Την κήρυξη ή μη ως έκπτωτης της NEL LINES συζητά στη σημερινή του συνεδρίαση το ΣΑΣ

Έκπτωτη η ΝΕΛ στις Κυκλάδες(;)

Το Συμβούλιο Ακτοπλοικών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) συνεδριάζει σήμερα, με μοναδικό θέμα την κήρυξη ή μη, της Ναυτιλιακές Εταιρείας Λέσβου έκπτωτης από τις γραμμές των Κυκλάδων, τα οποία εκτελούσε το πλοίο της εταιρείας, “Aqua Spirit”.

Την ώρα που οι Κυκλάδες έχουν βρεθεί χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ τους, καθώς το πλοίο της Hellenic Seaways «Άρτεμις», το οποίο με συνεχόμενες παρατάσεις, εξυπηρετούσε τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια, επέστρεψε στον Σαρωνικό, στη συνεδρίαση του Δ.Σ. της ΝΕΛ LINES, εγκρίθηκε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, ύψους 25,5 εκατομμυρίων ευρώ, για την κάλυψη των υποχρεώσεων της εταιρείας, η οποία – ως γνωστόν – έχει αφήσει εκατοντάδες ναυτικούς απλήρωτους, οι οποίοι βρίσκονται σε καθεστώς «ομηρίας». Σύμφωνα με τα όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας, είναι αμφίβολο αν όντως θα συγκεντρωθεί το προαναφερθέν ποσό από τους μετόχους.

Παρ’ όλα αυτά, στη συνεδρίαση του ΣΑΣ, πέραν από την κήρυξη ή μη της ΝΕΛ έκπτωτης, δεν θα συζητηθεί αν και κατά πόσο μπορεί να δοθεί μια οριστική λύση για την ακτοπλοϊκή σύνδεση των Κυκλάδων, η οποία με την έκπτωση της ΝΕΛ, δεν πρόκειται να υποστεί καμία αλλαγή ή βελτίωση, καθώς είναι υψίστης σημασίας να αποκατασταθεί άμεσα η επικοινωνία μεταξύ των νησιών, η οποία θα εξυπηρετεί, τόσο τους κατοίκους, όσο και τους επιχειρηματικούς κύκλους των Κυκλάδων, οι οποίοι ασφυκτιούν με την παρούσα κατάσταση.

Σημειώνεται πως αναφορικά με το ζήτημα, επίκαιρη ερώτηση προς τον αν. υπουργό Ναυτιλίας, κατέθεσε και η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ, η οποία στο κείμενό της τονίζει:

«Βρισκόμαστε ήδη στις αρχές του καλοκαιριού και η μετακίνηση των κατοίκων και επισκεπτών μεταξύ των νησιών των Κυκλάδων είναι ανύπαρκτη. Τα νησιά των Κυκλάδων είναι αποκομμένα μεταξύ τους και ιδιαίτερα με το λιμάνι της Σύρου, την πρωτεύουσα του Νομού, αφού και το τελευταίο πλοίο ΑΡΤΕΜΙΣ, από τις τρείς γραμμές που μέχρι πρότινος υπήρχαν, σταμάτησε να κινείται πριν λίγες μέρες λόγω λήξης της σύμβασης του.

Για την κατάσταση αυτή μεγάλες ευθύνες έχουν οι ως τώρα Κυβερνήσεις που δεσμευμένες απέναντι στα εφοπλιστικά συμφέροντα, χρηματοδοτούσαν τις ακτοπλοϊκές εταιρείες με κρατικές επιδοτήσεις από τη φοροληστεία του λαού αφήνοντας τα νησιά χωρίς πλοία, τους ναυτεργάτες χωρίς δουλειά και δημιουργώντας μεγάλα προβλήματα τόσο στη μετακίνηση των επιβατών όσο και στον εφοδιασμό με προϊόντα στα νησιά. Η νέα συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, συνεχίζει στην ίδια αντιναυτεργατική - αντιλαϊκή ρότα».

Σύμφωνα με τα παραπάνω, η Κ.Ο. ζητά από τον αρμόδιο υπουργό απαντήσεις, σχετικά με τα μέτρα τα οποία προτίθεται να λάβει προκειμένου να αποκατασταθεί άμεσα η ενδοκυκλαδική επικοινωνία και ιδιαίτερα με την πρωτεύουσα του νομού τη Σύρο.

Ετικέτες: