Στην τελική ευθεία η υπόθεση του master plan του λιμένα Ερμούπολης, μετά από νέες προσπάθειες του Λιμενικού Ταμείου Σύρου σε συνεργασία με τα Υπουργεία Τουρισμού και Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις εξαιτίας της μαρίνας

Πολύμηνη στασιμότητα για τη διαδικασία νομιμοποίησής της, αφού η Κτηματική Υπηρεσία δεν έχει εκδώσει το πρόστιμο των αυθαιρεσιών της

Σε “εφιάλτη” τείνει να μετατραπεί για το Λιμενικό Ταμείο Σύρου η μαρίνα της Ερμούπολης στη θέση “Λαζαρέττα”, αφού εξαιτίας των αυθαιρεσιών στην κατασκευή της προ δεκαετιών, σήμερα προκαλεί καθυστερήσεις στην πρόοδο σημαντικών θεμάτων για τη λιμενολεκάνη της Ερμούπολης.

Αν και η πορεία των εγκρίσεων του master plan έχει προχωρήσει με αργά και σταθερά βήματα, ώστε η Σύρος να αποκτήσει ένα “εργαλείο” για τη μελλοντική ανάπτυξη της λιμενολεκάνης της και την καλύτερη δυνατή απόδοση του λιμένα Ερμούπολης, ωστόσο η υπόθεση της μη νόμιμης ως σήμερα μαρίνας των Λαζαρέττων, φαίνεται πως προκαλεί εμπόδια και καθυστερήσεις στις θετικές εξελίξεις.

Στη χθεσινή συνεδρίαση του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, ο πρόεδρος, Δημήτρης Κοσμάς προχώρησε σε ενημέρωση σχετικά με την πορεία του master plan από τα αρμόδια Υπουργεία, καλώντας το σώμα να εγκρίνει όσα ζητά το Υπουργείο Τουρισμού σχετικά με τη μαρίνα, προκειμένου να προωθηθεί ο λειτουργικός σχεδιασμός της λιμενολεκάνης στην τελική φάση των εγκρίσεων από την ΕΣΑΛ.

Παράλληλα, ο ίδιος άδραξε την ευκαιρία να θίξει το ζήτημα της στασιμότητας σε επίπεδο κινήσεων της Κτηματικής Υπηρεσίας, που φέρνουν το Λιμενικό Ταμείο σε θέση πολύμηνης αναμονής στην προσπάθεια νομιμοποίησης της μαρίνας.

Σημειώνεται πως, το Υπουργείο Τουρισμού έχει λόγο για όσα αφορούν στη μαρίνα των Λαζαρέττων καθώς είναι είναι ο φορέας διοίκησής της, παρά την πρόθεση του Λιμενικού Ταμείου να επιχειρήσει ώστε να καταφέρει να την καταστήσει λειτουργική.

Να μη φανεί παρέμβαση στη μαρίνα

Κατόπιν της συνάντησης που είχε η δημοτική αποστολή αιρετών στο Υπουργείο Ναυτιλίας προ ημερών, το Λιμενικό Ταμείο Σύρου κλήθηκε να δώσει την έγκρισή του σε όσα ζητά το Υπουργείο Τουρισμού, προκειμένου να ανάψει το “πράσινο φως” και το master plan να προωθηθεί στα όργανα που αποφασίζουν για την οριστική έγκρισή του.

Δεδομένου ότι το σχέδιο που κατατέθηκε προς έγκριση περιελάμβανε κάποιες αλλαγές στο τμήμα της μαρίνας των Λαζαρέττων, το Υπουργείο Τουρισμού ζήτησε να ληφθεί απόφαση που να τεκμηριώνει πως δεν έχει μελετηθεί παρέμβαση στη μη νόμιμη – σήμερα – μαρίνα, ώστε να δώσει τη συγκατάθεσή του για το master plan.

“Την αλλαγή που κάναμε στη μαρίνα, τη θεώρησε το Υπουργείο Τουρισμού σαν παρέμβαση” εξήγησε σχετικά ο κ. Κοσμάς, διευκρινίζοντας μάλιστα πως, “Η αλλαγή ήταν ότι μεγαλώνουμε τη μαρίνα, της παρέχουμε μεγαλύτερες ασφάλειες, αλλά επειδή μέχρι σήμερα δεν έχει ολοκληρωθεί η νομιμοποίησή της, δεν δέχτηκαν αυτήν την αλλαγή”. Ο ίδιος δε, συμπλήρωσε πως, το νέο – προς έγκριση σχέδιο – φαίνεται πως μεριμνά για τη βελτίωση της μαρίνας και τη λειτουργία της με περισσότερη ασφάλεια, ενώ προβλέπει και παρεμβάσεις για την υποδοχή μεγαλύτερων σκαφών.

“Αυτό είχε συμπεριληφθεί στο τελικό σχέδιο για το master plan” σημείωσε ο πρόεδρος, τονίζοντας πως δεδομένης της συνεργασίας και των παρατηρήσεων του Υπουργείου Τουρισμού, αν και “αυτήν την αλλαγή την είχαμε συμπεριλάβει στο τελικό σχέδιο που είχαμε καταθέσει προς έγκριση” ωστόσο, “αυτή τη στιγμή βγάζουμε το μέρος που γειτνιάζει στη μαρίνα και το αφήνουμε για μία δεύτερη φάση”.

Τόνισε δε πως, “Προχωρούμε λοιπόν στην έγκριση του προγραμματικού σχεδίου, όπως ακριβώς είναι σχεδιασμένες οι θέσεις ακτοπλοΐας στο πρώτο μέρος και αφού εγκριθεί αυτό, θα εξελιχθεί και η υπόθεση της μαρίνας”.

Στο πλαίσιο των αλλαγών δε, προς το παρόν θα φανεί η απώλεια δύο θέσεων ακτοπλοΐας από τους χώρους που προβλέπεται να γίνει η μεταφορά του λιμένα, ωστόσο, όπως διαβεβαίωσε η διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου, μετά από τη λήψη της θετικής έγκρισης του Υπουργείου Τουρισμού, το master plan θα προχωρήσει κανονικά.

“Εγκρίνεται όλος ο σχεδιασμός του λιμένα. Αφαιρούνται δύο θέσεις ταχυπλόων πλοίων από αυτά που προβλέπει ο πρώτος σχεδιασμός, προκειμένου να πάρουμε την έγκριση από την ΕΣΑΛ, πάντα σε συνεννόηση με τα αρμόδια Υπουργεία” τόνισε ο Δημήτρης Κοσμάς, εξηγώντας πως, δεν τίθεται ζήτημα για τις τρεις θέσεις πρόσδεσης μεγάλων πλοίων της ακτοπλοΐας.

“Το πρόβλημα το είχε το Υπουργείο Τουρισμού που είναι αρμόδιο για τις μαρίνες. Επειδή έχουμε αυτό το βαρίδι της 20ετιας και για να μην πάμε πίσω, δεχτήκαμε να γίνει αυτή η τροποποίηση για να προχωρήσει το προγραμματικό σχέδιο” ανέφερε, κλείνοντας το συγκεκριμένο θέμα και τονίζοντας πως, “Το επόμενο βήμα, αφού ξεκαθαρίσει η υπόθεση με τη μαρίνα είναι να προχωρήσουμε και στην ένταξη των δύο θέσεων όπως ήταν στο πλάνο μας”. Διασαφήνισε δε, πως, η αποδοχή των όσων ζητά το Υπουργείο Τουρισμού γίνονται “απλώς για να κερδίσουμε χρόνο”.

Αναμονή για το πρόστιμο των αυθαιρεσιών και τη νομιμοποίηση

Ερωτηθείς σχετικά με τις προσπάθειες νομιμοποίησης της μαρίνας των Λαζαρέττων, ο κ. Κοσμάς έθιξε καυστικά το ζήτημα της μη ανταπόκρισης της Κτηματικής Υπηρεσίας εδώ και αρκετούς μήνες, σε επίπεδο έκδοσης του ποσού του προστίμου, το οποίο όταν πληρωθεί, θα σημάνει και τη νομιμοποίηση της εν λόγω υποδομής. Υπενθυμίζεται πως η κατασκευή της μαρίνας παρέκλινε από τον αρχικό σχεδιασμό, όταν κατασκευάστηκε.

“Η Κτηματική Υπηρεσία δεν έχει βγάλει το πρόστιμο για τη νομιμοποίηση της μαρίνας” τόνισε κατηγορηματικά, εξηγώντας μάλιστα πως, “Επί τρία χρόνια έχουμε πάρει ότι χρειάζεται από εγκρίσεις από τα συναρμόδια Υπουργεία, έχουμε εκπονήσει την ΑΕΠΟ που εγκρίθηκε και έχουμε καταθέσει όλα αυτά τα χαρτιά στην Κτηματική Υπηρεσία, η οποία πρέπει να βγάλει το πρόστιμο για τις αυθαιρεσίες που είχαν γίνει πριν είκοσι χρόνια”.

Αφού διευκρίνισε πως, “αυτό το πρόστιμο θα το καλύψει το Λιμενικό Ταμείο Σύρου”, γνωστοποίησε πως, “Παρουσία και του Δημάρχου Σύρου – Ερμούπολης στην τελευταία συνάντηση που έγινε στην Αθήνα πριν από 15 ημέρες, υποσχέθηκε ο ΓΓ Τουρισμού ότι θα το ξεκαθαρίσει. Περιμένουμε την εξέλιξη γι αυτό το θέμα”.

Ερωτηθείς για την πολύμηνη αναμονή, τόνισε πως, “Από τον Ιανουάριο του 2018 έχουμε καταθέσει όλο το πακέτο για τη μαρίνα και περιμένουμε μέχρι σήμερα η Κτηματική Υπηρεσία να μας βγάλει το πρόστιμο, για να προχωρήσουμε στη νομιμοποίηση”. Θέλησε να αναφέρει δε, πως, μετά από την εν λόγω διαδικασία, το Λιμενικό Ταμείο Σύρου θα είναι έτοιμο ώστε “να βγάλουμε έναν νέο χωροταξικό σχεδιασμό, όπως είναι σήμερα η μαρίνα, τον οποίο τον έχουμε έτοιμο και αυτόματα να μπορούμε να προβούμε σε λειτουργία της μαρίνας μέσω της δημοπράτησής της”.

Αν και δε θέλησε να εκτιμήσει τον χρόνο ρύθμισης αυτών των θεμάτων, αναφέροντας πως, “Στην αρχή ήμουν αισιόδοξος και πίστευα ότι την επόμενη ημέρα από τις κινήσεις μας, θα έχουν ξεκαθαρίσει όλα” ωστόσο, τόνισε πως, “Δεν θέλω να μιλάω με χρονικούς προσδιορισμούς”.

Ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου επεσήμανε τέλος πως, ευελπιστεί σε μία αίσια έκβαση αυτών των υποθέσεων, που όπως ανέφερε, “θα μας επιτρέψουν να κάνουμε έναν σχεδιασμό και της μαρίνας όπως τον θέλουμε”.