Διπλασιασμός των αεροπορικών αφίξεων για τη Σαντορίνη τον Απρίλιο του 2015

Έναρξη σεζόν διεθνών τουριστικών αφίξεων

Σταθερή πορεία για την επισκεψιμότητα της Μυκόνου τον πρώτο μήνα της τουριστικής περιόδου

Η θεμελιωμένη τουριστική πορεία της Σαντορίνης και της Μυκόνου όσον αφορά στις διεθνείς αφίξεις που καταγράφουν τα αεροδρόμιά τους, επιβεβαιώνεται στην έναρξη της τρέχουσας σεζόν με τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) να παρουσιάζουν αισιόδοξη πορεία και για το 2015.

Η σταθερή τροχιά χρόνων σε επίπεδο τουριστικής ανάπτυξης για τα δύο Κυκλαδονήσια έρχεται να δώσει τη σκυτάλη της, στη φετινή σεζόν, με τη Σαντορίνη να παρουσιάζει εντυπωσιακή αύξηση αφού ήδη τον Απρίλιο έχει διπλασιάσει τον αριθμό αφίξεών της, ενώ, αν και εμφανίζεται μία μικρή μείωση των διεθνών πτήσεων στο αεροδρόμιο της Μυκόνου, παρόλα αυτά, το νησί των ανέμων παραμένει ενεργά στο τουριστικό προσκήνιο.

Αν και η αυξημένη δραστηριότητα στους προαναφερθέντες διεθνείς αερολιμένες των Κυκλάδων είναι δεδομένη και προβάλλεται με στοιχεία, με χιλιάδες επισκέπτες να φθάνουν στα δύο νησιά από πολλές χώρες, επιτακτικά στο προσκήνιο παραμένει η ανάγκη ενίσχυσης, βελτίωσης και αναβάθμισης των υποδομών τους, όπως επεσήμανε ο βουλευτής Κυκλάδων του Σύριζα, Νίκος Συρμαλένιος κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στην Επιτροπή Περιφερειών της Βουλής, παρουσία της αναπληρώτριας υπουργού Τουρισμού, Έλενας Κουντουρά.

Τουριστικός παλμός σε Μύκονο και Σαντορίνη

Αναλυτικότερα, για το νησί της Σαντορίνης η σεζόν ξεκινά με τους καλύτερους οιωνούς, αφού το γεγονός πως έχει αποσπάσει την εμπιστοσύνη των επισκεπτών την οδηγεί για τον μήνα Απρίλιο να συναντά τον διπλάσιο αριθμό αφίξεων αεροπλάνων από προορισμούς εκτός Ελλάδας. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του ΣΕΤΕ, τον περασμένο μήνα οι αφίξεις ανήλθαν σε 7.664 συνολικά, ενώ αξίζει να αναφερθεί πως τον αντίστοιχο μήνα του 2014 άγγιξαν τις 3.965.

Ωστόσο, τα σίγουρα βήματα της Σαντορίνης στον τουριστικό χάρτη την οδηγούν ως φαίνεται βάσει στοιχείων και στην επέκταση – σταδιακά – της σεζόν, αφού οι μόλις δύο αεροπορικές αφίξεις του Μαρτίου το 2014 έφθασαν σε 172 τον ίδιο μήνα του τρέχοντος έτους, γεγονός που δηλώνει μία νέα αισιόδοξη αυξητική τάση για τον ήδη παγκοσμίως αναγνωρισμένο τουριστικό προορισμό.

Στη λίστα, όσον αφορά στα νησιά του νομού που διαθέτουν διεθνή αεροδρόμια, ακολουθεί η Μύκονος, στην οποία τον Απρίλιο του 2015 αφίχθησαν 1.538 αεροπλάνα με απευθείας πτήσεις από το εξωτερικό. Παρά τη σταθερή πορεία, αλλά και σύμφωνα με εκτιμήσεις των φορέων του Τουρισμού του νησιού που θέλουν βάσει κρατήσεων που έχουν στη διάθεσή τους, η Μύκονος και τη φετινή σεζόν να αποσπά σημαντικό μερίδιο του τουριστικού ενδιαφέροντος, ωστόσο, κρίνεται αναγκαίο να τονισθεί πως, για τον συγκεκριμένο μήνα, πέρυσι, είχε γνωρίσει μεγαλύτερη επισκεψιμότητα, που μεταφράστηκε σε 2.232 αφίξεις. Μία μίνι πτώση ωστόσο, σε έναν γνωστό προορισμό που τα τελευταία χρόνια σπάει τα τουριστικά ρεκόρ, δεν αποτελεί απειλή, αφού ήδη τον μήνα Μάιο οι διεθνείς αφίξεις συνεχίζουν με αξιοσημείωτους ρυθμούς.

Θετικά σημάδια για τέσσερα νησιά του Ν. Αιγαίου

Σε ανάλογο μήκος κύματος – σύμφωνα και με τα μεγέθη και τις δυνατότητες των νησιών – εκπέμπουν και τα νησιά της Ρόδου και της Κω από τα Δωδεκάνησα που ανήκουν στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου. Ειδικότερα, η Ρόδος τον φετινό Απρίλιο έχει ήδη υποδεχθεί 61.681 αφίξεις όταν πέρυσι το ίδιο διάστημα οι διεθνείς πτήσεις ανήλθαν σε 58.295. Παρόμοια με τη Μύκονο κινείται και το νησί της Κω γνωρίζοντας μία μικρή πτώση, δεδομένου ότι τον προηγούμενο μήνα τα στοιχεία δείχνουν πως οι αφίξεις πλησίασαν τις 17.299 ενώ τον Απρίλιο του 2014 άγγιξαν τις 23.677.

Αδιαμφισβήτητο γεγονός αποτελεί ότι ο Τουρισμός αποδεικνύεται ένα ισχυρό οικονομικό θεμέλιο για τα νησιά αλλά και για την οικονομία της Ελλάδας και ως εκ τούτου, πρέπει να στηριχθεί με κάθε τρόπο, αφού δεν βοηθά μόνον σε επίπεδο τοπικής οικονομίας, παρά τον εποχικό χαρακτήρα του.

Έσοδα που δεν προωθήθηκαν σε υποδομές

Την κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι υποδομές των δύο κορυφαίων προορισμών επεσήμανε μέσω της ομιλίας του ο Νίκος Συρμαλένιος στο πλαίσιο της κοινοβουλευτικής θητείας του, εξηγώντας πως, χρήματα που προέρχονται από τα αεροδρόμια, δεν προορίστηκαν για την βελτίωσή τους, αλλά πήγαν στους δανειστές. “Όλο το τέλος των αφιξο-αναχωρήσεων που υπήρχε τα τελευταία χρόνια ήταν πολύ σημαντικό, γιατί μόνο για το 2014 πληροφορήθηκα, ότι στη Σαντορίνη είχε ύψος 14 εκατ. ευρώ, δηλαδή, πολύ χαμηλό σε αντίθεση με το αεροδρόμιο “Ελευθέριος Βενιζέλος”, που έχει το ψηλότερο τέλος σε όλη την Ευρώπη” ανέφερε χαρακτηριστικά ο Κυκλαδίτης βουλευτής, προσθέτοντας πως, “Αυτά τα χρήματα, λοιπόν, δεν πήγαιναν για την βελτίωση έργων των αεροδρομίων, αλλά πήγαιναν στη “μαύρη τρύπα” του προϋπολογισμού και στους δανειστές”.

Εξήγησε αναλυτικά δε, πως, σε πρόσφατη επίσκεψή του στο αεροδρόμιο της Μυκόνου, διαπίστωσε, “έλλειψη προσωπικού που είναι απαραίτητο για τη στοιχειώδη λειτουργία του αεροδρομίου” καθώς αυτή τη στιγμή, “έχει τρεις ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στην περίοδο που οι πτήσεις είναι δεκάδες και διαδέχονται η μία την άλλη και εάν συνεχιστεί αυτό, το αεροδρόμιο θα κλείσει”.

Όπως προσθέτει, “Παρά τις εκκλήσεις της ΥΠΑ να υπάρξει πρόσθετο προσωπικό, μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει καμία κίνηση. Χρειάζονται άλλοι τρεις ελεγκτές για να υπάρξει λειτουργία σε 24ωρη βάση, ώστε να ελέγχεται με ασφάλεια το αεροδρόμιο της Μυκόνου”. Πέραν αυτού, “η αστυνομική δύναμη είναι ελάχιστη στο αεροδρόμιο, με αποτέλεσμα ο μέσος όρος αναμονής των επιβατών για το check in, αλλά και για τον έλεγχο για να μπουν μέσα στην αίθουσα αναμονής για να πετάξουν είναι μιάμιση ώρα”.

Ο ίδιος, κατέληξε δε, πως, “το πρόβλημα του τουρισμού στη χώρα μας δεν είναι πρόβλημα αποκλειστικά τουρισμού, είναι πρόβλημα μιας συνολικής ανάπτυξης της χώρας”, σημειώνοντας τέλος, πως, “αυτό, το οποίο οφείλουμε εμείς να κάνουμε, ως νέα κυβέρνηση, είναι να διαγράψουμε μια στρατηγική, στην οποία, ως κύριο στόχο θα έχουμε, αφενός μεν να λύσουμε ζητήματα υποδομών, εργασιακών σχέσεων και ότι έχει σχέση με το χώρο των εργαζομένων και των απασχολουμένων στον τουρισμό, αφετέρου δε να αξιοποιήσουμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα κάθε τόπου”.

Ετικέτες: