Στοχεύοντας σε ένα πιο ασφαλές και λειτουργικό νησί
- Δευτέρα, 17 Νοεμβρίου, 2025 - 06:18
Η Σαντορίνη συγκαταλέγεται στους πιο δημοφιλείς προορισμούς παγκοσμίως, όμως η γεωμορφολογία της, οι στενοί δρόμοι, η πίεση από την τουριστική κίνηση και οι συνεχείς φθορές των τελευταίων ετών έχουν δημιουργήσει σοβαρές απαιτήσεις για παρεμβάσεις σε επίπεδο οδικών υποδομών.
Το έργο "Βελτίωση Ασφάλειας και Βατότητας Οδικού Δικτύου Δήμου Θήρας", συνολικού προϋπολογισμού 1,5 εκατ. ευρώ, για το οποίο ξεκίνησε ανοιχτός διαγωνισμός, έρχεται να καλύψει αυτές τις ανάγκες με μια μελέτη που δεν περιορίζεται σε αποσπασματικές κινήσεις, αλλά προτείνει μια ολοκληρωμένη και τεχνικά επεξεργασμένη στρατηγική.
Η μελέτη, η οποία έχει εκπονηθεί από τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών, αποτυπώνει με σαφήνεια ότι η πραγματική βελτίωση του οδικού δικτύου απαιτεί συνδυασμό έργων, αναβάθμιση οδοστρώματος, ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, παρεμβάσεις σε κρίσιμα σημεία περιορισμένης βατότητας και παροχέτευση ομβρίων.
Γ. Μάϊνας: "Το θέμα της οδικής ασφάλειας είναι πολύ σημαντικό για το νησί"
Ο αντιδήμαρχος υπεύθυνος για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, Γιάννης Μάϊνας μίλησε στην "Κοινή Γνώμη" για τον ανοιχτό διαγωνισμό που έρχεται για να βελτιώσει σε μεγάλο βαθμό το οδικό δίκτυο της Σαντορίνης και να μεταφέρει ένα αίσθημα ασφάλειας σε κατοίκους και επισκέπτες.
"Ο σκοπός μας είναι να ολοκληρώσουμε κυκλοφοριακές μελέτες σε κάθε χωριό και, στη συνέχεια, να προχωρήσουμε στην εφαρμογή τους. Αυτό θα γίνει μέσω σύμβασης που θα περιλαμβάνει και τις απαραίτητες διαγραμμίσεις, τα πεζοδρόμια και τις σημάνσεις. Σε κάποια σημεία απαιτούνται επίσης μικροί κόμβοι, τους οποίους θα προβλέψουμε όπου κρίνεται αναγκαίο. Η συγκεκριμένη μελέτη αφορά στην αποτύπωση των επικίνδυνων σημείων του νησιού. Στη Σαντορίνη ουσιαστικά δεν υπάρχουν κόμβοι, και υπάρχουν αρκετά τμήματα του οδικού δικτύου που είναι κρίσιμα και επικίνδυνα, όπου χρειάζονται κυκλοφοριακές παρεμβάσεις" ανέφερε αρχικά.
Παράλληλα, τόνισε ότι "σε ότι αφορά τις επισκευές δρόμων, αυτό αποτελεί σημαντικό μέρος της μελέτης που υλοποιεί η τεχνική υπηρεσία. Υπάρχει ήδη εργολαβία που κάθε χρόνο εκτελεί εργασίες βελτίωσης του οδικού δικτύου. Το θέμα της οδικής ασφάλειας είναι πολύ σημαντικό για το νησί. Μέχρι σήμερα δεν είχαν γίνει ουσιαστικές παρεμβάσεις για τη βελτίωση της καθημερινότητας και της ασφάλειας ούτε των οδηγών ούτε των πεζών. Οι δρόμοι της Σαντορίνης δεν είναι οι πιο εύκολοι, έχουν ιδιαιτερότητες, έντονη κίνηση και αυξημένες ανάγκες".
"Το κύριο μέλημα είναι να προταθούν λύσεις όπως πεζοδρόμια, πεζοδρομήσεις και κόμβοι, ώστε να βελτιωθεί συνολικά η οδική ασφάλεια στη Σαντορίνη"
Στη συνέχεια, επισήμανε πως "πρόκειται για μια στοχευμένη παρέμβαση, ανεξάρτητη από το έργο των κόμβων και των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων. Να ξέρετε ότι από πέρυσι είχαμε συζητήσει το ζήτημα με τα τοπικά συμβούλια. Μας είχαν στείλει εγγράφως τα σημεία που θεωρούν ότι χρειάζονται παρεμβάσεις και τα προωθήσαμε στην τεχνική υπηρεσία. Αυτή η διαδικασία θα γίνεται κάθε χρόνο, ώστε να προγραμματίζονται σταθερά εργασίες βελτίωσης του οδικού δικτύου και ασφαλτοστρώσεις όπου απαιτούνται".
Τέλος, θέλησε να υπογραμμίσει πως "η αστυνομία τα τελευταία χρόνια συμβάλλει σημαντικά και στη διαχείριση της κυκλοφορίας και στη βελτίωση της ασφάλειας. Ο μελετητής θα συνεργαστεί με την αστυνομία για να εντοπίσει τα σημεία όπου καταγράφονται τα περισσότερα ατυχήματα και θα μας προτείνει άμεσα εφαρμόσιμες λύσεις για τη μείωση της επικινδυνότητας. Με αυτή τη μελέτη θα αλλάξουν όλα προς μία καλύτερη κατεύθυνση. Το κύριο μέλημα είναι να προταθούν λύσεις όπως πεζοδρόμια, πεζοδρομήσεις και κόμβοι, ώστε να βελτιωθεί συνολικά η οδική ασφάλεια στη Σαντορίνη".
Οι τέσσερις βασικοί άξονες του έργου
Αξίζει να σημειωθεί ότι το σύνολο των προβλεπόμενων παρεμβάσεων οργανώνονται σε τέσσερις βασικούς άξονες. Αυτοί οι άξονες αποτελούν τον πυρήνα της τεχνικής μελέτης και περιγράφουν με ακρίβεια το τι θα αλλάξει στους δρόμους του νησιού, ποια προβλήματα αντιμετωπίζονται και πώς η Σαντορίνη θα αποκτήσει ένα πιο ασφαλές, ανθεκτικό και λειτουργικό οδικό σύστημα. Πιο αναλυτικά, αυτές αφορούν σε:
1. Εκτεταμένες ασφαλτοστρώσεις και αντιμετώπιση φθορών
Ο πρώτος άξονας αφορά την πλήρη αναβάθμιση του οδοστρώματος σε περιοχές όπου η φθορά είναι εμφανής και ενοχλητική τόσο για οδηγούς όσο και για κατοίκους. Οι εργασίες περιλαμβάνουν απόξεση της παλιάς ασφάλτου, ενίσχυση των υποδομών σε σημεία όπου έχει εντοπιστεί υποβάθμιση των βάσεων και εφαρμογή νέων στρώσεων υψηλής ποιότητας. Η Σαντορίνη έχει ιδιαίτερα φορτισμένους δρόμους λόγω της εποχικότητας και της συχνής διέλευσης μεγάλων οχημάτων που εξυπηρετούν τον τουρισμό, επομένως, η χρήση ανθεκτικών υλικών και σύγχρονων μεθόδων είναι αναγκαία για τη μακροχρόνια διατήρηση των υποδομών.
Πέρα από την αισθητική και λειτουργική βελτίωση, η ανακατασκευή του οδοστρώματος μειώνει σημαντικά τους κινδύνους ατυχημάτων. Ρηγματώσεις, καθιζήσεις και κακής ποιότητας επιδιορθώσεις δημιουργούν συχνά απρόβλεπτα σημεία για τους οδηγούς, ειδικά για τους δικυκλιστές. Με τη νέα εργολαβία, τα τμήματα αυτά μετατρέπονται σε ενιαίες, ομαλές επιφάνειες που ανταποκρίνονται στο σημερινό κυκλοφοριακό φορτίο.
2. Σημαντικές παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας
Ο δεύτερος άξονας είναι αφιερωμένος στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Η μελέτη προβλέπει ανανέωση και συμπλήρωση της κάθετης και οριζόντιας σήμανσης, με στόχο οι οδηγοί, κάτοικοι και επισκέπτες, να καθοδηγούνται με σαφήνεια. Η τουριστική φυσιογνωμία του νησιού απαιτεί ευανάγνωστες πινακίδες, σωστές διαγραμμίσεις και ομοιόμορφη σήμανση, ώστε όσοι δεν γνωρίζουν τις διαδρομές να κινούνται με ασφάλεια.
Σε συγκεκριμένα σημεία, όπου οι τεχνικές υπηρεσίες έχουν εντοπίσει αυξημένο κίνδυνο, προβλέπεται επίσης η τοποθέτηση νέων στηθαίων, ανακλαστήρων και παρεμβάσεων που βελτιώνουν την ορατότητα σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού. Ο στόχος δεν είναι απλώς η συμμόρφωση με τις τεχνικές προδιαγραφές, αλλά η ουσιαστική μείωση των πιθανών κινδύνων που πηγάζουν από το ανάγλυφο και την πυκνή κίνηση.
3. Παρεμβάσεις σε τμήματα περιορισμένης βατότητας
Ο τρίτος άξονας αφορά τα "δύσκολα σημεία" του νησιού, δρόμους στενούς, με περιορισμένη ορατότητα, απότομες στροφές και σημεία όπου δύο οχήματα δυσκολεύονται να συναντηθούν με ασφάλεια. Πρόκειται για παρεμβάσεις που δεν είναι πάντα ορατές στον επισκέπτη, αλλά επηρεάζουν άμεσα την καθημερινότητα των κατοίκων.
Η μελέτη προτείνει διαπλατύνσεις όπου υπάρχει τεχνική δυνατότητα, διαμόρφωση πρανών ώστε να βελτιώνεται η ορατότητα, απομάκρυνση φυσικών εμποδίων, ευθυγραμμίσεις σημείων που προκαλούν συμφόρηση και καθαρισμούς τάφρων που εμποδίζουν την ομαλή διέλευση.
4. Έργα απορροής ομβρίων και προστασία του οδικού δικτύου
Ο τέταρτος άξονας εστιάζει στην απορροή ομβρίων, ένα κομμάτι κρίσιμο για την αντοχή των δρόμων αλλά και για την ασφάλεια κατά τη διάρκεια βροχοπτώσεων. Η μελέτη προβλέπει καθαρισμό και ενίσχυση των υφιστάμενων τάφρων, δημιουργία νέων τεχνικών και οχετών, και παρεμβάσεις που αποτρέπουν τη συγκέντρωση νερού στο οδόστρωμα. Σε σημεία όπου οι πλημμυρικές ροές έχουν προκαλέσει κατά το παρελθόν φθορές, τα έργα αυτά θεωρούνται αναγκαία για τη θωράκιση του δικτύου και την αποτροπή μελλοντικών προβλημάτων.
Η απόφαση του Δήμου και τα επόμενα βήματα
Μετά την ολοκλήρωση της μελέτης, η Δημοτική Επιτροπή Θήρας προχώρησε στην έγκριση της δημοπράτησης του έργου και των τεχνικών του προδιαγραφών. Η διαδικασία θα γίνει μέσω ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού, όπως ορίζει η νομοθεσία.
Επιπλέον, ορίστηκε επιτροπή για την αξιολόγηση των προσφορών, ενώ προβλέπεται ότι πριν από την έναρξη των εργασιών, το όργανο θα ενημερωθεί για τα ακριβή σημεία στα οποία θα ξεκινήσουν οι παρεμβάσεις.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Εκτεταμένο πρόγραμμα οδικής σήμανσης στη Σαντορίνη
16 Οκτ. 2025 - 6:18 - Το χάντμπολ στα Δημοτικά Σχολεία της Σαντορίνης
19 Νοε. 2025 - 13:32 - Σαντορίνη: Με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ οι παρεμβάσεις στο δίκτυο ύδρευσης
14 Νοε. 2025 - 9:47 - "Κέντρο σαν αυτό που σχεδιάζουμε, δεν θα υπάρχει σε όλη την Ευρώπη"
11 Νοε. 2025 - 6:18 - Ένα εμβληματικό ερευνητικό εγχείρημα στη Σαντορίνη
7 Νοε. 2025 - 6:17





Μ.Η.Τ. 232111