Έγκριση οριστικής μελέτης ποδηλατόδρομου στην Ερμούπολη

Ποδηλατόδρομος στα δύο

Προ των ευθυνών της έρχεται η δημοτική Αρχή του δήμου Σύρου – Ερμούπολης μετά από την υπερψήφιση της οριστικής μελέτης για τον ποδηλατόδρομο - από το πρώην στρατόπεδο έως και το Ιστορικό κέντρο - στην πρόσφατη σύγκλιση των μελών του δημοτικού συμβουλίου, στο πλαίσιο της οποίας πρωταγωνίστησε η έντονη ανησυχία των επιχειρηματιών της οδού Ηρώων Πολυτεχνείου, που έκαναν λόγο για μη δυνατότητα εξυπηρέτησης και ανεφοδιασμού των επιχειρήσεών τους, αφού θα απαγορευθεί η στάση οχημάτων.

Το εν λόγω ζήτημα μάλιστα, τους απασχολεί σε τέτοιο βαθμό, που ήδη έχουν προγραμματίσει με τους δύο υποψηφίους επικεφαλής δημάρχους, Ανδρέα Γιαλόγλου και Γιώργο Μαραγκό συνάντηση ώστε να θέσουν επί τάπητος τα αιτήματά τους και να ακούσουν τις θέσεις τους, όπως γνωστοποίησε επιχειρηματίας στην “Κοινή Γνώμη”.

Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί, ότι εκπρόσωπός τους, διευκρίνισε στη συνεδρίαση πως δεν τάσσονται κατά της δημιουργίας ποδηλατόδρομου, απλά ζητούν να υπάρξει μέριμνα τόσο για να μη θιχτούν οι επιχειρηματίες, όσο και για να εξασφαλισθεί η ασφάλεια των ποδηλατών αλλά και των ΑΜΕΑ, που ενδέχεται σε ορισμένα σημεία των πεζοδρομίων να μην μπορούν να μετακινηθούν με τα αναπηρικά αμαξίδιά τους, προτείνοντας τμήματα του ποδηλατόδρομου, εναλλακτικά, να διέλθουν από το παραλιακό μέτωπο.

Ποδηλατόδρομος... στα δύο

Στην παρουσίαση αναλυτικά της μελέτης για τον ποδηλατόδρομο προχώρησε, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, ο αρμόδιος υπάλληλος, Δαυίδ Διακοδημητρίου, ο οποίος εξήγησε, μέσω της προβολής διαφανειών, τη διαδρομή του έργου. Σημειώνεται πως η μελέτη που ενέκριναν οι δημοτικοί σύμβουλοι αφορά αυστηρά στο τμήμα από το πρώην στρατόπεδο έως και την είσοδο του λιμένα Ερμούπολης, δηλαδή στο ύψος της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας όπου και “κόβεται” ο ποδηλατόδρομος, αφού από εκείνο το σημείο έως και το Ιστορικό κέντρο για να συνεχίσει, θα πρέπει να προωθηθεί η μελέτη που σχετίζεται με την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου. Ως εκ τούτου, όπως φαίνεται, οι ποδηλάτες αν και όποτε υλοποιηθεί το έργο – αφού απαιτείται πρωτίστως μία σειρά εγκρίσεων από πολλά υπουργεία - θα μπορούν να μετακινούνται με σχετική άνεση έως και το συγκεκριμένο σημείο.

Ελλοχεύει κίνδυνος αν δεν τηρηθεί το προκαθορισμένο πλάτος(;)

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης έγινε σαφές πως σε πολλά σημεία η δημιουργία του ποδηλατόδρομου θα πρέπει να καταλάβει μέρος του πεζοδρομίου αλλά και του κυκλοφοριακού οδοστρώματος, ισομερώς, προκειμένου να οριοθετηθεί και να έχει το απαραίτητο πλάτος, το οποίο ορίζεται στα δύο μέτρα. Κρίνεται αναγκαίο να επισημανθεί ότι όπως φάνηκε από τις διαφάνειες, σε αρκετά σημεία, ο ποδηλατόδρομος “τρώει” σημαντικά την λωρίδα καθόδου προς το κέντρο της Ερμούπολης. Ενδεικτικό σημείο αποτελεί και το οδόστρωμα στο ύψος του ΑΚΔΕ, όπου φαίνεται ότι μειώνεται σχεδόν στο μισό από τον ποδηλατόδρομο.

Προκειμένου μάλιστα να διαχωριστεί αυτός, από την κεντρική οδό που διέρχονται τα οχήματα και τα δίκυκλα, σχεδιάζεται να τοποθετηθούν πλαστικά εμπόδια κατά μήκος της οδού.

Το μεγάλο ερώτημα ωστόσο γεννάται, αναφορικά με το πλάτος συνολικά που πρέπει να έχει ο ποδηλατόδρομος και το οποίο σε “δύσκολα σημεία”, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Διακοδημητρίου και επιβεβαίωσε σε τηλεφωνική επικοινωνία με την εφημερίδα, “κατ΄ εξαίρεση” μπορεί να μειωθεί, όπως παρατηρείται σε ορισμένες στροφές, όπου το πλάτος του σχεδιάζεται να “αγγίζει” μόλις το ένα μέτρο και εξήντα εκατοστά.

Με δεδομένο πως δεν υπάρχει ελληνική νομοθεσία, για την μελέτη λήφθηκε ως “μπούσουλας” η αντίστοιχη ευρωπαϊκή, που υπαγορεύει τις προϋποθέσεις σε πόλεις που έχουν δημιουργήσει ποδηλατοδρόμους.

Με άξονα τα παραπάνω, αξίζει να τεθεί επιπλέον το ερώτημα, πως αν και κατοχυρωμένη η χρηματοδότηση για το εν λόγω έργο, αφού έχει ενταχθεί στον ΟΣΑΑ, υπάρχουν περιθώρια να μην τηρείται το προκαθορισμένο πλάτος, που έχει άμεση σχέση με την ασφάλεια των ποδηλατών; Το ερώτημα ενδεχομένως να απαντάται αν συνυπολογίσει κάποιος πως στο δήμο Βόλου κατόπιν εισαγγελικής παρέμβασης ασκήθηκε ποινική δίωξη σε εμπλεκόμενα με το έργο πρόσωπα, με την κατηγορία ότι ενέκριναν το πλάτος των ποδηλατόδρομων στο ένα μέτρο και επτά εκατοστά και όχι στα δύο μέτρα που είναι το οριζόμενο πλάτος.

 

Περικοπές θέσεων στάθμευσης

Ένας ακόμη γνωστός “πονοκέφαλος” έρχεται στο προσκήνιο που σχετίζεται με το κυκλοφοριακό κομφούζιο και ειδικότερα με την ανυπαρξία χώρων στάθμευσης. Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου τέθηκε το ζήτημα της απώλειας ενός σημαντικού αριθμού θέσεων στάθμευσης κατά μήκος της οδού Μπαρμπέτα από όπου θα διέρχεται ο ποδηλατόδρομος. Με δεδομένη και τη λειτουργία του ναυπηγείου, αν και παρανόμως σταθμεύουν μέχρι σήμερα οι οδηγοί στη συγκεκριμένη οδό, ωστόσο “αντιμετωπίζεται” προσωρινά, έστω και δια της πλαγίας οδού το μείζον πρόβλημα.

Σε κάθε περίπτωση, το σύνολο των συμβούλων τέθηκε υπέρ του έργου καθώς αποτελεί σίγουρα ένα δικαίωμα της συγκεκριμένης μερίδας συμπολιτών μας, αν και ανέκυψε το ζήτημα σε πολλά σημεία που αυτός διαγράφει την πορεία του και στραγγαλίζει το πλάτος του οδοστρώματος, να επανεξετασθεί η χάραξή του.

Ποδηλάτες και επιχειρηματίες

Σύμφωνα με όσα επιχειρήματα κατέθεσαν οι δημοτικοί σύμβουλοι που υπερψήφισαν το θέμα, κατέστη σαφές πως πρόκειται για ένα έργο που θα ωφελήσει την πόλη και την συνύπαρξη των ποδηλατών με τα οχήματα και τα δίκυκλα μέσα στην πόλη, αφού θα είναι χώρος οριοθετημένος και θα προσφέρει ασφάλεια στη μετακίνησή τους.

Σαφώς και πρέπει να ληφθεί μέριμνα για την απσρόσκοπτη μετακίνηση της μερίδας των πολιτών που επιλέγουν ως μέσον μεταφοράς τους το ποδήλατο, όμως είναι ιδιαιτέρως επικίνδυνο, τα προβλήματα που θα επιφέρει η δημιουργία του ποδηλατόδρομου σε μερίδα επιχειρηματιών, μην στρέψει την μία κοινωνική ομάδα εναντίον της άλλης. Εν μέσω μίας κρίσιμης οικονομικά περιόδου, τονίστηκε πως θα έπρεπε να είχαν εισακουστεί νωρίτερα οι θέσεις των εμπλεκόμενων επιχειρηματιών, ποδηλατών και ΑΜΕΑ.

Η αγωνία τους πάντως, μοιάζει να μην έχει τέλος μετά και την έγκριση της μελέτης αφού σήμερα το μεσημέρι πρόκειται να πραγματοποιηθεί η πρώτη συνάντηση με τον υποψήφιο δήμαρχο, Ανδρέα Γιαλόγλου, ενώ αναμένεται να ακολουθήσει ανάλογη συνάντηση και με τον Γιώργο Μαραγκό.

Ετικέτες: