5ο Tinos Jazz Festival

  • Παρασκευή, 6 Σεπτεμβρίου, 2013 - 06:00
  • /   Eνημέρωση: 6 Σεπ. 2013 - 8:01
  • /   Συντάκτης: Αντώνης Μπούμπας

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το 5ο Tinos Jazz Festival με το τζαμάρισμα μουσικών του τριημέρου στη σκηνή του Ιδρύματος Τηνιακού Πολιτισμού, υπό τη διεύθυνση του καλλιτεχνικού διευθυντή του φεστιβάλ πιανίστα Γιώργου Κοντραφούρη.

Το Φεστιβάλ ξεκίνησε το βράδυ της Παρασκευής 30 Αυγούστου, στο γεμάτο κόσμο μέγαρο του Ιδρύματος Τηνιακού Πολιτισμού με το χαιρετισμό του Βαγγέλη Γκίζη, Αντιπροέδρου του Ιδρύματος, που οργανώνει και επιχορηγεί το Φεστιβάλ από το 2009. Στη συνέχεια, οι θεατές είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν έργα του “πνευματώδους, εκλεπτυσμένου, χειμαρρώδους και παθιασμένου” αμερικανού συνθέτη Cole Porter μέσα από το δημιουργικό άγγιγμα του τρομπετίστα και συνθέτη Μάνου Θεοδοσάκη και του Σεξτέτου του, συνοδεία της «φλογερής βραζιλιάνας φωνής» της Μιράντας Βερούλη. Κατόπιν ακολούθησε ένα μίγμα ελληνικής μουσικής παράδοσης και τζαζ με τους ήχους του κουιντέτου του ουτίστα και συνθέτη Αλέκου Βρέτου, εκεί που το κανονάκι της Ελένης Βασιλειάδου μπορούσε να σταθεί πλάι στο διακριτικά σπιρτόζο παίξιμο του πιανίστα Δημήτρη Σεβδαλή.

Το Σαββατόβραδο ξεκίνησε με το ιδιαίτερο παίξιμο δυο σπουδαίων μουσικών: του Γάλλου πιανίστα Jean Michel Pilc και του Έλληνα κοντραμπασίστα Πέτρου Κλαμπάνη, που ενθουσίασαν και με την ευρηματικότητα του παιξίματός τους.Το ίδιο βράδυ το φλάουτο του Λεωνίδα Σαραντόπουλου συνδυάστηκε με τον ηλεκτρονικό ήχο των πλήκτρων του Κωστή Χριστοδούλου, τα ντραμς του Βασίλη Ποδαρά και την κιθάρα του Θοδωρή Κότσιφα.

Την Κυριακή 1η Σεπτεμβρίου, το εννεαμελές Swinging Jazz του Ωδείου Athenaeum παρουσίασε κλασσικά τζαζ κομμάτια και ενθουσίασε τους θεατές. Η πρώτη όμως νύκτα του φθινοπώρου έφερε στην Τήνο έναν από τους ιδρυτές της Ευρωπαϊκής free Jazz σκηνής: το Γερμανό τρομπετίστα, κορνετίστα και φλουγκελχορνίστα Manfred Schoof. Οι Γιάννης Παπαδόπουλος (στο πιάνο), Ντίνος Μάνος (στο κοντραμπάσο) και Βασίλης Ποδαράς (στα τύμπανα), άδραξαν την ευκαιρία με τον καλύτερο τρόπο για να δείξουν την υψηλή ποιότητα των Ελλήνων μουσικών που μπορούν να συνοδέψουν επάξια θρύλους της Τζαζ.