Από το φθινόπωρο του 2016 η παραχώρηση της διαχείρισης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, ανάμεσα στα οποία και αυτά της Μυκόνου και της Σαντορίνης

Επισήμως στην κοινοπραξία τα αεροδρόμια

  • Τρίτη, 15 Δεκεμβρίου, 2015 - 06:10

Υπεγράφησαν οι συμβάσεις παραχώρησης για τη διαχείριση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων από την κοινοπραξία Fraport – Κοπελούζου και την ελληνική κυβέρνηση, μέσω του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).

Το φθηνόπωρο του 2016 πρόκειται να αναληφθεί η ευθύνη της λειτουργίας των 14 περιφερειακών Αεροδρομίων, μεταξύ αυτών και οι διεθνείς αερολιμένες Μυκόνου και Σαντορίνης, με την ταυτόχρονη προκαταβολή του τιμήματος παραχώρησης ύψους 1.234.000.000 ευρώ από την κοινοπραξία.

Το ΤΑΙΠΕΔ επέλεξε ως προτιμητέο επενδυτή την κοινοπραξία Fraport- Κοπελούζου τον Νοέμβριο του 2014, στο πλαίσιο της διεθνούς διαγωνιστικής διαδικασίας παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων που ξεκίνησε το 2013.

Η Fraport AG με τον Όμιλο Κοπελούζου υπέγραψαν χτες, Δευτέρα, 14 Δεκεμβρίου, από κοινού με το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε (ΤΑΙΠΕΔ) τις συμβάσεις παραχώρησης για τη λειτουργία, τη διαχείριση, την ανάπτυξη και τη συντήρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας για 40 χρόνια. Η ανάληψη της λειτουργίας των αεροδρομίων επίκειται για το φθινόπωρο του 2016.

Στο Ελληνικό Δημόσιο παραμένει η κυριότητα των αεροδρομίων

Συνολικά, τα 14 ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια εξυπηρέτησαν το 2014 περίπου 22 εκατομμύρια επιβάτες και αναμένεται να ξεπεράσουν τα 23 εκατομμύρια σε επιβάτες για το 2015. Ειδικότερα, το διεθνές επιβατικό κοινό αποτελεί το 77% της συνολικής κίνησης στα 14 αυτά αεροδρόμια. Τα αεροδρόμια που βρίσκονται στην ηπειρωτική χώρα είναι του Ακτίου (PVK), της Καβάλας (KVA) και της Θεσσαλονίκης (SKG). Τα υπόλοιπα 11 αεροδρόμια βρίσκονται σε νησιά και είναι της Κέρκυρας (CFU), των Χανίων/ Κρήτης (CHQ), της Κεφαλονιάς (EFL), της Κω (KGS), της Μυτιλήνης (MJT), της Μυκόνου (JMK), της Ρόδου (RHO), της Σάμου (KGS), της Σαντορίνης (JTR), της Σκιάθου (JSI) και της Ζακύνθου(ZTH).

Στις εταιρείες διαχείρισης των αεροδρομίων, η Fraport AG θα έχει την καθαρή πλειοψηφία των μετοχών, ενώ ο Όμιλος Κοπελούζου θα έχει το υπόλοιπο μερίδιο. Παράλληλα, η κυριότητα των αεροδρομίων θα παραμείνει στο Ελληνικό Δημόσιο για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης. Πέραν της προκαταβολής του τιμήματος παραχώρησης, θα καταβάλλεται κάθε χρόνο τίμημα 22,9 εκατομμύρια ευρώ, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως. Επιπλέον, η κοινοπραξία Fraport - Κοπελούζου θα επενδύσει συνολικά 330 εκατομμύρια ευρώ σε αερολιμενικές υποδομές μέχρι το 2020, ενώ κατά τα επόμενα χρόνια της παραχώρησης θα ακολουθήσουν επενδύσεις συντήρησης, αναβάθμισης και επέκτασης των αεροδρομίων καθοριζόμενες από την εξέλιξη της επιβατικής κίνησης.

«Οφέλη για την Ελλάδα και τους ίδιους τους Έλληνες»

Ο Πρόεδρος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Fraport AG, Dr. Stefan Schulte, δήλωσε σχετικά με την υπογραφή της παραχώρησης, πως «από τότε που επιλεγήκαμε ως προτιμητέος επενδυτής, πριν από περίπου έναν χρόνο, η Fraport και ο Όμιλος Κοπελούζου έχουν παραμείνει σταθερά προσηλωμένοι στα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια - ένα έργο με οφέλη, τόσο για την Ελλάδα, όσο και για τους ίδιους τους Έλληνες. Η εκτεταμένη τεχνογνωσία της Fraport θα ενισχύσει και τις 14 αεροπορικές πύλες εισόδου οι οποίες είναι ζωτικής σημασίας για την Οικονομία της χώρας και ιδιαίτερα για τον σημαντικό διεθνή τουριστικό τομέα στην Ελλάδα. Είμαστε περήφανοι που η Ελληνική Κυβέρνηση και το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε (ΤΑΙΠΕΔ) εμπιστεύτηκαν στην κοινοπραξία Fraport - Κοπελούζου το έργο της ενδυνάμωσης της ανταγωνιστικής θέσης αυτών των αεροδρομίων στις επόμενες δεκαετίες. Επιθυμούμε να ευχαριστήσουμε, τόσο το ΤΑΙΠΕΔ, όσο και την Ελληνική Κυβέρνηση για την επαγγελματική συνεργασία τους στην επίτευξη αυτής της συμφωνίας –ορόσημο».

Από την πλευρά του, ο ιδρυτής και Πρόεδρος του Ομίλου Κοπελούζου, Δημήτρης Κοπελούζος, αναφερόμενος στα οφέλη, τα οποία αναμένεται από την κοινοπραξία να έχουν, αφενός το Δημόσιο και αφετέρου οι αερολιμένες, υποστήριξε, ότι «πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες και πιο επωφελείς επενδύσεις με εθνικά και κοινωνικά κριτήρια. Η παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας αναμφίβολα αποτελεί μία βάση επανεκκίνησης της ελληνικής οικονομίας, ειδικά σε μία από τις πιο κρίσιμες χρονικές περιόδους που διανύει σήμερα η χώρα. Τα οφέλη σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο είναι πολλαπλά και η σύμπραξη των δύο εταιρειών, αποτελεί εγγύηση για την επιτυχή υποστήριξη του τουρισμού που αποτελεί τη βαριά βιομηχανία της Ελλάδας, την ενίσχυση της εθνικής ανταγωνιστικότητας και Οικονομίας και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας».

Το προφίλ της κοινοπραξίας

Αξίζει να σημειωθεί, πως ο όμιλος Κοπελούζου δραστηριοποιείται εκτενώς στην ελληνική αγορά και αποτελείται από εταιρείες με πεδίο δράσης σε διαφορετικούς τομείς, όπως είναι η παραγωγή και εμπορία ηλεκτρικής ενέργειας, συμπεριλαμβανομένων ανανεώσιμων πηγών (αιολικά πάρκα, φωτοβολταϊκά πάρκα, και υδροηλεκτρικές μονάδες), έργα υποδομών και παραχωρήσεων, κατασκευή και εκμετάλλευση ακινήτων, διαφήμιση, εκθεσιακά και συνεδριακά κέντρα, κατασκευή και διαχείριση έργων μεγάλης κλίμακας.

Το ελληνικό πρόσωπο της κοινοπραξίας, δραστηριοποιείται σε μεγάλο βαθμό στον τομέα της ανάπτυξης και λειτουργίας αερολιμένων, καθώς, πέραν των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων, ο όμιλος Κοπελούζου κατέχει μετοχικό πακέτο στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (Ελ. Βενιζέλος). Ταυτόχρονα, όμιλος Κοπελούζου και Fraport είναι εταίροι στην κοινοπραξία που διαχειρίζεται το Αεροδρόμιο Pulkovo, της Αγίας Πετρούπολης, στην Ρωσία.

Υπενθυμίζεται δε, πως η Fraport AG είναι ιδιοκτήτρια εταιρία και manager του μεγαλύτερου μέχρι στιγμής γερμανικού αεροδρομίου της Φρανκφούρτης, όπως επίσης βασικός μέτοχος σε δεκάδες αεροδρόμια σε όλο τον κόσμο. Ενδεικτικά, η FRAPORT διαθέτει την πλήρη κυριότητα σε αεροδρόμια στο Νέο Δελχί της Ινδίας, στη Λιουμπλιάνα της Σλοβενίας, στην Αγ. Πετρούπολη της Ρωσίας, στο Ξιάν της Κίνας, στο Μπουργκάς της Βουλγαρίας, στην Αττάλεια της Τουρκίας, κα., ενώ εντός του Διοικητικού Συμβουλίου της, υπάρχουν εκπρόσωποι του γερμανικού ομοσπονδιακού κρατιδίου του Έσσεν, εκπρόσωποι της πόλης της Φρανκφούρτης, αλλά και εκπρόσωπος της Κεντρικής Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας.