Μάγεψαν το κοινό οι συναυλίες του 27ου Φεστιβάλ Κιθάρας Ερμούπολης στην αυλή του Εργατικού Κέντρου Κυκλάδων

Επιστροφή στον φυσικό ήχο

Επάξια απέναντι στα σημερινά δεδομένα που περιορίζουν σημαντικά το έργο του πολιτισμού, στάθηκε το Φεστιβάλ Κιθάρας Ερμούπολης, καταφέρνοντας να προσαρμόσει χωρίς «παραφωνίες» το πρόγραμμα του και να χαρίσει μοναδικές μουσικές στιγμές στους φίλους του για 27η χρονιά.

Οι συναυλίες της φετινής διοργάνωσης, από 27 έως 31 Ιουλίου 2021, πραγματοποιήθηκαν στην αυλή του Εργατικού Κέντρου Κυκλάδων, η οποία εξυπηρέτησε στο έπακρο τις ανάγκες του φεστιβάλ, συμβάλλοντας παράλληλα στην επιστροφή στον φυσικό ήχο.

«Η διεξαγωγή των εκδηλώσεων αυτή τη δύσκολη για όλους εποχή ήταν ομολογουμένως πρόκληση για εμάς, καθώς απαιτούνται ειδικοί χειρισμοί για να ελέγξεις τον κόσμο, τους συντελεστές και την κάθε λεπτομέρεια», δήλωσε στην «Κοινή Γνώμη» ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Κιθάρας Ερμούπολης, Άγγελος Νικολόπουλος. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, λόγω του διαχωρισμού που θα έπρεπε να γίνει ανάμεσα στους εμβολιασμένους και τους ανεμβολίαστους, οι δύο προγραμματισμένες συναυλίες στο Θέατρο Απόλλων πραγματοποιήθηκαν όπως και οι υπόλοιπες στο Εργατικό Κέντρο. «Όλο το φεστιβάλ διεξήχθη σε έναν μόνο χώρο, που αποδείχθηκε ιδανικός», σημείωσε ο κ. Νικολόπουλος, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην εξαιρετική ακουστική του. «Στην αυλή του Εργατικού Κέντρου δεν χρησιμοποιήσαμε καθόλου μικρόφωνα. Όλοι άκουγαν τέλεια οτιδήποτε παιζόταν εκεί κι αυτό ήταν κάτι που λειτούργησε υπέρ. Ακούσαμε τον φυσικό ήχο όπως είναι τα όργανα χωρίς ενίσχυση, καθώς στις περισσότερες εκδηλώσεις σε ανοιχτό χώρο, χρησιμοποιούνται μικρόφωνα οπότε ο ήχος αλλοιώνεται σε ένα βαθμό».

Πέρα από τη λειτουργικότητα του χώρου και τους ελέγχους, εξίσου καλά απέδωσε το σύστημα των online κρατήσεων το οποίο ακολουθήθηκε. «Αν και υπήρχε μεγαλύτερο ενδιαφέρον, για λόγους ασφαλείας, το κοινό περιορίστηκε γύρω στα 70 άτομα για να τηρούνται οι απαιτούμενες αποστάσεις. Ήμασταν γεμάτοι κάθε βράδυ, ενώ το αντίστοιχο σύστημα ακυρώσεων, μας βοήθησε να βάλουμε στις συναυλίες και κόσμο που εξέφρασε την επιθυμία να τις παρακολουθήσει».

Τα μαθήματα του φεστιβάλ πραγματοποιήθηκαν στην αίθουσα συνεδριάσεων του Εργατικού Κέντρου με ανοιχτά παράθυρα και αποστάσεις. Στον φετινό κύκλο συμμετείχαν 30 παιδιά από όλη την Ελλάδα χωρισμένα σε τμήματα των 5-10 ατόμων. Τα μαθήματα γίνονταν με σειρά και συγκεκριμένα ραντεβού ώστε να αποφευχθεί ο συγχρωτισμός.

Τα highlights της φετινής διοργάνωσης

Το πρόγραμμα του 27ου Φεστιβάλ Κιθάρας Ερμούπολης άνοιξε την Τρίτη 27 Ιουλίου με τα «12 Μαδριγάλια» του Μιχάλη Τρανουδάκη, σε ποίηση άγνωστου Κύπριου  του 16ου αιώνα. Ο κύκλος τραγουδιών, που σημειώνει και φιλολογικό ενδιαφέρον λόγω της διαχρονικής ποιητικής δύναμης των κειμένων, παρουσιάστηκε σε πρώτη εκτέλεση στην  αυλή του Εργατικού Κέντρου Κυκλάδων από τους Νίκο Χατζηελευθερίου και Δημήτρη Βουτσά.

Σύμφωνα με τον κ. Νικολόπουλο «φάνηκε ότι και μέσα στον εγκλεισμό που βιώσαμε όλοι, υπήρχαν άνθρωποι που το εκμεταλλεύτηκαν δημιουργικά για να φτιάξουν και να προτείνουν κάτι καινούριο.  Η δουλειά αυτή αγαπήθηκε πολύ από το κοινό».

Την Πέμπτη 29 Ιουλίου πραγματοποιήθηκε ένα ατομικό ρεσιτάλ της Συριανής Αγγελικής Δουλγέρη που παρακολούθησε τα μαθήματα του Φεστιβάλ Κιθάρας Ερμούπολης πριν από 5-6 χρόνια. Η ίδια μετακινήθηκε στη συνέχεια στην Αθήνα για να σπουδάσει κοινωνιολογία, παρακολούθησε και μουσικές σπουδές, πήρε το πτυχίο της και μέσω της φετινής διοργάνωσης έκανε την πρώτη της εμφάνιση στο κοινό. «Από την πλευρά μας, θέλαμε να δώσουμε βήμα σε ένα παιδί από τη Σύρο για να αποκομίσει εμπειρίες και να μπορέσει μελλοντικά να μεταδώσει όσα ξέρει σε άλλα παιδιά του νησιού. Είναι ωραίο ο ίδιος ο τόπος να αναδεικνύει τα ταλέντα του», δήλωσε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ.

Ανάμεσα στις δυνατές στιγμές της φετινής διοργάνωσης συγκαταλέγεται και η συναυλία που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 30 Ιουλίου, σε συνεργασία με την Πρεσβεία της Αυστρίας. Η Χριστίνα Μπαζίλη και ο Daniel Marx παρουσίασαν έργα για βιολοντσέλο και κιθάρα, τα οποία ακούστηκαν για πρώτη φορά.

«Χαιρόμαστε ιδιαίτερα που στο φετινό μας πρόγραμμα είχαμε πρώτες παγκόσμιες εκτελέσεις έργων», κατέληξε ο κ. Νικολόπουλος, ο οποίος ανανεώνει το ραντεβού του με τους φίλους του φεστιβάλ για το καλοκαίρι του 2022.