Ημερίδα για την επιδότηση ακτοπλοικών γραμμών

Τοποθέτηση Συρμαλένιου

  • Τρίτη, 29 Απριλίου, 2014 - 06:10

Στην ημερίδα που διοργανώθηκε από τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου με θέμα τις επιδοτούμενες ακτοπλοϊκές γραμμές δημοσίου συμφέροντος παρευρέθηκε ο Βουλευτής Κυκλάδων, Νίκος Συρμαλένιος.

Ο βουλευτής άδραξε την ευκαιρία και έκανε την τοποθέτηση του επί του θέματος, αφού πρώτα ευχαρίστησε για τη πρόσκληση και μεταξύ άλλων ευχήθηκε να μην χρειαστεί να επαναληφθεί η ημερίδα που έχει πλέον έχει αποκτήσει ''επετειακό χαρακτήρα''. Αντίθετα να βρεθεί η καλύτερη δυνατή λύση στο πρόβλημα που υφίστανται τα νησιά λόγω του ακτοπλοϊκού. Όπως ο ίδιος δήλωσε η τοποθέτηση του αφορά καθαρά το θέμα των επιδοτούμενων γραμμών και πρότεινε τρεις προτάσεις για την κάλυψη των ''άγονων γραμμών''.

Κατά τη τοποθέτηση του ο κ. Συρμαλένιος τόνισε ότι αποτελεί άμεση ανάγκη το συνολικό πλαίσιο των γραμμών να τροποποιηθεί εκ βάθρων και όχι οι συγκεκριμένες γραμμές να λειτουργούν ως περίσσευμα των γραμμών που δεν αναλαμβάνουν οι ιδιωτικές ακτοπλοϊκές εταιρείες. Θεωρεί ιδιαίτερης σημασίας το θέμα της ακτοπλοΐας, αφού αποτελεί κοινωνικό δικαίωμα μεταφοράς ανθρώπων, οχημάτων και εμπορευμάτων. Δυστυχώς όμως με το χρόνο η κατάσταση επιδεινώνεται λόγω των περικοπών στα κονδύλια μέσα από την επιβολή των μνημονίων, κάτι που οδηγεί στη μείωση των δρομολογίων, όπως στη περίπτωση των Κυκλάδων που οδηγούνται τους μήνες του χειμώνα σε καθεστώς απομόνωσης. Στη συνέχεια επισήμανε ότι στην Ελλάδα δεν εφαρμόστηκε ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός περί ''συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας'' αφού προβλέπονταν τόσο εννεαετείς έως δωδεκαετείς συμβάσεις όσο και δρομολόγηση νεότευκτων πλοίων. Επίσης επί υπουργείας του κ. Κεφαλογιάννη εμφανίστηκε ως επίτευγμα η μετατροπή των μονοετών συμβάσεων σε τετραετείς ή και εξαετείς.

Ως λύση σε όλα τα προαναφερθέντα, ο Βουλευτής Κυκλάδων προτείνει τη σύσταση δημοσίου και κοινωνικού φορέα ακτοπλοΐας, με τη συμμετοχή του κράτους και της αυτοδιοίκησης, οι οποίοι θα είναι υπεύθυνοι για τη δρομολόγηση των επιδοτούμενων γραμμών, τον συνολικό επανασχεδιασμό του δικτύου των ακτοπλοϊκών δρομολογίων, προκειμένου να αξιοποιηθούν οι συνδυασμένες μεταφορές, να διασφαλιστεί για όλο το χρόνο η σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική χώρα και να υπάρξει ενδοεπικοινωνία των νησιών μεταξύ τους και τέλος τον επανακαθορισμό της τιμολογιακής πολιτικής, με στόχο την κατοχύρωση του μεταφορικού ισοδύναμου.

Ετικέτες: