Έντονα αρνητική μεγάλη μερίδα των επιχειρηματιών του πεζοδρόμου στην προσωρινή εγκατάσταση της αφετηρίας των ταξί όπως προτάθηκε από το Σωματείο Ιδιοκτητών Ταξί Σύρου

Νέες αντιδράσεις στη χωροθέτηση αφετηρίας

Την έντονη αντίθεσή τους, όσον αφορά στη λύση, που προτάθηκε εκ μέρους του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί, για την προσωρινή εγκατάσταση της σταθερής αφετηρίας στον πεζόδρομο των οδών Πρωτοπαπαδάκη – Θυμάτων Σπερχειού, εκφράζουν οι επιχειρηματίες, που δραστηριοποιούνται στο σημείο.

Ιδιαιτέρως αρνητικά αντιμετωπίζουν οι επιχειρηματίες των πεζοδρόμων, την πρόταση, εκ μέρους του Σωματείου Ιδιοκτητών Αγοραίων Αυτοκινήτων Ταξί Σύρου “Ο Άγιος Χριστόφορος”, για προσωρινή «στέγαση» της αφετηρίας (πιάτσας), έως ότου διαμορφωθεί ο χώρος απέναντι από τη Eurobank, είτε στην οδό Σταματίου Πρωίου, είτε στον πεζόδρομο των οδών Πρωτοπαπαδάκη – Θυμάτων Σπερχειού.

Λύση που υποβαθμίζει τον πεζόδρομο

Τονίζοντας προς όλες τις κατευθύνσεις, ότι οι αντιρρήσεις τους, σε καμία περίπτωση δεν έχουν σκοπό να πλήξουν το συμφέρον των ιδιοκτητών ταξί της Σύρου, οι καταστηματάρχες και επιχειρηματίες των πεζοδρομημένων οδών, στο εμπορικότερο, ίσως, σημείο του ιστορικού κέντρου, υπογραμμίζουν, πως μία τέτοια λύση, έστω και προσωρινή, θα έπληττε τα καταστήματα.

Όπως σημειώνουν οι άνθρωποι, που επιχειρούν ή εργάζονται, στα καταστήματα της εμπορικής οδού, η προοπτική της εγκατάστασης της σταθερής αφετηρίας των ταξί στην οδό Πρωτοπαπαδάκη, υπέπεσε στην αντίληψή τους μέσα από τη δημοσιοποίηση των προτάσεων του Σωματείου Ιδιοκτητών Αγοραίων Αυτοκινήτων, οι οποίες εκτός από τα έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα έχουν κάνει το γύρο και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, δεδομένου, ότι δεν είχε, στη διάρκεια της «διαπραγμάτευσης», μεταξύ των άμεσα εμπλεκόμενων φορέων, τεθεί ξανά τέτοιο ζήτημα.

Σημειώνουν δε, πως μία τέτοια κίνηση, αναμένεται να γυρίσει το νησί αρκετές δεκαετίες πίσω, δεδομένου, ότι οι οδοί Θυμάτων Σπερχειού και Πρωτοπαπαδάκη, είδαν εμπορική άνθιση, μετά την πεζοδρόμηση, σε αντίθεση με την πρότερη περίοδο, όταν και κατά μήκος των οδών, «πρωταγωνιστούσαν» οι ακαθαρσίες των περιστεριών, η βρωμιά και η όχληση, γεγονός, που δεν θα επιτρέψουν, όπως λένε, να επαναληφθεί.

Σύμφωνα με μερίδα καταστηματαρχών, σε ενδεχόμενη αποδοχή της συγκεκριμένης πρότασης των ιδιοκτητών ταξί και εν τέλει εγκατάσταση της πιάτσας στον πεζόδρομο, η κινητοποίησή τους θα είναι άμεση και εντονότατη, προετοιμασμένοι για οξείες αντιδράσεις, καθώς, όπως υποστηρίζουν, μία τέτοια κίνηση ενδέχεται να βλάψει την αναβαθμισμένη, στο σημείο, επιχειρηματικότητα.

Παρ’ όλα αυτά, ξεκαθαρίζουν, πως η αντίρρησή τους στην τοποθέτηση της αφετηρίας στον πεζόδρομο, δεν σημαίνει πως δεν αντιλαμβάνονται την επιτακτική ανάγκη εύρεσης κατάλληλου χώρου, όπως ζητούν οι ιδιοκτήτες των ταξί, ενώ υπογραμμίζουν ότι τίθενται υπέρ της συνοχής και συνεργασίας των επαγγελματικών ομάδων του νησιού προς όφελος του κοινού καλού, εξηγώντας, πως πρόκειται για πρόταση έσχατης λύσης από πλευράς του Σωματείου, αφού όπως υποστηρίζουν ακόμη και οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες ταξί δεν επιθυμούν την «παραβίαση» του πεζόδρομου με οχήματα, όπως και οι ίδιοι.

Αξίζει να επισημανθεί, πως το Σωματείο στη γραπτή πρόταση που κατέθεσε, κατόπιν της σύγκλησης νέας γενικής συνέλευσης, με αίτημα προς το Δήμο Σύρου – Ερμούπολης την έλευση του θέματος στο τραπέζι του Δημοτικού Συμβουλίου, προτάσσει την λύση, την οποία είχε προτείνει από την πλευρά του ο Χωρικός Αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων, ήτοι την εγκατάσταση της αφετηρίας στην οδό Σταματίου Πρωίου και την αντιδρόμηση τμήματος της οδού και την οποία εξ αρχής στήριξε.

Χρονίζοντας διάλογος με εκατέρωθεν αρνήσεις προτάσεων

Κατά τον πολύμηνο διάλογο μεταξύ του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί, του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης και του αρμόδιου Αντιδημάρχου, κ. Σταύρου Γουσγουνέλη και της Περιφέρειας, εφόσον την τελική υπογραφή για τη μόνιμη χωροθέτηση αφετηρίας διατηρεί ο Αντιπεριφερειάρχης, έχουν προταθεί από όλες τις πλευρές λύσεις, οι οποίες, ωστόσο, μέχρι στιγμής δεν έχει τελεσφορήσει.

Υπενθυμίζεται μάλιστα, πως ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης, κατόπιν της άρνησης του Σωματείου, η «πιάτσα» να χωροθετηθεί στη θέση, που προέβλεπε η μελέτη της ανάπλασης του παραλιακού μετώπου, αλλά και την κάθετη άρνηση, απέναντι στην ετέρα πρόταση του Δήμου, περί πέντε μικρότερων αφετηριών, είχε προτείνει τη δημιουργία θέσης, με παρέμβαση επί του αναπλασμένου τμήματος, έναντι της τράπεζας Eurobank, αλλά από την πλευρά του λιμένα και όχι από την πλευρά της τράπεζας, όπως είχε αρχικά προβλεφθεί, λύση την οποία αποδέχτηκε μεν το Σωματείο, αναμένεται, όμως, να καθυστερήσει, καθώς ακόμη δεν έχει γίνει η παραλαβή του έργου από το Δήμου.

Στο αδιέξοδο, το οποίο είχε αρχικά δημιουργηθεί, μεταξύ Δήμου και Σωματείου, ο τελικός υπεύθυνος για την έγκριση της χωροθέτησης Αντιπεριφερειάρχης, είχε προτείνει τη λύση της εγκατάστασης της αφετηρίας των ταξί στην οδό Σταματίου Πρωίου, με ταυτόχρονη αντιδρόμηση και πεζοδρόμηση του τμήματος, από το ύψος της οδού Κέας, η οποία θα λειτουργεί ως άνοδος, έως και το ύψος της συμβολής της Στ. Πρωίου με την οδό Ελ. Βενιζέλου (Ερμού). Ο Χωρικός Αντιπεριφερειάρχης, μάλιστα, σε δηλώσεις του στην εφημερίδα, δικαιολογώντας την απόφασή του αυτή, είχε αναφέρει, ότι «σε όλες τις σύγχρονες πόλεις τα ταξί έχουν μία θέση αφετηρία στο κέντρο της πόλης και δικό τους χώρο σε σημείο που δεν ενοχλεί. Με τα δεδομένα της πόλης, η πρότασή μου ήταν αυτή».

Η συγκεκριμένη πρόταση αντιμετωπίστηκε με σκεπτικισμό από την πλευρά του Δήμου, θετικά όμως από τους ιδιοκτήτες, οι οποίοι, όμως, είχαν τονίσει, πως βασική προϋπόθεση για την αποδοχή της λύσης, θα ήταν η σύμφωνη γνώμη και των επιχειρηματιών, γεγονός, που συνεπάγεται την αντίστοιχη βούληση του Σωματείου και στην πρόταση περί προσωρινής χωροθέτησης της αφετηρίας στον πεζόδρομο.

Δεδομένων των πολλαπλών προβλημάτων, που δημιουργούνται από την κίνηση και στάθμευση των ταξί περιμετρικά της πλατείας Μιαούλη, όπου μέχρι στιγμής πραγματοποιείται και στα οποία έχουν αναφερθεί επανειλημμένα οι ιδιοκτήτες και θεωρούνται παραδεκτά από όλες τις πλευρές, όπως και η Αστυνομία, αλλά και της χρονοβόρας διαδικασίας, έως την δημιουργία, μέσω παρεμβάσεων, κατάλληλου χώρου επί της Ακτής Εθνικής Αντιστάσεως, το Σωματείο αιτήθηκε την προσωρινή έστω χωροθέτηση της αφετηρίας σε άλλο σημείο, προκρίνοντας τις λύσεις των οδών Στ. Πρωίου και Πρωτοπαπαδάκη, ως έκτακτο μέτρο και όχι μόνιμο.

Όπως είναι φυσικό, οι αντιδράσεις των επιχειρηματιών, είτε στη μία περίπτωση, είτε στην άλλη, θα ληφθούν υπόψιν, με πιθανότατο αποτέλεσμα την παράταση έτι περαιτέρω της επιλογής μίας προσωρινής λύσης, καθώς ούτε ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης, αλλά ούτε και το Σωματείο Ιδιοκτητών Ταξί, από την πλευρά τους αντίστοιχα, επιθυμούν την πρόκληση μεγάλης αναστάτωσης πολιτών και επιχειρηματιών στο ιστορικό κέντρο.

Ετικέτες: