Πρόταση ένταξης του ποδηλατόδρομου της οδ. Μπαρμπέτα στο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Ειδικού Σκοπού Ν. Αιγαίου 2017 – 2020

Νέα προσπάθεια υλοποίησης

Προς ψήφιση η σχετική πρόταση της Δημοτικής Αρχής στην προσεχή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου

Την προσπάθεια κατασκευής του ποδηλατόδρομου στην οδό Μπαρμπέτα στην Ερμούπολη επιδιώκει να προωθήσει ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης, τα αιρετά μέλη του οποίου καλούνται να στηρίξουν την πρόταση ένταξης του συγκεκριμένου έργου στο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Ειδικού Σκοπού για το Ν. Αιγαίο 2017 – 2020 (εθνικοί πόροι ΠΔΕ) με σκοπό τη χρηματοδότησή του.

Μετά την εξέλιξη της απένταξής του η οποία κι έγινε γνωστή πέρυσι, στο πλαίσιο δημόσιας συνεδρίασης του αιρετού συλλογικού οργάνου, ο πρώην Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, Σταύρος Γουσγουνέλης υποστηρίζοντας κατηγορηματικά πως, “η ευθύνη δεν ανήκει στον Δήμο, αλλά οφείλεται σε γραφειοκρατικά θέματα” και απαίτηση από την ΑΔΑ προσκόμισης επιπλέον στοιχείων που “ροκάνισαν” τον διαθέσιμο χρόνο υλοποίησής του, είχε γνωστοποιήσει πως θα υπάρξει προσπάθεια αναζήτησης νέας χρηματοδότησης.

Σήμερα, μετά από ένα σημαντικό χρονικό διάστημα η Δημοτική Αρχή προτείνει την ανταπόκριση του Δήμου σε σχετική πρόσκληση της ΠΝΑι με καταληκτική ημερομηνία την 31η Ιουλίου, με σκοπό την υλοποίηση μίας σημαντικής παρέμβασης που θα έρθει να ικανοποιήσει τις ανάγκες της περιοχής σε επίπεδο δυνατότητας ασφαλούς μετακίνησης και μάλιστα με εναλλακτικό τρόπο.

Τονίζεται εξ αρχής πως, η απόφαση κατάθεσης αίτησης για το έργο θα αφορά στο τμήμα από το ύψος του κτιρίου της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Ερμούπολης, έως το πέρας της ακτής Μ. Δουράτσου και ειδικότερα, έως και τον χώρο στάθμευσης των οχημάτων στη θέση Καρνάγιο.

Μία εφικτή κι απαραίτητη παρέμβαση. Υλοποίηση εντός εξαμήνου

Συγκεκριμένα, το δημοτικό συμβούλιο θα κληθεί την Τετάρτη να στηρίξει την πρόταση υποβολής σχετικής πρότασης για το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Ειδικού Σκοπού Ν. Αιγαίου 2017 - 2020 προκειμένου να μπορέσει ο Δήμος να προχωρήσει στην υλοποίησή του.

Αναφορικά με την εφικτή και απαραίτητη παρέμβαση πλησίον της εισόδου της παραλιακής ζώνης, από το αρμόδιο Τμήμα της Τεχνικής Υπηρεσίας μάλιστα, διευκρινίζεται πως δεν απαιτείται επικαιροποίηση της μελέτης, καθώς η μόνη διαφορά έγκειται στην αύξηση του προϋπολογισμού του έργου για λόγους αύξησης ΦΠΑ.

“Η μελέτη του έργου δεν χρειάζεται επικαιροποίηση όσον αφορά στο τεχνικό αντικείμενο καθώς έχει εγκριθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες και δεν απαιτείται να διαφοροποιηθεί. Διαφοροποιείται μόνον ο προϋπολογισμός λόγω αύξησης του ΦΠΑ από 16% σε 24% και λόγω έκδοσης των νέων τιμολογίων εργασιών. Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται σήμερα στο ποσό των 300.000 ευρώ” σημειώνεται χαρακτηριστικά, ενώ επιπλέον διευκρινίζεται πως, “Για το συγκεκριμένο έχει εκδοθεί η υπ΄ αριθμ. 352/30-12-2015 απόφαση κατακύρωσης του αποτελέσματος του διαγωνισμού και επειδή από τις 20-9-2016 (το υπ΄ αριθμ. 3906/20-9-2016 της ΕΥΔ γα παύση χρηματοδότησης) μέχρι σήμερα δεν υπήρχε αντίστοιχη χρηματοδότηση και δεν συμπεριλαμβάνεται στο Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου θα προταθεί στην Οικονομική Επιτροπή η ματαίωση της διαδικασίας δημοπράτησης του έργου και η έναρξη της διαδικασίας ανάθεσης σύμφωνα με το νέο ν. 4412/16 των έργων”. Κατόπιν των ανωτέρω ενεργειών, επισημαίνεται πως “Με την ένταξη του έργου στο πρόγραμμα θα γίνει εκ νέου η δημοπράτηση του έργου και η υπηρεσία θα συντάξει σχέδιο διακήρυξης σύμφωνα με την πρότυπη διακήρυξη του νόμου όπου η προθεσμία υλοποίησης της παρέμβασης θα είναι έξι μήνες”.

 

Εναλλακτικός τρόπος μετακίνησης, σύνδεση με περιφερειακό parking και ποδηλατόδρομο παραλιακού μετώπου

Στο περιεχόμενο της εισήγησης προς τους δημοτικούς συμβούλους επισημαίνονται οι βασικοί λόγοι της αναγκαιότητας και σκοπιμότητας υλοποίησης του έργου του ποδηλατόδρομου στην οδό Μπαρμπέτα οι οποίοι αφορούν στην προώθηση εναλλακτικού τρόπου μετακίνησης προς την πόλη, στη σύνδεσή του με το περιφερειακό parking της θέσης Καρνάγιο, αλλά και κυρίως στη σύνδεσή του με το αντίστοιχο έργο του παραλιακού μετώπου.

Συγκεκριμένα, αναφέρονται τα ακόλουθα: “Ο ποδηλατόδρομος διαμορφώνεται σε ένα μέρος του αστικού ιστού με ιδιαίτερα προβλήματα λόγω παράνομης στάθμευσης, μικρό πλάτος δρόμων, παντελής έλλειψη πεζοδρομίων και κακό φωτισμό. Η δημιουργία του ποδηλατόδρομου, η μονοδρόμηση της οδού Μπαρμπέτα, η κατάργηση θέσεων στάθμευσης, η δημιουργία πεζοδρομίων και ο φωτισμός θα αναβαθμίζει ποιοτικά και αισθητικά την περιοχή”.

Επιπλέον, σημειώνεται πως, αυτό το έργο “θα έχει μήκος 393 μ. και θα βρίσκεται σε συνέχεια του ποδηλατόδρομου στο παραλιακό μέτωπο του λιμανιού, δημιουργώντας έναν ποδηλατόδρομο μήκους 1.008 μ.”. Επί της ουσίας, “είναι μία παρέμβαση κατάλληλη για την περιοχή και εντάσσεται αισθητικά σε αυτήν” ενώ παράλληλα, “η αναγκαιότητα είναι άμεση για την ανάπτυξη της περιοχής καθώς ο φωτισμός είναι ανεπαρκής, δεν υπάρχουν ασφαλείς δίοδοι για πεζούς και συγχρόνως επιφέρει αισθητική αναβάθμιση στο περιβάλλον”. Καταληκτικά, υπογραμμίζεται και “η υποστήριξη του εναλλακτικού τρόπου μετακίνησης συγχρόνως με τη λειτουργία δημοτικών ποδηλατικών σταθμών”.