Δημοσιεύθηκε η πρόθεση δημοπράτησης του έργου επέκτασης του διαδρόμου προσαπογειώσεων του αεροδρομίου Σύρου στην ιστοσελίδα του Υπ. Υποδομών

Αξιόπιστη πύλη εισόδου

Αναμένεται άμεσα η απαιτούμενη παρέμβαση στην υφιστάμενη υποδομή

Θετικό αποτέλεσμα δίδουν οι πολύμηνες προσπάθειες βελτίωσης των δυνατοτήτων του αεροδρομίου Σύρου, με φόντο την εξαιρετικά αισιόδοξη εξέλιξη της χθεσινής δημοσιοποίησης της πρόθεσης δημοπράτησης του έργου επέκτασης του διαδρόμου προσαπογειώσεων στην ιστοσελίδα του Υπ. Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και στη Γενική Γραμματεία Δημόσιων Έργων.

Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο που αναμένει εναγωνίως η τοπική κοινωνία της Σύρου με συνολικό προϋπολογισμό 1.426.000 ευρώ, προκειμένου μετά και την υλοποίηση του δεύτερου βήματος της ταπείνωσης του λόφου στη θέση “Νεράιδα”, το αεροδρόμιο της Σύρου να υποδέχεται αεροσκάφη περισσότερων θέσεων (τύπου Dash 8 Q400) αλλά και να συνδέεται με πτήσεις charter με το σύνολο των αεροδρομίων της χώρας αλλά και πολλών πόλεων του εξωτερικού.

Την εν λόγω εξέλιξη έκανε γνωστή ο Δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης, Γιώργος Μαραγκός στο πλαίσιο της έκτακτης συνέντευξης Τύπου που πραγματοποίησε χθες το μεσημέρι, σημειώνοντας μάλιστα πως στόχος είναι η υλοποίηση του έργου εντός 6μηνου, ώστε η Σύρος να επιχειρήσει να κερδίσει την τουριστική σεζόν του 2018.

Ο ίδιος ανακοινώνοντας πως στο εξής θα πραγματοποιεί συστηματικά συνεντεύξεις Τύπου με σκοπό να ενημερώνεται η τοπική κοινωνία για έργα σημαντικά που συνδέονται με τη βελτίωση της καθημερινότητας των κατοίκων, αλλά και με την ανάπτυξη του τόπου, έκανε αναφορά επίσης και σε άλλα έργα, όπως παρομοίως και ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, Φραγκίσκος Βακόνδιος, αλλά και ο αναπληρωτής προϊστάμενος της Τεχνικής Υπηρεσίας, Δαυίδ Διακοδημητρίου. Συγκεκριμένα, εκτός από το αεροδρόμιο Σύρου προέβησαν σε ενημέρωση για την προμήθεια κι εγκατάσταση συστημάτων ασφαλείας στον λιμένα της Ερμούπολης, την αναβάθμιση του ΧΥΤΑ σε ΧΥΤΥ στο “Κοράκι”, την υλοποίηση του Δημοτικού Σχολείου Βάρης, το Δημοτικό Γήπεδο Ερμούπολης, την ολοκλήρωση του Λαογραφικού Μουσείου, καθώς επίσης και για την κατασκευή του έργου του δικτύου ύδρευσης – αποχέτευσης στις περιοχές Φοίνικα – Ποσειδωνίας, την ωρίμανση του έργου δικτύων αποχέτευσης και βιολογικού για τη Βάρη και τον Μέγα Γιαλό αλλά και τέλος, για την ωρίμανση και προσπάθεια εξασφάλισης χρηματοδότησης για την επανακατασκευή του δημοτικού σταδίου Πευκακίων.

Καρποφορούν οι προσπάθειες

Ειδικότερα, στο πλαίσιο της ενημέρωσής του, χθες, ο Γιώργος Μαραγκός κατέστησε γνωστό πως, “Πριν από λίγη ώρα δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων στη Γενική Γραμματεία Δημόσιων έργων με βάση και τη νομοθεσία, η πρόθεση δημοπράτησης του έργου με τίτλο: “Μικρή επέκταση του διαδρόμου προσαπογειώσεων των αεροσκαφών στον κρατικό αερολιμένα Σύρου” προϋπολογισμού 1.426.000 ευρώ”. Σύμφωνα με όσα πρόσθεσε, αναφορικά με την πολυαναμενόμενη μέχρι χθες απόφαση, “Πρόκειται για μία εξαιρετικά θετική εξέλιξη για ένα έργο που έχει κομβική, ουσιαστική αλλά και συμβολική σημασία για το νησί μας, αφού γνωρίζουμε πολύ καλά πως ένα αεροδρόμιο αποτελεί πάντοτε μία αξιόπιστη πύλη εισόδου για κάθε προορισμό και ιδιαίτερα για κάθε τουριστικό προορισμό στο Αιγαίο”. Στην τοποθέτησή του μάλιστα, εξήγησε πως η εν λόγω εξέλιξη λειτουργεί ανακουφιστικά, αν συνυπολογίσει κάποιος “τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο νησιωτικός χώρος με την ακτοπλοϊκή διασύνδεση των νησιών του Αιγαίου και ιδιαίτερα χειμώνα – καλοκαίρι”.

Μιλώντας για το περιεχόμενο του συνολικού έργου βελτίωσης του αεροδρομίου, ο δήμαρχος θέλησε να κάνει επιγραμματική αναφορά και στις φάσεις αυτού. “Το έργο αυτό περιλαμβάνει τρία βασικά υποέργα που είναι αλληλένδετα μεταξύ τους. Το πρώτο περιλαμβάνει την επέκταση του διαδρόμου προσαπογειώσεων αεροσκαφών προς βορρά και νότο, κατά μήκος ωφέλιμο της τάξεως των 140 μέτρων και για το οποίο δημοσιεύθηκε η πρόθεση δημοπράτησής του”. Μάλιστα όπως συμπλήρωσε, σε συνέχεια συνεχούς επικοινωνίας με τον Διευθυντή Υποδομών Αεροδρομίων, Κώστα Βαλαβάνη, “τις επόμενες ημέρες αναμένεται και η δημοπράτηση του διαγωνισμού του έργου μίας και βρίσκεται σε διαδικασία συγκρότησης και υπογραφής από τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών, τον κ. Δέδε, η Επιτροπή Διενέργειας του διαγωνισμού”.

Περνώντας στο δεύτερο υποέργο, υπενθύμισε το σημαντικό βήμα της “υποβάθμισης, ταπείνωσης του λόφου στην περιοχή “Νεράιδα” κατά περίπου 15 μέτρα” που όπως επεσήμανε, αποτελεί μία παρέμβαση που προϋποθέτει και περιλαμβάνει “απαλλοτριώσεις δεδομένου ότι οι εκτάσεις που θα χρειαστεί να απαλλοτριωθούν είναι ιδιωτικές εκτάσεις και σύμφωνα με τη νομοθεσία υπάρχει μία πολύ συγκεκριμένη διαδικασία που πρέπει να τηρηθεί”.

Όφελος για την τουριστική ανάπτυξη. Πτήσεις charter στη Σύρο

Αποτέλεσμα της πολυαναμενόμενης αναβάθμισης του αεροδρομίου Σύρου, μοιραία θα αποτελέσει και το όφελος σε επίπεδο προσπάθειας τουριστικής ανάπτυξης της πρωτεύουσας των Κυκλάδων.

Δίνοντας πρωτίστως έμφαση στις προβλεπόμενες διαδικασίες μέχρι και την εγκατάσταση του εργολάβου, ο κ. Μαραγκός εκτίμησε πως, “αν όλα πάνε καλά, ευελπιστούμε και στοχεύουμε και όσο περνά από το χέρι μας θα το επιδιώξουμε, αυτό το έργο να έχει αποπερατωθεί προ της καλοκαιρινής περιόδου του 2018, ώστε να μπορεί το αεροδρόμιο ήδη να φιλοξενήσει μεγαλύτερα αεροσκάφη”. Σημείωσε δε, πως, “σε συνδυασμό με την ταπείνωση του λόφου στο “Νεράιδα”, αεροσκάφη τύπου Q 400 θα μας επιτρέπουν να συνδεόμαστε απρόσκοπτα με όλα τα αεροδρόμια της χώρας, κάτι το οποίο σήμερα είναι δύσκολο έως ανέφικτο” αφού η μοναδική αεροπορική σύνδεση είναι με Αθήνα και Θεσσαλονίκη (Sky Express και Astra Airlines αντίστοιχα”.

Ως εκ τούτου, θέλοντας να περιγράψει γλαφυρά τον ορίζοντα της αεροπορικής σύνδεσης που “διαγράφεται” για τη Σύρο, εξήγησε πως, “θα έχουμε ένα σημαντικό πλεονέκτημα δεδομένου ότι αυτού του τύπου τα αεροσκάφη στις εταιρείες είναι πολύ περισσότερα, από τα μικρά αεροσκάφη” υπογραμμίζοντας χαρακτηριστικά πως, “θα διασυνδεόμαστε απευθείας με πτήσεις charter με αεροδρόμια γειτονικών χωρών, όπως ενδεικτικά κι όχι περιοριστικά η Ιταλία, το Βέλγιο, η Ελβετία, τα Βαλκάνια, η Τουρκία, η Κύπρος, η Αίγυπτος κλπ.”.

Έκλεισε τη συνέντευξη Τύπου δε, τονίζοντας πως, “Αν υλοποιηθεί και στις δύο φάσεις του, το αεροδρόμιό μας αποκτά την επιχειρησιακή ικανότητα, την οποία έχει σήμερα μετά την αναβάθμισή του, το νέο αεροδρόμιο της Πάρου”.