Ολοκληρώθηκε ο νέος διαγωνισμός για την επέκταση του διαδρόμου προσαπογειώσεων αεροσκαφών του αεροδρομίου Σύρου και τέλος Δεκέμβρη εκτιμάται πως θα συμβασιοποιηθεί το έργο

Επέκταση χωρίς τέλος...

Σε εκκρεμότητα ως σήμερα η αποξήλωση του “προβληματικού” τμήματος που είχε κατασκευαστεί στο πλαίσιο προηγούμενης εργολαβίας

Έργο δίχως τέλος μοιάζει να αποτελεί αυτό της επέκτασης του διαδρόμου προσαπογειώσεων αεροσκαφών του αεροδρομίου Σύρου, αφού επί πολλά έτη συζητείται, χωρίς όμως μέχρι σήμερα να έχει υλοποιηθεί.

Η εξέλιξη της ανάδειξης εργολάβου μέσα από τη νέα διαγωνιστική διαδικασία που έγινε προσφάτως για το εν λόγω έργο της επέκτασης του διαδρόμου κατά 140 μέτρα, θέτει εκ νέου το θέμα στο προσκήνιο, με τις ελπίδες της τοπικής κοινωνίας να αναζοπυρώνονται, αφού αν καρποφορήσει η εργολαβία, τότε η Σύρος θα μπορεί να υποδέχεται απευθείας πτήσεις από το εξωτερικό και μεγαλύτερης χωρητικότητας αεροσκάφη.

Ο νέος διαγωνισμός που έγινε από το Υπουργείο Υποδομών φαίνεται πως προχωρά θετικά, αφού η σύμβαση με τον ανάδοχο λογικά θα τεθεί προς υπογραφή τέλος Δεκεμβρίου, ή στην χειρότερη των περιπτώσεων αρχές Ιανουαρίου του επόμενου έτους.

Ωστόσο, οι όποιες εργασίες προβλέπονται για την επέκταση του διαδρόμου κατά 140 μέτρα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της “Κοινής Γνώμης” θα ξεκινήσουν περί τα τέλη Μαρτίου και υπό την προϋπόθεση πως ο ανάδοχος σε συνεννόηση με την πλευρά της Διεύθυνσης Υποδομών Αεροδρομίων, θα συμφωνήσουν πως είναι κατάλληλες οι καιρικές συνθήκες, ώστε να ευνοήσουν στην ομαλή και απρόσκοπτη εκτέλεση των εργασιών.

Νέος” ανάδοχος μετά από τρία χρόνια

Αξίζει να υπενθυμιστεί εξ αρχής πως το υποέργο της επέκτασης του διαδρόμου του αεροδρομίου Σύρου, είχε ξεκινήσει το 2019, όπως προκύπτει και από το φωτογραφικό υλικό που συνοδεύει το σημερινό άρθρο της εφημερίδας, ωστόσο, αυτό διεκόπη, όταν ο αρμόδιος μηχανικός του Υπουργείου που επέβλεπε την εξέλιξη της εκτέλεσής του, διαπίστωσε “κακοτεχνίες” και ζήτησε την αποξήλωση των “προβληματικών” τμημάτων.

Ο εργολάβος τότε, είχε τις ενστάσεις του με την πλευρά του Υπουργείου και ως εκ τούτου, είχε προχωρήσει η υπόθεση και η διαφωνία τους στο Δικαστήριο. Ο εργολάβος είχε κριθεί έκπτωτος και το Δικαστήριο δικαίωσε το Υπουργείο, θέτοντας τέλος σε όλη αυτή την έντονη κατάσταση που επί τρία έτη είχε ως αποτέλεσμα να “παγώσει” δυστυχώς το έργο της επέκτασης κατά 140 μέτρα.

Η μεγάλη καθυστέρηση που συνόδευσε τις νέες διαδικασίες ενός επόμενου διαγωνισμού, είχε θέσει σε αναμονή και τις ελπίδες της τοπικής κοινωνίας για ολοκλήρωση του πολυσυζητημένου έργου, την ίδια στιγμή που το νησί έχει ανάγκη από βελτίωση της υποδομής του όσον αφορά την αεροπορική σύνδεσή του.

Για το ιστορικό της υπόθεσης, πρέπει να αναφερθεί πως το αρμόδιο Υπουργείο είχε τη διάθεση να προχωρήσει σε εκτέλεση του εν λόγω έργου, κάνοντας επαφές με τους επόμενους μειοδότες του πρώτου διαγωνισμού, ώστε να “έτρεχε” νωρίτερα η υλοποίησή του, όμως, σταδιακά οι εξελίξεις της ενεργειακής κρίσης που επηρεάζουν τιμές σε υλικά για τα συγκεκριμένα έργα, οδήγησε στην ανάγκη νέου διαγωνισμού. Κι αυτό προκειμένου να καλυφθεί το κόστος.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας, ο προϋπολογισμός του έργου στον δεύτερο διαγωνισμό προσδιορίστηκε στο ποσό ύψους 1.300.000 ευρώ, υπήρξαν δύο εργολάβοι που ενδιαφέρθηκαν, εκ των οποίων ο ένας κατέθεσε προσφορά και έκπτωση ύψους 12%.

Πρόκειται για τον ίδιο εργολάβο που είχε αναλάβει και το 2019 το εν λόγω έργο και ο οποίος βάσει της συνεννόησης με το αρμόδιο Υπουργείο και αφού υπογράψει τη σχετική σύμβαση, θα προχωρήσει στις εργασίες.

Για το γεγονός της ανάδειξης μειοδότη, ενημέρωσε λακωνικά την εφημερίδα μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας και ο Δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης, Νίκος Λειβαδάρας, σε συνέχεια πληροφόρησης που είχε ο ίδιος από την πλευρά του αρμόδιου Υπουργείου.

Όπως προαναφέρθηκε, εκτιμάται πως η συμβασιοποίηση του έργου θα προχωρήσει τέλος Δεκεμβρίου, ή το αργότερο μέχρι αρχές Ιανουαρίου του 2023.

Απαιτείται αποξήλωση του παλαιού έργου

Η έναρξη των εργασιών επ΄ ουδενί δεν μπορεί να προσδιοριστεί με σαφήνεια αν πρωτίστως δεν υπάρξει σύμβαση και κατάθεση χρονοδιαγράμματος από τον ανάδοχο. Ωστόσο, οι καιρικές συνθήκες κατά τη χειμερινή περίοδο λογικά δεν θα επιτρέψουν την απρόσκοπτη πρόοδο αυτών.

Κατά συνέπεια, εκτιμάται πως το έργο θα είναι εφικτό να ξεκινήσει τέλη Μαρτίου, δηλαδή την άνοιξη ώστε να μπορέσει να υλοποιηθεί.

Βέβαια, άγνωστο παραμένει το πώς θα κυλήσει το χρονοδιάγραμμά του, αφού ακόμη είναι πολύ πρώιμο να αναφερθεί κάτι σχετικό, αν ο εργολάβος δεν εγκατασταθεί.

Σημείο που πρέπει να τονισθεί είναι πως στο πλαίσιο της νέας εργολαβίας έχει ενταχθεί και η αποξήλωση του “προβληματικού” τμήματος, κάτι για το οποίο θα πρέπει να ανταποκριθεί ο εργολάβος, ώστε να εξελιχθεί με αρτιότητα το πολύ σημαντικό έργο. Πάντως, η αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών κατ΄ επανάληψη έχει διατυπώσει την πρόθεσή της να είναι αυστηρή στους ελέγχους για τα ανάλογα έργα, τα οποία αφορούν σε διαδρόμους που προσεγγίζουν, προσγειώνονται και απογειώνονται αεροσκάφη.

Σημειώνεται τέλος, πως το υποέργο της ταπείνωσης του λόφου “Νεράιδα” έχει ολοκληρωθεί.