Προωθείται η βελτίωση της σημερινής εικόνας του παραλιακού μετώπου της πόλης, στο τμήμα πρόσδεσης των πλοίων, με ενέργειες του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σύρου

Λειτουργική αναβάθμιση λιμένα Ερμούπολης

Προσπάθειες ωρίμανσης του έργου κατασκευής κυκλικού κόμβου στο ύψος της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας σύμφωνα με το master plan

Αισθητικά και λειτουργικά προγραμματίζεται να αναβαθμισθεί το τμήμα του λιμένα Ερμούπολης στο οποίο προσεγγίζουν και “δένουν” τα πλοία που εκτελούν τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια της Σύρου, προκειμένου να βελτιωθεί η συγκεκριμένη εικόνα του παραλιακού μετώπου της πόλης, η οποία σήμερα μειονεκτεί έναντι της κατάστασης που διαμορφώθηκε μετά την υλοποίηση του έργου της ανάπλασης.

Σύμφωνα με απόφαση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σύρου και βάσει των προτεραιοτήτων του, δίδεται έμφαση στην κάλυψη των ανοικτών αναγκών του λιμένα Ερμούπολης, όπως αυτές έχουν προκύψει και διαμορφωθεί καθ΄ όλη τη διάρκεια των τελευταίων ετών, τόσο λόγω της καθημερινής μετακίνησης του επιβατικού κοινού και κυρίως της διέλευσης των βαρέων οχημάτων, όσο όμως και λόγω των αλλαγών και παρεμβάσεων που συνόδευσαν τις εργασίες της ανάπλασης του παραλιακού τμήματος.

Αποκατάσταση του χώρου αναμονής των οχημάτων, βελτίωση των στεγάστρων αναμονής των επιβατών και αναβάθμιση του δικτύου απορροής των όμβριων υδάτων του τμήματος που σήμερα είναι οριοθετημένο με την περίφραξη που διαθέτει ο λιμένας, προγραμματίζονται ήδη, με τη διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου, να έλαβε - χθες - ομόφωνη απόφαση για την υλοποίηση της απαραίτητης παρέμβασης, αφού έχει εξασφαλιστεί ποσό ύψους 124 χιλ. ευρώ για έκτακτες ανάγκες από το Υπ. Ναυτιλίας.

Παράλληλα με τα παραπάνω, το ΔΣ ενέκρινε την εκπόνηση μελέτης κατασκευής κυκλικού κόμβου στην έξοδο του λιμένα και στο ύψος της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Ερμούπολης, με σκοπό τη ρύθμιση της ροής του κυκλοφοριακού όγκου. Ωστόσο, αν και η πρώτη παρέμβαση είναι εφικτό να προχωρήσει μετά το τέλος της φετινής καλοκαιρινής σεζόν και κατά πάσα πιθανότητα τον προσεχή Σεπτέμβριο, ωστόσο, η “υπόθεση” του κυκλικού κόμβου προϋποθέτει την πραγματοποίηση αρκετών ακόμη βημάτων.

Σχετικά με τα δύο σοβαρά έργα που μελετά το Λιμενικό Ταμείο Σύρου, μετά τη χθεσινή συνεδρίαση κλήθηκε σε επιπλέον δηλώσεις ο πρόεδρός του, Δημήτρης Κοσμάς.

Εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση από το Υπ. Ναυτιλίας. Τον Σεπτέμβριο η υλοποίησή του

Σύμφωνα με όσα είχαν ανακοινωθεί και μέσω της εφημερίδας τον περασμένο Νοέμβριο, το Υπ. Ναυτιλίας είχε αποφασίσει να ενισχύσει δύο Λιμενικά Ταμεία των Κυκλάδων με ποσά άνω των 100 χιλ. ευρώ για τη δρομολόγηση παρεμβάσεων και λύσεων αναφορικά με έκτακτες ανάγκες που είχαν στην “ατζέντα” και τον προγραμματισμό τους.

Ειδικότερα, το Λιμενικό Ταμείο Σύρου έλαβε χρηματοδότηση ύψους 124 χιλ. ευρώ και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Μυκόνου χρηματοδότηση ύψους 123.500 ευρώ. Όπως είχε επιβεβαιώσει σε παλαιότερη συνεδρίαση του Λιμενικού Ταμείου Σύρου ο πρόεδρός του, η βελτίωση – αισθητικά και λειτουργικά – της κατάστασης του λιμένα Ερμούπολης, κρινόταν επιβεβλημένη για την καλύτερη διεκπεραίωση κι εξυπηρέτηση των επιβατών και των αναγκών μετακίνησης και μεταφοράς προϊόντων σε γενικότερο επίπεδο στο νησί της Σύρου. Κατά τη συνεδρίαση του ΔΣ του Λιμενικού Ταμείου Σύρου χθες, η κατοχύρωση του ποσού που δόθηκε από το Υπ. Ναυτιλίας μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, επιβεβαιώθηκε εκ νέου από τον μηχανικό, κ. Ζερβό, όπως παρομοίως και από τον Δημήτρη Κοσμά, γεγονός που οδήγησε στη λήψη απόφασης προώθησης της υλοποίησης της μελέτης στον χώρο του κρηπιδώματος.

“Πρόκειται για τον περίφρακτο χώρο του λιμένα. Προβλέπουμε πλήρη επισκευή του ασφαλτοτάπητα και των υπόστεγων. Άλλες βελτιώσεις, συντηρήσεις όπως είναι οι ελαιοχρωματισμοί, τα κρηπιδώματα κλπ ύψους 124 χιλ. ευρώ μαζί με τον ΦΠΑ με χρηματοδότηση από το ΠΔΕ 2017” σημείωσε ο κ. Ζερβός από την Τεχνική Υπηρεσία του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, αναφέροντας μάλιστα πως, “Πιστεύουμε ότι το έργο θα ξεκινήσει τον Σεπτέμβρη πια, μετά την τουριστική περίοδο και αφού κάνουμε τις διαδικασίες της δημοπράτησης”.

Σύμφωνα με όσα περιέγραψε σε γενικό επίπεδο, οι παρεμβάσεις θα αφορούν στα στέγαστρα, που σήμερα έχουν υποστεί σε μεγάλο βαθμό φθορές και αποχρωματισμούς, ενώ έχουν προκύψει και “μπαλώματα” λόγω της πρόχειρης σύνδεσης των δύο τμημάτων, όπως επίσης στον χώρο της αναμονής των οχημάτων, των δικύκλων, δηλαδή στο τμήμα του κρηπιδώματος, από το μέσον του οποίου αφαιρέθηκαν και οι παλιές περιφράξεις για την απρόσκοπτη εξέλιξη του προγραμματισμού της ανάπλασης. Πέραν των ανωτέρω, σημαντική εξέλιξη θα σημάνει και για τη βελτίωση του δικτύου απορροής των όμβριων υδάτων της συγκεκριμένης περιοχής.

Το φωτογραφικό υλικό που συνοδεύει το σημερινό ρεπορτάζ αναδεικνύει κι επιβεβαιώνει την ανάγκη της εν λόγω παρέμβασης, ώστε να προκύψει η επιβεβλημένη λειτουργική κι αισθητική αναβάθμιση του λιμένα που θα συνδυαστεί αρμονικά και με το υπόλοιπο τμήμα του παραλιακού μετώπου.

Γενικός άξονας παρεμβάσεων στο τμήμα του λιμένα

Κατόπιν της γενικής περιγραφής των παρεμβάσεων από τον κ. Ζερβό, ακολούθησε αναλυτικότερη αναφορά των δύο, στους στόχους του συγκεκριμένου έργου εντός του λιμένα Ερμούπολης.

Σύμφωνα με όσα περιέγραψε, “Στόχοι του έργου είναι η ασφάλεια διακίνησης επιβατών, η εφαρμογή σύγχρονων και ασφαλών συνθηκών αποβίβασης κι επιβίβασης, η εξασφάλιση της ασφαλούς κίνησης των οχημάτων, των εμπορευμάτων, η συντόμευση του απαιτούμενου χρόνου”. Πρόσθεσε μάλιστα πως, οι παρεμβάσεις που προβλέπονται “είναι η αποκατάσταση του σκυροδέματος και η αποκατάσταση των επιχρισμάτων και χρωματισμού των υπόστεγων, η υγρομόνωση στα υπόστεγα και στους βοηθητικούς χώρους του λιμένα” όπως επίσης, προγραμματίζεται “η επέκταση νέων σκιάστρων μεταξύ των στεγάστρων” προκειμένου να καλυφθούν τα σημερινά “κενά” τμήματα που υφίστανται μεταξύ τους για την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των επιβατών.

Συμπληρωματικά στα παραπάνω, εκ μέρους του κ. Ζερβού και προς ενημέρωση των μελών του ΔΣ, τονίσθηκε ακόμη η πρόβλεψη συντήρησης των κιγκλιδωμάτων περίφραξης και η τοποθέτηση πληροφοριακών πινακίδων, ενώ επισημάνθηκε η βελτίωση της λειτουργίας του δικτύου απορροής των όμβριων υδάτων.

Κατά την περιγραφή των παρεμβάσεων, από την πλευρά του κ. Κοσμά επισημάνθηκε και η επιλογή του Λιμενικού Ταμείου – παρά το αυξημένο κόστος – να επιλέξει για το κρηπίδωμα και τον χώρο αναμονής και διέλευσης των οχημάτων ασφαλτοτάπητα κλειστού τύπου.

“Πιστεύω να πάνε όλα καλά και να πετύχουμε αυτό που θέλουμε γιατί με την απλή άσφαλτο βλέπετε τα προβλήματα που έχουμε. Διαρκώς είμαστε με μπαλώματα και “ράβε – ξήλωνε”. Αυτή τη στιγμή θα κάνουμε το μεγάλο βήμα για το νησί, να φέρουμε ασφαλτοτάπητα κλειστού τύπου. Πιστεύουμε ότι θα είναι ό,τι καλύτερο” σχολίασε σχετικά, εξηγώντας πως με αυτή την επιλογή, πέραν της αυξημένης αντοχής του υλικού, το όφελος θα προκύψει και σε επίπεδο χρόνου παρέμβασης.

Παρομοίως και ο κ. Ζερβός κατέστησε σαφές πως, “Επειδή μέσα στον περίφρακτο χώρο του λιμένα αντιμετωπίζουμε πάρα πολλά προβλήματα με βαρέα οχήματα, καθώς και αναστροφές και δεν έχουμε την πολυτέλεια να κλείσουμε το λιμάνι για πάρα πολλές μέρες, καταφύγαμε σε αυτήν τη λύση που είναι ακριβή κι όχι φθηνή”.

Διευκρίνισε μάλιστα πως, “Σκεφτήκαμε τη λύση του σκυροδέματος που είναι η βέλτιστη, παρόλα αυτά, θα αναγκαζόμασταν να κλείσουμε το λιμάνι για πάνω από μία εβδομάδα, οπότε την απορρίψαμε”. Σχετικά με το κόστος για το συγκεκριμένο υλικό και οι δύο ανέφεραν πως το αυξημένο κόστος προκύπτει κυρίως λόγω δαπάνης μεταφοράς, αφού δεν υπάρχει μονάδα παραγωγής στη Σύρο.

Θα φροντίσουμε για τη μικρότερη δυνατή όχληση. Δεν κλείνει το λιμάνι ούτε μία μέρα”

Σχετικά με τον τρόπο υλοποίησης των εργασιών αναβάθμισης, ο κ. Κοσμάς υπήρξε καθησυχαστικός όσον αφορά την πρόοδο των παρεμβάσεων, τονίζοντας κατηγορηματικά πως, παρά το ότι θα υπάρξουν σημαντικές εργασίες, ωστόσο το λιμάνι θα παραμείνει σε ομαλή λειτουργία.

“Θα προσπαθήσουμε να γίνουν οι εργασίες σε χρόνο που η κίνηση στο λιμάνι θα είναι όσο το δυνατόν λιγότερη. Μάλλον οριοθετούμε την έναρξη των εργασιών τον Σεπτέμβριο” σημείωσε ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, προσθέτοντας ακόμη πως, “Θα προσπαθήσουμε για τη μικρότερη δυνατή όχληση”. Επεσήμανε παράλληλα πως, “Θα γίνουν τμηματικά οι επισκευές και στα στέγαστρα και στο κρηπίδωμα, ώστε να διευκολύνονται οι επιβάτες”, προσθέτοντας παρακάτω πως θα υπάρξει πρόβλεψη για την ομαλή λειτουργία του λιμένα και την απρόσκοπτη πρόσδεση των πλοίων, την επιβίβαση και αποβίβαση των επιβατών, όπως και τη μεταφορά των προϊόντων.

“Να κλείσει το λιμάνι αποκλείεται. Μέρος του λιμένα, ίσως. Θα μεριμνήσουμε για να υλοποιηθεί τμηματικά το έργο. Δεν θα εμποδίσουμε την επιβίβαση και αποβίβαση των επιβατών και τη μεταφορά των προϊόντων” δήλωσε σχετικά ο κ. Κοσμάς, εκφράζοντας την πεποίθηση πως θα είναι εφικτή η υλοποίηση των εργασιών σε διάστημα εξήντα ημερών. “Πιστεύω ότι όλες οι εργασίες θα έχουν ολοκληρωθεί σε διάστημα δύο μηνών. Όμως αυτές που θα έχουν τη μεγαλύτερη όχληση θα είναι της τάξεως λίγων ημερών. Γι αυτό επιλέξαμε και τον συγκεκριμένο τύπο ασφάλτου, όπως γίνεται και σε ανάλογα έργα στην Αθήνα”.

Μελετάται ο κυκλικός κόμβος. Προϋπόθεση η διαπλάτυνση της περιοχής

Όσον αφορά στην υλοποίηση του έργου της κατασκευής του κυκλικού κόμβου στο ύψος της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Ερμούπολης, λήφθηκε η απόφαση να προωθηθεί η εκπόνηση της απαραίτητης μελέτης, όπως προβλέπεται και στο master plan του λιμένα Ερμούπολης.

Η εκπόνηση έχει προϋπολογισμό ύψους 12.400 ευρώ και σύμφωνα με όσα δήλωσε στη συνεδρίαση ο κ. Ζερβός, “πρέπει να έχουμε τη μελέτη για να προχωρήσουμε την τροποποίηση των περιβαλλοντικών όρων που ήδη διαθέτουμε προκειμένου να αναζητήσουμε και πόρους για το έργο”. Διευκρίνισε δε, πως δεν θα προκύψει μία απλή διαγράμμιση στην περιοχή, αλλά κατασκευή, αφού πρωτίστως υλοποιηθούν επιχώσεις για τη διαπλάτυνση του σημείου.

“Προβλέπεται διαπλάτυνση προς τη θάλασσα, για να μεγαλώσει η περιοχή και να γίνει ο κυκλικός κόμβος λειτουργικός. Προβλέπεται στο master plan. Προσπαθούμε να ωριμάσουμε το έργο. Ξεκινάμε με τη μελέτη για να πάρουμε την περιβαλλοντική αδειοδότηση και να αναζητήσουμε τα χρήματα” σχολίασε αναφορικά με το έργο ο κ. Ζερβός, με τον κ. Κοσμά να προσθέτει πως, “Θα γίνει μία επέκταση προς την πλευρά του ναυπηγείου και με κάποιες επιχώσεις θα επιτύχουμε τη διαπλάτυνση που είναι απαραίτητη ώστε να υπάρχει το περιθώριο να κάνει ένα λεωφορείο αναστροφή ή ένα μεγάλο όχημα”.

Δεδομένου ότι για το μικρό έργο απαιτείται και η αναζήτηση χρηματοδότησης, αλλά και η αναθεώρηση των περιβαλλοντικών όρων, ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, ανέφερε πως, η υλοποίησή του θα είναι εφικτή κατά πάσα πιθανότητα το 2019. “Δεν νομίζω να προλάβουμε εντός του 2018 τη συγκεκριμένη παρέμβαση. Ο στόχος είναι πάντα να “τρέχουμε” πολύ γρήγορα. Αλλά για να είμαστε και πραγματιστές, δεν νομίζω να καταφέρουμε μέσα στο 2018. Θα ξεκινήσει η μελέτη και αν είμαστε τυχεροί εντός του 2019, θα είναι θετικό”. Έκλεισε τις δηλώσεις του δε, σημειώνοντας τέλος, πως, “Πάντα υπάρχει συνέχεια σε μία διοίκηση, οπότε, το έργο θα προωθηθεί είτε είμαστε εμείς, είτε αναλάβουν άλλοι τη διοίκηση”.