Η αλήθεια για το Ψηφιακό Μουσείο Άνδρου

  • Τρίτη, 18 Σεπτεμβρίου, 2018 - 06:15

Το ιστορικό της “μάχης” ενάντια σε κτιριακά και τεχνικά προβλήματα που κράτησαν το Ψηφιακό Μουσείο κλειστό την καλοκαιρινή περίοδο, δίνει ο Δήμος Άνδρου

Σειρά τεχνικών προβλημάτων και όχι σκοπιμότητα

Απάντηση, σχετικά με δημοσίευμα, το οποίο μιλά για “κλείσιμο” του Ψηφιακού Μουσείου Άνδρου, δίνει ο Δήμος και ο αρμόδιος δημοτικός φορέας Κοινωνικής Προστασίας, Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Σε διευκρινίσεις, προκειμένου να αποσαφηνιστούν οι λόγοι, που το τελευταίο διάστημα έχει διακοπεί η λειτουργία του Ψηφιακού Μουσείου Άνδρου, προχώρησε ο Δήμος Άνδρου, με αφορμή δημοσίευμα τοπικού μέσου, που έκανε λόγο για ηθελημένη ενέργεια εκ μέρους της δημοτικής αρχής, μέσω της μη συντήρησης του μουσειακού εξοπλισμού.

“Ο Δήμος έχει συνέχεια και συνέπεια”

Σύμφωνα με την ενημέρωση του Δήμου, στην αρμοδιότητα του Ν.Π.Δ.Δ. Κοινωνικής Προστασίας Πολιτισμού και Αθλητισμού του Δήμου Άνδρου, ανήκουν το Ναυτικό και το Ψηφιακό Μουσείο, τα οποία λειτουργούν υπό την εποπτεία του και είναι επισκέψιμα από την πρώτη Ιουνίου έως το τέλος Σεπτεμβρίου, καθημερινά, εκτός Τετάρτης, ενώ επίσης, ανοίγουν και εκτός σεζόν, κατόπιν αιτημάτων σχολείων, ιδρυμάτων και λοιπών φορέων.

“Το Ψηφιακό Μουσείο λειτούργησε για πρώτη φορά το καλοκαίρι του 2014, επί προηγούμενης δημοτικής αρχής, λίγους μήνες πριν αναλάβουμε ως νέα δημοτική αρχή, στο σπίτι που γεννήθηκε και μεγάλωσε ο Θεόφιλος Καΐρης. Καθημερινά δέχεται δεκάδες επισκέπτες -που καταγράφονται και είναι περίπου 3.000 ετησίως-, εκ των οποίων οι περισσότεροι γράφουν πολύ θετικά σχόλια σε βιβλίο επισκεπτών, που βρίσκεται στην είσοδο του Μουσείου”, επισημαίνεται, ενώ αναφέρεται, πως “οι υπάλληλοι των Μουσείων, οι οποίοι δουλεύουν εθελοντικά, είναι στην πλειοψηφία τους φοιτητές που κάνουν την πρακτική τους άσκηση ή φοιτητές του Τμήματος Πληροφορικής, που ενδιαφέρονται για τα εξαιρετικά προηγμένης τεχνολογίας μηχανήματα του Ψηφιακού Μουσείου, και μάλιστα, τα λειτουργούν άψογα”.

Απαντώντας στις αιτιάσεις για κλείσιμο του μουσείου από τη νυν δημοτική αρχή, καθώς αποτελούσε έργο της προηγούμενης, στην ανακοίνωση υπογραμμίζεται, πως “το Μουσείο δημιουργήθηκε από την προηγούμενη δημοτική αρχή, το 2014. Ο Δήμος Άνδρου, ωστόσο, είναι ένας «ζωντανός οργανισμός», που έχει συνέχεια, συνέπεια και από τη στιγμή που το παραλάβαμε, καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για την εύρυθμη λειτουργία του Ψηφιακού Μουσείου”.

Εμφάνιση προβλημάτων από νωρίς στο κτίριο

Όπως τονίζεται, μετά την ίδρυσή του, το Μουσείο έκτοτε λειτούργησε κανονικά, ενώ τα επόμενα δυο χρόνια, 2014 – 2016, η ανάδοχος εταιρία Space Hellas, βάσει της εγγύησης που ίσχυε, ανέλαβε την τεχνική υποστήριξη για την λειτουργία του. “Σε μία από τις επισκέψεις του, ο τεχνικός της, μας ανέφερε ότι διαπίστωσε βλάβη, που οφειλόταν στην έντονη υγρασία που υπάρχει στη συγκεκριμένη οικία. Να σημειωθεί ότι τον Δεκέμβριο του 2014, μόλις το παραλάβαμε, έπειτα από δυνατή βροχή, πέρασε αρκετό νερό από την ταράτσα μέσα στο κτίριο, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί πρόβλημα στη μηχανή προβολής” σημειώνεται.

Ωστόσο, “λίγους μήνες αφότου παραλάβαμε το Μουσείο και συγκεκριμένα μία μέρα με δυνατή βροχή, η κυρία Αθηνά Τσατσομοίρου, πρόεδρος του Ν.Π.Δ.Δ. Πολιτισμού και Αθλητισμού, πραγματοποίησε η ίδια έλεγχο για τυχόν προβλήματα. Τότε ήταν που διαπίστωσε πως εκτός από εμάς (Δήμος Άνδρου), και κάποιος άλλος είχε στην κατοχή του κλειδιά του οικήματος, χωρίς να έχουμε λάβει γνώση. Μάλιστα, παρατήρησε, πως κάποιος είχε τοποθετήσει μουσαμάδες, κυρίως πάνω στο διαδραστικό τραπέζι, καθώς από την οροφή έσταζε νερό. Αυτό σήμαινε πως ο κάτοχος των «κρυφών» κλειδιών γνώριζε το πρόβλημα.  Αμέσως, προχωρήσαμε στην αλλαγή κλειδαριάς και καλέσαμε εργάτες να διορθώσουν τις κακοτεχνίες. Δυστυχώς, όμως, η βλάβη που είχε προκληθεί στα μηχανήματα ήταν αρκετά μεγάλη, όπως μας ενημέρωσε ο τεχνικός που το έφτιαξε, σημειώνοντας ότι κάποια στιγμή στο μέλλον, ίσως να δημιουργηθεί εκ νέου πρόβλημα. Το 2017, Ανδριώτης τεχνικός πια -δεδομένου ότι είχε παρέλθει το διάστημα ισχύος της εγγύησης- καταβάλλοντας μεγάλη προσπάθεια και υποβοηθούμενος από τη Space Hellas, κατάφερε να το επιδιορθώσει, ώστε το Μουσείο να συνεχίσει να λειτουργεί”. Επιπλέον συστήθηκε η συνεχής λειτουργία αφυγραντήρα και κλιματιστικού, για την αντιμετώπιση της υγρασίας, τα οποία τοποθετήθηκαν και “λειτουργούν ανελλιπώς όλο τον χρόνο, υπό τον έλεγχο του Δήμου Άνδρου, ώστε να μη σταματήσουν, πιθανόν από αυξομείωση τάσης του ρεύματος.

Φτάνοντας στο 2018, όπως υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση, “το φετινό καλοκαίρι, ο Ανδριώτης τεχνικός πραγματοποίησε έλεγχο και το Μουσείο, αφού βάφτηκε εσωτερικά, όπως κάθε χρόνο, ξεκίνησε να λειτουργεί στις 10 Ιουνίου. Όμως, στα τέλη Ιουνίου, ενημερωθήκαμε για βλάβη –λάβαμε την ένδειξη alarm- με τον τεχνικό μας να προσπαθεί να διαπιστώσει πού οφειλόταν, ώστε να διορθωθεί. Έτσι, έγιναν οι απαραίτητες ενέργειες από ομάδα ειδικών, αποτελούμενη από τον τεχνικό που έχει αναλάβει την εύρυθμη λειτουργία των μηχανημάτων, τον τεχνικό της Space Hellas και εθελοντή από το Κοχύλου, εξειδικευμένο στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές”.

Στη συνέχεια, “όταν ο τεχνικός από την Αθήνα ήρθε στην Άνδρο, κατέληξε στο συμπέρασμα πως ο server είχε «κολλήσει» και άμεσα τον μεταφέραμε στο κατάστημα του Ανδριώτη τεχνικού για επιδιόρθωση. Στη συνέχεια, τοποθετήθηκε πίσω στο Μουσείο, λειτούργησε δυο ημέρες αλλά δυστυχώς «έσβησε» τελείως. Αφού καλέσαμε και τον τεχνικό, υπεύθυνο των air condition για να κάνει το απαραίτητο service, προσπαθήσαμε εκ νέου να τεθεί σε λειτουργία ο server, αλλά χωρίς αποτέλεσμα”.

“Επίμονες προσπάθειες αντιμετώπισης τεχνικών προβλημάτων”

Ως εκ τούτου, ο Δήμος Άνδρου και η πρόεδρος του Ν.Π.Δ.Δ. Πολιτισμού και Αθλητισμού, σε απάντηση δημοσιεύματος που, όπως υποστηρίζεται, “διαδίδει ανακρίβειες και λασπολογεί εναντίον μας όσον αφορά το Ψηφιακό Μουσείο”, αναφέρουν, πως “εξαρχής, οι προσπάθειές μας για επίλυση των τεχνικών προβλημάτων που προέκυπταν όσον αφορά την εύρυθμη λειτουργία του Ψηφιακού Μουσείου, ήταν συνεχείς και επίμονες. Επίσης, παρά το γεγονός ότι η επιλογή του κτιρίου για τη στέγαση του Ψηφιακού Μουσείου έγινε από την προηγούμενη δημοτική αρχή και με τις διαβεβαιώσεις ότι είχαν γίνει όλες οι απαραίτητες εργασίες επισκευής του κτιρίου, λάβαμε σοβαρά υπόψη τις κακές συνθήκες που συναντήσαμε (έντονη υγρασία), που επηρεάζουν τα μηχανήματα του Μουσείου και δυσχεραίνουν τη συντήρησή τους, καθώς και τις εμφανείς κακοτεχνίες που είχαν γίνει”.

Μάλιστα, οι πολίτες διαβεβαιώνονται, πως “πράξαμε ό,τι είναι δυνατό, έτσι ώστε να επιλυθούν τα όποια προβλήματα, αγοράζοντας τις συσκευές που περιορίζουν τις κακές συνθήκες του υφιστάμενου χώρου και συγχρόνως επισκευάζοντας το οίκημα”.

Τέλος, αναφέρεται, ότι “κατόπιν της επισκέψεως του τεχνικού της Space Hellas την 12η Σεπτεμβρίου 2018, ενημερωθήκαμε ότι η βλάβη πράγματι οφείλεται σε καταστροφή του αισθητήρα θερμοκρασίας, λόγω υγρασίας και διαρροής νερού από την οροφή. Η εταιρεία έχει παραγγείλει το ανταλλακτικό, το οποίο αναμένουμε να έρθει από το εξωτερικό, προκειμένου στη συνέχεια να αντικατασταθεί από τον τεχνικό της Άνδρου. Επίσης, βρισκόμαστε σε αναμονή της προσφοράς της Space Hellas για την ετήσια τεχνική υποστήριξη από την ίδια την εταιρεία”.