Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Σύρου, Ευάγγελος Αλεξανδρίδης μιλά για τη δεύτερη διοργάνωση στην Ερμούπολη

Λευκή Νύχτα: Ικανοποίηση παρά τις οικονομικές συνθήκες

- “Ανάγκη τόνωσης του εμπορικού τμήματος της Σταματίου Πρωίου”- “Η πεζοδρόμηση συνέδραμε στην απρόσκοπτη διεξαγωγή της επιχειρηματικής γιορτής”

Εικόνα εμπορικού δρόμου που σφύζει από κίνηση και ζωή παρουσίασαν συγκεκριμένες οδοί της Ερμούπολης, το Σάββατο το βράδυ, οπότε και ο Εμπορικός Σύλλογος Σύρου πραγματοποίησε τη 2η Λευκή Νύχτα αποχαιρετώντας τον Αύγουστο και προσκαλώντας τους καταναλωτές να προβούν σε συμφέρουσες αγορές, λίγο πριν την εκπνοή και της εκπτωτικής περιόδου.

Από τις επτά και μισή το απόγευμα έως και τη μία μετά τα μεσάνυχτα, ο εμπορικός κόσμος του ιστορικού κέντρου υποδέχθηκε τους κατοίκους αλλά και τους επισκέπτες της Σύρου, σε μία όμορφη γιορτή που προετοίμασε, με σκοπό την τόνωση της καταναλωτικής κίνησης. Παρά την εξαιρετικά δύσκολη οικονομική συγκυρία, αλλά και τις πολιτικές εξελίξεις που απασχολούν έντονα κι επηρεάζουν τη βασική μερίδα των καταναλωτών που στηρίζουν την τοπική επιχειρηματικότητα, η παρουσία των πολιτών υπήρξε ιδιαιτέρως αυξημένη στα εμπορικά καταστήματα, ενώ οι αγορές τους κινήθηκαν σε ικανοποιητικό επίπεδο, όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Σύρου, Ευάγγελος Αλεξανδρίδης.

Ο ίδιος, στις δηλώσεις που προέβη, κατέστησε σαφές, πως, η δεύτερη χρονιά που πραγματοποιήθηκε η Λευκή Νύχτα “στέφθηκε από επιτυχία”, αν και παράλληλα προέβαλλε την ανάγκη καλύτερης οργάνωσης της επιχειρηματικής πλευράς, ώστε το τμήμα του εμπορικού δρόμου της Σταματίου Πρωίου να λάβει την αντίστοιχη αίγλη που απολαμβάνει ο “καθιερωμένος πλέον στη συνείδηση των πολιτών πεζόδρομος” των οδών Θυμάτων Σπερχειού και Πρωτοπαπαδάκη.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η θέση του ίδιου αναφορικά και με τη συμβολή των μέτρων πεζοδρόμησης στην Ερμούπολη, σε συνάρτηση με την ομαλή διεξαγωγή της εμπορικής γιορτής.

Έκλεψε την παράσταση η επισκεψιμότητα και λιγότερο οι αγορές

Καθ΄ όλη τη διάρκεια της βραδιάς, αισιόδοξη εικόνα αποτέλεσαν οι κεντρικές οδοί της πόλης που πλημμύρισαν από κόσμο, με μία σημαντική μερίδα επιχειρηματιών, πέραν των όσων ανέλαβε επίσημα ο Εμπορικός Σύλλογος για τη διεξαγωγή της Λευκής Νύχτας, να συνδράμει στο ευχάριστο μοτίβο, προσφέροντας γλυκίσματα στους πεζούς. “Πέρυσι η Λευκή Νύχτα πραγματοποιήθηκε στις 9 Αυγούστου ενώ φέτος στις 29Αυγούστου” σημείωσε ο κ. Αλεξανδρίδης, εξηγώντας πως η ημερομηνία επελέγη σύμφωνα και με το πρόγραμμα εκδηλώσεων του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, ώστε να μην πραγματοποιείται κάποιο πολιτιστικό γεγονός ή πανηγύρι ταυτόχρονα, προκειμένου να μην αποσπαστεί μέρος των πολιτών που επιθυμούσε να “συμμετάσχει” στη Λευκή Νύχτα και να τονωθεί η αγορά. “Εξετάσαμε ποιά Σάββατα εντός του τρέχοντος μήνα δεν φιλοξενούν μεγάλες εκδηλώσεις, πολιτιστικά γεγονότα ή πανηγύρια ώστε να μη διασπαστεί ο κόσμος και να μπορέσει να επισκεφθεί το κέντρο. Μετά τον Δεκαπενταύγουστο “σπάει” η κίνηση καθώς οι επισκέπτες αναχωρούν για τον τόπο τους. Παρόλα αυτά και καθώς διανύουμε τις τελευταίες ημέρες του Αυγούστου, πήγε καλά η εκδήλωση. Θα μπορούσε να πάει και καλύτερα αν ήταν κοντά στον Δεκαπενταύγουστο. Αυτό θα το εξετάσουμε και τον χειμώνα για την επόμενη σεζόν” πρόσθεσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος, λέγοντας πως, “Υπάρχουν και φωνές που υποστηρίζουν ότι θα πρέπει να διοργανώνονται περισσότερες Λευκές Νύχτες μέσα στο έτος”.

Πέραν της ευχάριστης εικόνας που διαμορφώθηκε στην πόλη με τη συντριπτική πλειοψηφία των καταστημάτων να παραμένουν ανοικτά έως και αργά το βράδυ, ο κ. Αλεξανδρίδης, κληθείς να μιλήσει σχετικά με το αν αυτή η εικόνα, μεταφράστηκε και σε οικονομικό κέρδος για τους επιχειρηματίες, υπήρξε συγκεκριμένος, “Οι πολιτικές εξελίξεις, οι συμφωνίες και πότε αυτές θα υπογραφούν, αλλά και οι εξελίξεις σε τραπεζικό σύστημα αποτέλεσαν τους λόγους, για τους οποίους ο κόσμος ήταν “παγωμένος” γενικά όλο αυτό το διάστημα” υποστήριξε, επισημαίνοντας ταυτόχρονα, πως και κατά τη διάρκεια της Λευκής Νύχτας “αρκετοί καταναλωτές έκαναν φειδωλές κινήσεις”. Ως εκ τούτου και όπως υπογράμμισε, για τα δεδομένα της εποχής που διανύουν οι πολίτες, η επιχειρηματική γιορτή πέτυχε το σκοπό της. “Σκοπός μας πρωτίστως είναι να ευχαριστήσουμε τον κόσμο που μας στηρίζει τόσα χρόνια και δευτερευόντως να αυξηθούν οι αγορές των καταναλωτών. Μου μετέφεραν αρκετοί επαγγελματίες ότι αυτό το Σάββατο είχαν κίνηση, αντίστοιχη με τα δεδομένα της παραμονής του Δεκαπενταύγουστου” τόνισε ο κ. Αλεξανδρίδης, προσθέτοντας πως, θετικό στοιχείο αποτέλεσε το γεγονός πως, σε αυτό το χρονικό σημείο της εκπτωτικής περιόδου, υπήρξαν και υψηλά ποσοστά εκπτώσεων, κυρίως δε, σε καταστήματα ένδυσης και υπόδησης. “Κάποια καταστήματα είχαν υψηλά ποσοστά εκπτώσεων και βοήθησε πολύ αυτό. Ιδιαίτερα σε καταστήματα ενδυμάτων και υποδημάτων υπήρξε κίνηση. Επωφελήθηκε ο κόσμος από προσφορές κι ευκαιρίες που προσέφερε ο εμπορικός κόσμος. Στέφθηκε από επιτυχία η Λευκή Νύχτα αν συνυπολογίσει κάποιος τις πολιτικές εξελίξεις και το ότι ο κόσμος είναι συγκρατημένος καθώς δεν ξέρει τί μέλλει γενέσθαι. Υπήρξε ανταπόκριση”.

“Ριγμένη” η Στ. Πρωίου έναντι των οδών Πρωτοπαπαδάκη και Θυμ. Σπερχειού

Ωστόσο, σε διαφορετικό βαθμό καταγράφηκε ο σφυγμός της επισκεψιμότητας ανάμεσα σε κεντρικές οδούς της πόλης, με τη βελόνα της πυξίδας να δείχνει προς τον “καθιερωμένο στη συνείδηση του κόσμου πεζόδρομο”, δηλαδή τη Θυμάτων Σπερχειού και την Πρωτοπαπαδάκη, με τη Σταματίου Πρωίου να παραμένει ο “φτωχός” συγγενής της γιορτής. “Παρέμεινα όλο το βράδυ στις εμπορικές οδούς. Παρατήρησα ότι υπήρξε αρκετός κόσμος και κυρίως στις οδούς Πρωτοπαπαδάκη και Θυμάτων Σπερχειού, τον κλασικό πεζόδρομο – καθώς οι επιχειρηματίες έχουν καλύτερη οργάνωση” δήλωσε ο κ. Αλεξανδρίδης, επισημαίνοντας πως, “δεν είμαι ικανοποιημένος από την εικόνα που εισέπραξα στη Σταματίου Πρωίου”. Αναφερόμενος στους λόγους για τους οποίους παρατηρείται ο διαφορετικός βαθμός επισκεψιμότητας, ο κ. Αλεξανδρίδης ανέφερε, “Το κομμάτι της Πρωτοπαπαδάκη και της Θυμάτων Σπερχειού έχει περισσότερα εμπορικά καταστήματα, αλλά οι επιχειρηματίες αυτής της πλευράς, δεν περίμεναν μόνον από τη διοργάνωση του Εμπορικού Συλλόγου. Προσπάθησαν και προσέφεραν και από μόνοι τους κάποια πράγματα στον κόσμο”.

Πέραν όμως, των πρωτοβουλιών που μπορεί να αναλάβει από μόνος του ο κάθε επιχειρηματίας, ο πρόεδρος πρόσθεσε πως, “Θα εξετάσουμε πώς μπορούμε να μεταφέρουμε ουσιαστικά του χρόνου, την εκδήλωση και στο κομμάτι της Σταματίου Πρωίου. Όποια άλλη εποχή διεξάγουμε την επόμενη Λευκή Νύχτα θα κοιτάξουμε να ενισχύσουμε και το άλλο τμήμα σε συνεργασία με εκείνους τους επιχειρηματίες. Είναι επιβεβλημένη ανάγκη” υπογράμμισε, καταλήγοντας πως, “σταδιακά πρέπει να αναδεικνύεται ως ενιαίος εμπορικός δρόμος, το τμήμα από την έναρξη της Θυμάτων Σπερχειού έως και το ύψος της οδού Κέας (Ανηφοράκι)”.

Ανεπαίσθητη φέτος η κυκλοφοριακή όχληση στους εμπορικούς δρόμους

Ιδιαίτερη μνεία αξίζει να πραγματοποιηθεί φέτος, αναφορικά με το ζήτημα της διέλευσης οχημάτων ή δικύκλων από τις εμπορικές οδούς του κέντρου καθ΄ όλη τη διάρκεια της Λευκής Νύχτας, θέμα για το οποίο ο κ. Αλεξανδρίδης εξέφρασε την ικανοποίησή του, εξηγώντας πως, οι περυσινές εικόνες, δεν συγκρίνονται σε καμία περίπτωση με τις “σημερινές”. “Πέρυσι, την ημέρα της Λευκής Νύχτας και μετά τις 10 το βράδυ που είχε ανοίξει το κέντρο, όσοι ήμασταν παρόντες διαπιστώσαμε ότι υπήρξε ένα πάρα πολύ μεγάλο πρόβλημα. Αντίθετα, φέτος, τα μόνα οχήματα που περνούσαν ήταν εκείνα που έφευγαν από το Νησάκι και η ροή ήταν περιορισμένη, χωρίς επί της ουσίας να ενοχλούν. Επιπρόσθετα και στη Σταματίου Πρωίου ήταν καλύτερη η κατάσταση, καθώς περνούσαν μόνον τα mini bus και οι μηχανές delivery. Νομίζω πως γενικά, βοήθησε η πεζοδρόμηση και τα κυκλοφοριακά μέτρα που εφαρμόζονται όσον αφορά στη διεξαγωγή της Λευκής Νύχτας” δήλωσε κατηγορηματικά.

Άδραξε ωστόσο την ευκαιρία, να επισημάνει πως, ο εμπορικός κόσμος δεν τάσσεται αντίθετος στα μέτρα, καθώς μοναδικό ουσιαστικό αίτημα ήταν η μετάθεση της ώρας έναρξης της πεζοδρόμησης από τις 9 στις 10 το βράδυ. “Γενικά δεν είμαστε αντίθετοι στο μέτρο. Η ένστασή μας αφορούσε κυρίως στην έναρξη της ώρας των κυκλοφοριακών μέτρων. Υποστηρίξαμε εξ αρχής, η πεζοδρόμηση να ξεκινά στις δέκα το βράδυ. Δεν επιμείναμε όμως για να εξετάσουν το θέμα” ανέφερε, υποστηρίζοντας επιγραμματικά πως, “Η πόλη έχει ανάγκη από έναν χώρο στάθμευσης οργανωμένο. Η Ερμούπολη χρειάζεται ένα parking, το οποίο δε θα λέμε ότι είναι στη Λαλακιά. Πρέπει να αγορασθεί ένα ακίνητο σε κάποιο σημείο κοντά στην πόλη, όπου θα μπορεί ο πολίτης ή ο επισκέπτης να περπατά. Αυτό θα λύσει το πρόβλημα”.

Όσον αφορά στην εικόνα που παρατηρεί ο κάθε ένας που προσεγγίζει στην Ερμούπολη, ο ίδιος τόνισε πως, “Σήμερα βλέπουμε ότι κλείνει η πόλη στο ύψος της οδού Κέας και από εκείνο το σημείο έως και το ύψος της Πυροσβεστικής έχει υποβαθμιστεί το τμήμα, καθώς το μόνο που παρατηρείται είναι μία εικόνα από λαμαρίνες και μηχανές”. Επισημαίνοντας πως, “Κάνουμε όλοι υπομονή βεβαίως για την ανάπλαση, αφού πράγματι η παραλία είναι η βιτρίνα του νησιού”, ο κ. Αλεξανδρίδης ολοκλήρωσε την αναφορά του επί του θέματος, λέγοντας ότι, “Ο Δήμος υπάρχει ανάγκη να δει ότι η πόλη χρειάζεται ένα parking αξιοπρεπές που θα μπορεί να υποδέχεται μερικές δεκάδες οχήματα ούτως ώστε να λυθεί το πρόβλημα. Ο Σύλλογος είναι αλληλέγγυος σε ό,τι γίνεται και ο στόχος του από τότε που ιδρύθηκε έως και σήμερα, δεν είναι άλλος από την ανάπτυξη του τόπου και ιδιαίτερα των επαγγελματιών”.

Θα συνεχιστούν αντίστοιχες διοργανώσεις

Την επιτυχία της Λευκής Νύχτας δεν καρπώνεται μόνον ο Εμπορικός Σύλλογος Σύρου, όπως εξήγησε στη συνέχεια ο Ευάγγελος Αλεξανδρίδης, αλλά τα εύσημα αποσπά το δραστήριο κομμάτι του εμπορικού κόσμου, αλλά και όσοι συνέδραμαν μέσω χορηγιών. Στόχος, αναφορικά με όσα πρόσθεσε ο ίδιος, είναι η συνέχιση αυτού του “θεσμού” και τα επόμενα χρόνια και ει δυνατόν, η πραγματοποίηση αντίστοιχων εμπορικών “γιορτών” και άλλες περιόδους εντός του έτους, πέραν της θερινής σεζόν. “Ο Εμπορικός Σύλλογος συνεχώς θέτει επί τάπητος προς εξέταση διάφορα σενάρια, η υλοποίηση των οποίων δεν είναι εύκολη υπόθεση, εξαιτίας της οικονομικής κατάστασης. Φέτος μετά τον Ιούλιο, υπήρξαν επαγγελματίες που μας ρωτούσαν πότε θα διοργανωθεί η Λευκή Νύχτα. Οι περισσότεροι επαγγελματίες ζητούν αυτήν τη γιορτή. Κάποιοι έχουν τις αντιρρήσεις τους και σίγουρα δεν μπορούν να έχουν όλοι την ίδια άποψη. Όμως, το 80-90% είναι της άποψης ότι πρέπει να επαναλαμβάνεται η διοργάνωση και μάλιστα ορισμένοι προτρέπουν να γίνεται και δύο ή τρεις φορές το έτος” σημείωσε χαρακτηριστικά, εκτιμώντας μάλιστα πως, με τη σταδιακή οργάνωση του εμπορικού κόσμου, “αυτή η γιορτή θα έχει μεγαλύτερη επιτυχία”.