Συμμετοχή του Γυμνασίου με Λυκειακές Τάξεις Σχοινούσας στο πρόγραμμα «Νοιάζομαι και Δρω»

Κάλλιο πέντε και στη δράση…

Την αξία της συνεργασίας, της ενεργούς δράσης και της πρωτοβουλίας αντιλήφθηκαν οι πέντε μαθητές του Γυμνασίου με Λυκειακές Τάξεις Σχοινούσας μέσα από τη συμμετοχή τους στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Νοιάζομαι και Δρω».

Οι δράσεις του σχολείου, έχοντας ως στόχο να συνδέσουν τη θεωρία με την πράξη, έδωσαν την ευκαιρία στους μαθητές να κοινωνικοποιηθούν και να βιώσουν συναισθήματα, να καλλιεργήσουν την περιβαλλοντική συνείδησή τους, να αναπτύξουν θετική στάση απέναντι σε φορείς της κοινότητας, οργανωμένους συλλόγους, και να ενισχύσουν τις ήδη υπάρχουσες δράσεις τους και τέλος, να ευαισθητοποιήσουν μέσα από το παράδειγμά τους την τοπική κοινωνία σε θέματα εθελοντισμού.

Κατά τη διάρκεια της χρονιάς, πραγματοποιήθηκε δενδροφύτευση στον υπαίθριο χώρο του σχολείου, η οποία θα συμβάλλει σημαντικά στην αισθητική αναβάθμιση τόσο του ίδιου, όσο και του ευρύτερου περιβάλλοντος. Μαθητές και εκπαιδευτικοί καθάρισαν παραλίες σε συνεργασία με το σύλλογο νέων Σχοινούσας, έβαψαν πλακόστρωτα και άσπρισαν τοίχους του χωριού εν όψει του εορτασμού του Πάσχα, διοργάνωσαν αθλητικές δραστηριότητες για τους μαθητές των γειτονικών νησιών και πραγματοποίησαν δράσεις εντός της τάξης.

Ομόρφυναν τις ψυχές και το νησί τους

«Αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε από τη μικρή, δική μας “αυλή”, κυριολεκτικά και μεταφορικά. Στην προκειμένη περίπτωση, αυτή του σχολείου και της ψυχής μας. Έπειτα, να προχωρήσουμε στην “αυλή” του διπλανού, στην αυλή όλων μας, στη Σχοινούσα, και τέλος, να επιχειρήσουμε να πάμε λίγο πιο πέρα, στην “αυλή” των Μικρών Κυκλάδων (Δονούσα, Κουφονήσια, Ηρακλειά)», δήλωσε στην «Κοινή Γνώμη» η Διευθύντρια του σχολείου, Μαρία Βενιέρη.

Σκέψη της ομάδας ήταν να ομορφύνει αρχικά το χώρο της με λουλούδια και δέντρα και στη συνέχεια να επεκταθεί στο χωριό και τις παραλίες του νησιού, βάζοντας κι εκεί τη δική της πινελιά. Τέλος, το σχολείο προσπάθησε να ομορφύνει εξίσου τις ψυχές των μαθητών τόσο της Σχοινούσας, όσο και των γειτονικών νησιών με παιχνίδια γνωριμίας, κοινωνικοποίησης, αλλά και συναίσθησης.

Μαθητές και Περιβάλλον σε Διάδραση

Ξεκινώντας τις δράσεις τους, μαθητές και εκπαιδευτικοί του Γυμνασίου ασχολήθηκαν με τον καλλωπισμό της αυλής τους. Στο πλαίσιο αυτό, έβαψαν γλαστράκια και φύτεψαν σε αυτά λουλούδια. Την προσπάθειά τους υποστήριξε η κ. Μαρία Γρίσπου, παλιά μαθήτρια και νυν τεχνολόγος-γεωπόνος, η οποία ενθουσιασμένη με την ιδέα, επισκέφτηκε το σχολείο με ένα αναπάντεχο δώρο. Εργαλεία κήπου για κάθε μαθητή ξεχωριστά, τα οποία συνοδεύτηκαν από μικρά φυτά και ένα υπέροχο γράμμα. «Με πολλή αγάπη στους μικρούς Σχοινουσιώτες κηπουρούς. Παιδιά, άντε να βάλουμε ένα χεράκι για να γίνει το σχολείο μας το ομορφότερο των Κυκλάδων! Μαζί με τους σπόρους που θα φυτέψετε, θα ανθίσετε κι εσείς… μικρά μας φιντανάκια!».

Το φύτεμα πραγματοποιήθηκε στα τέλη του περασμένου Νοεμβρίου με την πολύτιμη συμβολή της Δημοτικής Κοινότητας Σχοινούσας, η οποία προσέφερε το χώμα. Μικροί και μεγάλοι μαθητές ανέλαβαν δράση, με τις συμβουλές της τεχνολόγου – γεωπόνου κ. Ιωάννας Οικονομίδη, η οποία τους εξήγησε τη διαδικασία. Τα παιδιά ανασκουμπώθηκαν, πήραν στα χέρια τους τα εργαλεία και ξεκινήσαν. Ο ενθουσιασμός, ειδικά από τους μικρούς μαθητές, ήταν πολύ έντονος. Όλοι μαζί έσκαψαν, φύτεψαν, πότισαν και τοποθέτησαν τις γλάστρες τους στα περβάζια των παραθύρων. Τις τελευταίες τις είχαν ζωγραφίσει οι μαθητές με την καθοδήγηση της εικαστικού Χριστιάνας Οικονόμου.

Μέσα από τη δράση αυτή, οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με τη φύση, έμαθαν να φυτεύουν, πώς πρέπει να ποτίζουν για να διατηρηθεί το λουλούδι τους, πώς αναπνέουν και μεγαλώνουν τα φυτά. Ένιωσαν, έδρασαν και έδωσαν χρώμα στην αυλή και την καρδιά τους.

Με σεβασμό στις τοπικές συνήθειες…

Την Τρίτη 21 Μαρτίου 2017, μαθητές και εκπαιδευτικοί του Γυμνασίου Λ.Τ. Σχοινούσας συμμετείχαν στον καθαρισμό και το βάψιμο της εκκλησίας της Ευαγγελίστριας, στην περιοχή της Μεσαριάς. Η εκκλησία θα γιόρταζε στις 25 Μαρτίου και θα ακολουθούσε πανηγύρι. Επιπλέον, στο γύρω χώρο θα πραγματοποιούταν η παρέλαση των σχολείων. Με ανεβασμένη διάθεση, η ομάδα βοήθησε τις γυναίκες της Σχοινούσας στην καθαριότητα της περιοχής και στον καλλωπισμό  τοίχων και δρόμων. Στόχος ήταν η ανάδειξη των τοπικών εορτών και εθίμων και η καλλιέργεια συμμετοχικού και ομαδικού πνεύματος.

«Οι μαθητές του σχολείου ως αυριανοί πολίτες της Σχοινούσας , οφείλουν να είναι ενεργοί, να ενδιαφέρονται, να διατηρήσουν και να συνεχίσουν τις τοπικές συνήθειες και έθιμα καθώς και να αναδείξουν τη μοναδικότητα του τόπου τους», σημείωσε η κ. Βενιέρη.

Μικροί μεγάλοι εν δράσει

Λίγες ημέρες αργότερα, εκπαιδευτικοί και μαθητές του Γυμνάσιου με Λυκειακές Τάξεις Σχοινούσας πήραν τις σκούπες και τις “βρούτσες” τους (όπως λέγονται οι βούρτσες στη ντοπιολαλιά) και βγήκαν στους δρόμους. Στο πλαίσιο του προγράμματος «Νοιάζομαι και Δρω» και σε συνεργασία με τη Δημοτική Κοινότητα και το Σύλλογο Νέων Σχοινούσας καθάρισαν και έβαψαν,  ή αλλιώς “άσπρισαν” όπως συνηθίζεται στα Κυκλαδονήσια, ενόψει του Πάσχα και της μεγάλης τοπικής εορτής της Παναγίας της Ακαθής (η οποία είναι μοναδική στην Ελλάδα).

Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό και πολύ φωτεινό. Η ομάδα του προγράμματος το ευχαριστήθηκε, οι μαθητές δούλεψαν πολύ και αδιαμαρτύρητα. Ο στόχος επιτεύχθηκε, οι μαθητές-εθελοντές και αυριανοί πολίτες του νησιού ήρθαν σε επαφή με τα τοπικά έθιμα και συνήθειες, ένοιωσαν τη χαρά της συμμετοχής χωρίς υλική ανταμοιβή, κατάλαβαν ότι οφείλουν να συνεχίσουν τις καλές πρακτικές. Άλλωστε μιλάμε για τους αυριανούς ενεργούς πολίτες του νησιού.

Ένωσαν τα σχολεία των γειτονικών νησιών

Αμέτρητα φυσικά ήταν και τα χαμόγελα των παιδιών μέσα από την 1η αθλητική συνάντηση των Μικρών Κυκλάδων. Μαθητές της Σχοινούσας, της Δονούσας, της Ηρακλειάς και του Κουφονησίου έπαιξαν, ασκήθηκαν και μοιράστηκαν τη χαρά του αθλητισμού.

Η απολογιστική έκθεση του σχολείου με το σύνολο των δράσεων του «Νοιάζομαι και Δρω» θα παραδοθεί στις 31 Μαΐου. Σημειώνεται πως από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευσης, συμμετέχουν επίσης στο πρόγραμμα το Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις Κορθίου Άνδρου, το 2ο γυμνάσιο Νάξου και το Γυμνάσιο Μεσσαριας θήρας.