Σε απαντήσεις για τις βελτιώσεις στο κομμάτι της λειτουργίας των Υπηρεσιών του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, κλήθηκε ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, Ν. Φωτεινιάς

Χωρίς άλλες καθυστερήσεις το τελικό σχέδιο του ΟΕΥ

Κατ΄ εκτίμηση του ίδιου, οι οριστικές αλλαγές θα τεθούν προς ψήφιση στο Δημοτικό Συμβούλιο, σε ενάμιση μήνα από σήμερα
  • Τετάρτη, 24 Φεβρουαρίου, 2021 - 06:19
  • /   Eνημέρωση: 24 Φεβ. 2021 - 15:00

Από 17μηνη καθυστέρηση συνοδεύεται η “υπόθεση” των βελτιώσεων στον υφιστάμενο Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας (ΟΕΥ) του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, με αποτέλεσμα να παραμένουν “στον πάγο” και οι κρίσεις διευθυντών και προϊσταμένων στις δημοτικές Υπηρεσίες και στην τρέχουσα θητεία.

Το θέμα είχε παρουσιαστεί τελευταία φορά στο προσκήνιο, μετά από δημόσια αναφορά αιρετών προσώπων στο Δημοτικό Συμβούλιο, τον περασμένο Οκτώβριο, με τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο τότε, να είχε υποστηρίξει πως, οι τελικές αλλαγές στον ΟΕΥ, θα μπορούσαν να είχαν έρθει προς ψήφιση στο τέλος του 2020.

Οι εκτιμήσεις του δεν επαληθεύτηκαν, ενώ μέχρι σήμερα, τέσσερις μήνες μετά, παραμένει σε εκκρεμότητα η ολοκλήρωση της διαδικασίας από την Ομάδα Εργασίας του Δήμου. Ο Νίκος Φωτεινιάς ρωτήθηκε για το στάδιο των ενεργειών σήμερα, απαντώντας παράλληλα και για το θέμα της πανδημίας, το οποίο όπως ο ίδιος υποστήριξε, έθεσε εμπόδια και καθυστερήσεις στο έργο των τελικών αλλαγών του ΟΕΥ.

Αξίζει να σημειωθεί πως η καλύτερη λειτουργία των Υπηρεσιών, θα σημάνει την αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των δημοτών.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Φωτεινιάς, σήμερα, μαζί με το έκτακτο προσωπικό, τους 8μηνιτες και όσους βοηθούν για μικρό διάστημα στον Δήμο, ο αριθμός των υπαλλήλων πλησιάζει τους 350 (85 άτομα μέσω ΟΑΕΔ).

Αποτελεί δέσμευσή μας η τροποποίηση”

Αρχικά ο κ. Φωτεινιάς υπενθύμισε τους λόγους που απαιτήθηκε η τροποποίηση του σχετικά νέου Οργανισμού, σημειώνοντας τα εξής: “Η διαδικασία τροποποίησης του Οργανισμού προέκυψε από αιτήματα εργαζομένων. Υπάρχουν εργαζόμενοι που ζητούν να συμπεριληφθούν καθώς οι ειδικότητές τους δεν είχαν υπολογισθεί για τις κρίσεις. Δεν είναι μεγάλος ο αριθμός, αλλά δεν μπορούμε να παραβλέψουμε αυτά τα αιτήματα. Έτσι, η ανάγκη τροποποίησης του Οργανισμού προέκυψε από τα σχετικά αιτήματα”. Σχετικά με την ολοκλήρωση της διαδικασίας δε, ο ίδιος επανέλαβε πως αποτελεί στόχο της αρμόδιας Αντιδημαρχίας, ο οποίος θα επιτευχθεί μέσω της δουλειάς της Ομάδας Εργασίας που έχει συσταθεί γι αυτόν τον λόγο. “Αποτελεί στόχο και δέσμευσή μας η τροποποίηση και θα το κάνουμε για την καλύτερη λειτουργία των Υπηρεσιών μας” δήλωσε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας ακόμη πως, αν και αρχικά η Ομάδα Εργασίας που επιφορτίστηκε με αυτό το θέμα ήταν ολιγομελής, ωστόσο, στη συνέχεια, αυξήθηκαν τα μέλη της σε 15. “Προσωπική άποψή μου για τη λειτουργία Ομάδων είναι αυτές να απαρτίζονται από λίγα άτομα. Συγκρότησα αρχικά μία Ομάδα έργου για την επεξεργασία και τον εντοπισμό που πρέπει να γίνουν στον υφιστάμενο ΟΕΥ. Στη συνέχεια αυξήσαμε τα μέλη και πλέον είναι 15μελης” πρόσθεσε, εξηγώντας πως ήταν αίτημα που ικανοποιήθηκε για να συμμετέχουν σε αυτήν πρόσωπα από όλες τις Διευθύνσεις.

Ο κ. Φωτεινιάς προχώρησε σε σχολιασμό και της δουλειάς που είχε κάνει η προηγούμενη Δημοτική Αρχή σχετικά με την εκπόνηση νέου σχεδίου ΟΕΥ, λέγοντας συγκεκριμένα πως, “Ο ΟΕΥ που έχουν καταρτίσει δεν είναι κακός. Είχε γίνει μία καλή προσπάθεια, αλλά χρειάζεται όμως να γίνουν αλλαγές. Άρα, διαπιστώσαμε την ανάγκη επεξεργασίας του και επανακατάρτισης. Γι αυτή τη δουλειά διαπιστώσαμε πως σε αυτήν την Ομάδα έπρεπε να μπουν κι άλλοι μέσα. Οπότε αποφασίσαμε τη διεύρυνση της Ομάδας, με τη συμμετοχή όλων των προϊσταμένων των Διευθύνσεων και των Αυτοτελών Τμημάτων για να υπάρχει ανοικτή και ισότιμη συμμετοχή όλων των Υπηρεσιών του Δήμου”.

Αναφορικά με τις καθυστερήσεις

Ωστόσο, αν και ο ίδιος είχε δηλώσει δημοσίως πως η τροποποίηση του ΟΕΥ ήταν στις προτεραιότητές τους από την πρώτη ημέρα ανάληψης των καθηκόντων του, φάνηκε στην πορεία πως αυτή η δουλειά συνοδεύτηκε από μεγάλες καθυστερήσεις.

“Το έργο της Ομάδας όσο πιο γρήγορα γίνεται, τόσο το καλύτερο. Αυτό όμως τη δεδομένη στιγμή και με τις παρούσες συνθήκες που επικρατούν στους ΟΤΑ, είναι δύσκολο και χρονοβόρο” ανέφερε, διευκρινίζοντας πως, “Είναι γνωστό πως ο Δήμος λειτουργεί με ασφάλεια, γιατί στην περίπτωση που προκύψει έστω και ένα κρούσμα, σε μία Υπηρεσία, θα πρέπει τότε όλοι να φύγουν σε καραντίνα. Οπότε, η εκ περιτροπής παρουσία του προσωπικού είναι απαραίτητη”. Με φόντο τα ανωτέρω, ανέδειξε το γεγονός της μη ταυτόχρονης παρουσίας στον Δήμο, προσωπικού που επεξεργάζεται τις αλλαγές, θίγοντας ταυτόχρονα το γεγονός πως κύριο εμπόδιο είναι η πανδημία.,

“Οι συνθήκες που επικράτησαν με την πανδημία καθυστερούν ακόμη περισσότερο την πρόοδο των εργασιών της Ομάδας, καθώς υπάρχουν δυσκολίες στις συναντήσεις εργασίας και στην απαρτία των μελών εξαιτίας των ειδικών αδειών, της εκ περιτροπής εργασίας και του αυξημένου όγκου που προέκυψαν λόγω του καθεστώτος λειτουργίας των Υπηρεσιών του Δήμου” δήλωσε, εξηγώντας επιπλέον πως, “οι καταστάσεις είναι πρωτόγνωρες και όσοι θέλουν να σκεφθούν, αυτό το αντιλαμβάνονται. Η διαχείριση είναι δύσκολη αυτήν την περίοδο”.

Καμία εξαίρεση από τις κρίσεις

Ερωτηθείς σχετικά με το στάδιο που βρίσκεται σήμερα η δουλειά της Ομάδας, με φόντο και τις κρίσεις που παραμένουν σε εκκρεμότητα, υπήρξε σαφής: “Ως σήμερα έχουμε καταρτίσει το σχέδιο για τον νέο ΟΕΥ, για το οποίο έχουν παρθεί οι προτάσεις από τις Υπηρεσίες. Είμαστε στο τελικό στάδιο. Θέλουμε όμως, προτού να διαμορφωθεί οριστικά, να μιλήσουν πάλι οι αρμόδιοι Διευθυντές, να δούμε αν υπάρχουν κενά και να προτείνουν αλλαγή. Θέλουμε να εξετάσουμε κάθε λεπτομέρεια που αφορά αυτό το σχέδιο για την καλύτερη λειτουργία του Δήμου μας. Αυτά τα μέλη “τρέχουν” παράλληλα και τις δουλειές τους. Το μεγαλύτερο κομμάτι της δουλειάς και των βελτιώσεων για τον ΟΕΥ “βγαίνει” από το προσωπικό. Έχουμε κάνει τους πίνακες αξιολόγησης και αν θέλαμε, θα μπορούσαμε να πάμε σε κρίσεις, σύμφωνα με τον παλιό ΟΕΥ. Αλλά αν το κάναμε αυτό, κάποιοι υπάλληλοι δεν θα είχαν τη δυνατότητα να κριθούν. Δηλαδή ενώ έχουν τα τυπικά προσόντα, δεν έχουν μπει σε συγκεκριμένες θέσεις”.

Επιπλέον, δεν παρέλειψε να διευκρινίσει πως για τη σωστή σύνταξη του Οργανισμού του Δήμου, “απαιτείται να κριθούν πολλά θέματα όπως τα έσοδα του Δήμου για την εξασφάλιση του κόστους, το σύνολο των οργανικών θέσεων, οι αρμοδιότητες κ.α.”.

Αναφορικά με το θέμα του βαθμού δυσκολίας σύνταξης του τελικού σχεδίου του ΟΕΥ, θέλησε να συμπληρώσει και το ζήτημα της υποστελέχωσης του Δήμου που ταλανίζει τις Υπηρεσίες. “Η υποστελέχωση των Υπηρεσιών και οι καθυστερήσεις των προσλήψεων καθιστούν πολύ δύσκολη την ανακατανομή του εναπομείναντος προσωπικού, προκειμένου όχι μόνον να σχεδιαστούν οι Διευθύνσεις, αλλά και να μπορέσουν να λειτουργήσουν τα Τμήματα και οι Διευθύνσεις που απαιτείται να έχει ο Δήμος ώστε να εκτελούνται οι αρμοδιότητες και οι λειτουργίες του”.

Μέχρι Απρίλιο η έγκριση

Κατόπιν των ανωτέρω και καθώς ο ίδιος κατά τα τέλη Οκτώβρη του 2020 είχε επισημάνει πως μέχρι και τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους, θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία για την τροποποίηση του Οργανισμού, ρωτήθηκε εκ νέου για τον χρόνο έγκρισης του σχεδίου από το Δημοτικό Συμβούλιο.

“Είχα αναφέρει μέχρι το τέλος του έτους. Δεν περίμενα ότι η πανδημία θα διαμόρφωνε τις συνθήκες στις οποίες καλούμαστε να ζήσουμε σήμερα. Θεώρησα ότι θα ήταν πιο βελτιωμένη η κατάσταση” σχολίασε ο Νίκος Φωτεινιάς, επαναλαμβάνοντας πως, “ορισμένοι μπορεί να λένε ότι τα “ρίχνουμε” όλα στον κορωνοϊό, αλλά είναι ένα πραγματικό γεγονός το οποίο προσπαθούμε να το διαχειριστούμε. Δεν είναι εύκολο. Είναι πολύ δύσκολο θέμα στη διαχείρισή του. Και η δυσκολία προκύπτει από το γεγονός πως είναι πρωτόγνωρη η κατάσταση. Δεν ξέρουμε τί μας ξημερώνει. Παρόλα αυτά, έχουμε κάνει πάρα πολλά”.

Ο ίδιος έκλεισε τις απαντήσεις του, γνωστοποιώντας πως, “Από την επαφή μου με την Ομάδα, θεωρούν ότι σε ενάμιση μήνα το αργότερο, θα έχουν ολοκληρώσει το έργο τους. Άρα, σε ενάμιση μήνα πιστεύω θα προχωρήσουμε, αν δεν προκύψει κάποια ανατροπή”.

Ως εκ τούτου, ξεκαθάρισε για μία ακόμη φορά, πως, “οι κρίσεις θα γίνουν σύμφωνα με το νέο σχέδιο, το οποίο είναι μερική διόρθωση του ήδη υπάρχοντος ΟΕΥ. Οι κρίσεις αυτές θα αφορούν τους Διευθυντές και τους Τμηματάρχες. Σχεδόν όλοι σήμερα, είναι αναπληρωτές, δηλαδή με αποφάσεις Δημάρχου. Δυστυχώς, δεν έχουν γίνει κρίσεις από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο εδώ και πάρα πολλά χρόνια”.