προσωρινές λύσεις, την ανάγκη εξασφάλισής του, στο θέμα της αφετηρίας προς την πλευρά της θάλασσας στο ύψος της οδού Κέας, όσο πιο σύντομα γίνεται και μετά από τις κατάλληλες ενέργειες της Δημοτικής Αρχής, ώστε οι επαγγελματίες οδηγοί να έχουν μία πιάτσα και δη, αδειοδοτημένη και νόμιμη.

“Ο Δήμος θα κάνει όλες τις απαραίτητες ενέργειες για τις αδειοδοτήσεις για να γίνει η πιάτσα μελλοντικά προς την πλευρά της θάλασσας” δήλωσε ο κ. Γουσγουνέλης, με τον δήμαρχο μάλιστα να προχωρά σε αντίστοιχη δέσμευση. “Δεσμεύομαι κι εγώ αλλά και συνολικά η Δημοτική Αρχή απέναντι στον κλάδο, ότι σε εύλογο χρονικό διάστημα, θα συνταχθεί σχετικός φάκελος τροποποίησης του έργου της ανάπλασης της παραλίας, ιδιαίτερα στην περιοχή απέναντι από την Eurobank, η οποία προτού υποβληθεί προς έγκριση αρμοδίως, θα τεθεί στην κρίση τους” σημείωσε μεταξύ άλλων ο Γιώργος Μαραγκός, σε απάντησή του και προς την αναφορά του κ. Βουτσίνου, σχετικά με το εναλλακτικό σενάριο χωροθέτησης της αφετηρίας στην οδό Σταματίου Πρωίου, λύση που εξ αρχής δεν ήταν αρεστή στη δημοτική πλειοψηφία και σε μερίδα του εμπορικού κόσμου.

Θα πρέπει να αναφερθεί πάντως, πως, στο παραλιακό τμήμα της ανάπλασης, παρέμβαση μπορεί να γίνει μετά από την συμπλήρωση 18 μηνών από την ημέρα ολοκλήρωσης του έργου.

Πάρτε πίσω τα μέτρα”

Κοινή “γραμμή” διατήρησαν οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης, οι εκπρόσωποι των οποίων τοποθετήθηκαν ωστόσο ξεχωριστά επί του θέματος, καθιστώντας σαφές πως, το πρόβλημα της αναζήτησης πιάτσας οφείλεται στα μέτρα που θέλει να επιβάλει η Δημοτική Αρχή τη θερινή περίοδο, άνευ σχεδίου και πέραν των προτάσεων του μελετητή, ο οποίος επ΄ ουδενί δεν προτείνει την πεζοδρόμηση της κεντρικής κυκλοφοριακής οδού.

Ποιός από εσάς μας εξήγησε τί κερδίζουμε από το κλείσιμο της Ελ. Βενιζέλου” τόνισε σε έντονο ύφος ο αντιπρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου και μέλος της μείζονος αντιπολίτευσης, Γιάννης Κεράνης, με τον επικεφαλής του, Ανδρέα Γιαλόγλου να προσθέτει πως, “το βασικό πρόβλημα που πρέπει να δείτε στα μάτια είναι η απόφασή σας να διχοτομήσετε την πόλη”. Σε παρόμοιο τόνο και ο επικεφαλής της “Λαϊκής Συσπείρωσης”, Νικόλας Καΐλης, ο οποίος υποστήριξε πως, “έχουμε εξαντλήσει το θέμα”, σημειώνοντας παράλληλα πως, “το ζήτημα είναι τα κυκλοφοριακά μέτρα με τα οποία εσείς δημιουργείτε περισσότερα προβλήματα”. Επιπρόσθετα, καυστικός υπήρξε και ο αιρετός, Κομνηνός Στρογγύλης από την Κίνηση Πολιτών Σύρου, που υπογράμμισε μεταξύ άλλων, πως, “χωρίς σοβαρούς λόγους, χωρίς μετρήσιμα στοιχεία παίρνετε αποφάσεις για την πόλη”.

Το σύνολο των ανωτέρω προσώπων δε, κατέληξε, ζητώντας από τη Δημοτική Αρχή “να πάρει πίσω τα μέτρα”, ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει η πόλη και αυτόματα, να μην υπάρξουν προβλήματα με τις συνεχείς μετακινήσεις των ταξί κατά το ωράριο της πεζοδρόμησης.