4ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού και Χοροθεάτρου στη Σύρο

Akropoditi DanceFest 2016

Δύο εβδομάδες γεμάτες από εργαστήρια, βραδιές συναντήσεων, ανοιχτών αυτοσχεδιασμών και παραστάσεων μας υπόσχεται και φέτος το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού και Χοροθεάτρου στη Σύρο, που διοργανώνει για τέταρτη συνεχή χρονιά το Κέντρο Χορού και Σύγχρονης Έκφρασης «Ακροποδητί».

Από τις 11 έως τις 24 Ιουλίου, το κοινό του νησιού θα έχει την ευκαιρία να συμμετάσχει σε εργαστήρια σύγχρονου χορού, κλασικού μπαλέτου, αφρικάνικου χορού, χορογραφίας, υποκριτικής, σκηνικής γραφής – δραματουργίας, παραδοσιακών χορών, σωματικής – νοητικής επίγνωσης, Contact Improvisation, Τεχνικής Martha Graham, Yoga, Feldenkrais, Butoh και Αυθεντικής Κίνησης, σωματικού θεάτρου και αυτοσχεδιασμού για μουσικούς και χορευτές.

Στο DanceFest 2016 θα διδάξουν οι: Γιώργος Βαλαής, Κωνσταντίνος Γεράρδος, Βάσω Γιαννακοπούλου, Μπέττυ Δραμισιώτη, Δημήτρης Καμινάρης, Άννα Καραμήτσου, Πωλίνα Κρεμαστά, Βιτόρια Κωτσάλου & Αλέξης Πορφυριάδης, Ιωάννης Μανταφούνης, Μαρκέλλα Μανωλιάδη, Ναμπίλ ελ Μπαράζ, Αμυγδαλιά Ξυνέλη, Μάντη Παπανδρέου, Βαλασία Συμεωνίδου, Όλια Τορναρίτου, Μαριάννα Τσαγκαράκη & Gina Ora Yoli, Blenard Azizaj, Mélissa Guex & Emre Yilidlzar, Michael Kliën και Edgen Lame.

Σπουδαίους χορευτές και ερμηνευτές θα απολαύσουν το κοινό κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ, το οποίο φιλοξενεί φέτος 15 παραστάσεις.

 Trajectory: A Tragedy of a Victory

Ποια είναι τα υλικά πάνω στα οποία συνίσταται η σκέψη; Μπορώ να ορίσω και να σωματοποιήσω τη σκέψη μου (embodying the thought); Κι αν ναι, μπορώ τελικά να τη χορέψω; Με αφορμή το δοκίμιο του George Steiner "Δέκα (πιθανοί) λόγοι για τη μελαγχολία της σκέψης" η ομάδα επιχειρεί να ερευνήσει κινητικά τη λειτουργία της σκέψης και να παρουσιάσει το κωμικοτραγικό του ανθρώπινου νου. Κάτι τόσο εξαιρετικό αλλά και τόσο αδύναμο ταυτόχρονα. Πρόκειται για ένα ντουέτο το οποίο αποτελεί ένα σύστημα που λειτουργεί ως όλον, δε χωρίζεται ποτέ και έχει μια αέναη, κυκλική και σπειροειδή κίνηση, πάντα με την ίδια φορά. Πάνω σε αυτή την κινητική βάση της τροχιάς που διαγράφει ένα σώμα στο χώρο και στο χρόνο (trajectory), στήνεται το κομμάτι ,το οποίο υπάγεται ξεκάθαρα στους νόμους της φυγόκεντρου και της κεντρομόλου. Σύλληψη / Χορογραφία: Μαργαρίτα Τρίκκα. Ερμηνεύουν η Κάντυ Καρρά και η Χαρά Κότσαλη.

Wake

Η διαδραστική performance της СоюЗ / Ομάδας Χορού Soyuz πραγματεύεται την επαναχαρτογράφηση που συμβαίνει στον πλανήτη - με πολέμους, μεταναστεύσεις, μαζικές μετακομίσεις κόσμου από τις πόλεις στην επαρχία λόγω κρίσης, αύξησης αστέγων αλλά και περιβαλλοντολογικών φαινομένων όπου μεταβάλλεται η χλωρίδα και πανίδα του πλανήτη. Όσο ακούει αυτό το ηχητικό σύνολο ειδήσεων με αυτή τη θεματική, ο θεατής μπορεί να πάρει μελάνι που βρίσκεται στο πλάι του Χάρτη και με το μελάνι αυτό να γεμίσει με ό,τι ίχνη θέλει τον χάρτη. Στη συνέχεια η χορεύτρια βγαίνει στη σκηνή και χορεύει σε σχέση με τα ίχνη που έχουν αφήσει οι θεατές.

Uncia

Βασισμένο στη μελέτη της κίνησης των αιλουροειδών, το έργο εμπνέεται από τη Genus Uncia, τη σπάνια λεοπάρδαλη του χιονιού με την καθηλωτική, ήρεμη δύναμή της. Μέσα από την εικόνα της μεταμόρφωσης, προσεγγίζεται το μυστήριο και το δέος της αλλαγής των μορφών. Δύο σώματα γίνονται ένα και δίνουν μορφή σε ένα πλάσμα με ποικίλες δυνατότητες.

Εxeō [ek.se.o]

Ορίζω, πιστεύω και υπερασπίζομαι. Θωρακίζομαι και καταλήγω άκαμπτος. Το Είναι (Dasein) δεν μπορεί να περιοριστεί ή να εγκλωβιστεί, σε μία τελεσίδικη μορφή. Tο Είναι, είναι οι δυνατότητές του, που περιμένουν να πραγματωθούν. Kαι αναζητά την έξοδο (exitus). Ένα παράθυρο προς μία άλλη οπτική. O Edgen Lame και η Λουκιανή Παπαδάκη διαθέτουν ένα σώμα θεληματικά δουλωμένο και τις πεπερασμένες αισθήσεις τους, ως μέσα στην προσπάθεια τους να ανασυνδέσουν τη σχέση τους με τον κόσμο του άλλου. Το έργο αυτό είναι μία σκέψη πάνω στην ανάγκη μας να αφηγηθούμε, να γίνουμε κατανοητοί και να επιτρέψουμε τη ρήξη με ό,τι μας περιορίζει.

Over a rainbow

36 000 φωτογραφίες από την καθημερινότητα, τη ζωή και την αγάπη συγκεντρώνονται τρεμοπαίζοντας πάνω από έναν εσωτερικό μονόλογο και μια χορογραφία σχεδιασμένη από την Carmen Moreira για 6, 8, και 14 χορευτές, εκεί όπου οι καλλιτέχνες επιχειρούν να πετάξουν “πάνω από ένα ουράνιο τόξο" απεικονίζοντας μια τολμηρή προσευχή, έτσι ώστε το κοινό να διαπιστώσει ότι δεν είναι φυσικό το να πετάμε κι ωστόσο μπορούμε να το κάνουμε και πως η πτώση είναι μέρος της πτήσης.

SeligarF

Η ρευστότητα του βιολογικού και κοινωνικού φύλου μέσα από το ξεφλούδισμα του χρόνου, του φλοιού της γης, του χρόνου που μας οδηγεί στη λήθη. Χορογραφία, ερμηνεία: Αθανασία Κανελλοπούλου.

Twisted Genders

Ένα σύγχρονο ζευγάρι εγκλωβισμένο σε ένα τετράγωνο πλαίσιο με ρούχα της καθημερινής τους γκαρνταρόμπας και με μοναδικό έπιπλο το αρχαιοελληνικό άγαλμα του Έρωτα να τους μεταμορφώνει μαγικά στο αντίθετό τους φύλο. Μοναδικός σκοπός να γνωρίσουν ο ένας τη μύχια πλευρά του άλλου, να ταυτιστούν με τους αντίθετούς τους ρόλους για πρώτη φορά βιώνοντας το διαφορετικό. Ένα transgender χορευτικό ντουέτο για την ανθρώπινη ύπαρξη που υπερβαίνει στο πέρασμα των εποχών τις συνήθειες και την αντιπαλότητα των φύλων καθώς αναζητά την αγάπη και την συντροφικότητα αέναα.

Day out of time

H Βιτόρια Κωτσάλου προτείνει μια πρακτική του χορού με άξονα την ανατολή μέχρι τη δύση του ηλίου. Οι συμμετέχοντες καλούνται να αφιερώσουν την ημέρα στην ανίχνευση της κατάστασης του χορού σε ένα δημόσιο σημείο. Ανοίγοντας τις αισθήσεις, τα σημεία από όπου αντιλαμβανόμαστε, ανιχνεύοντας την ποίηση που υπάρχει εν κινήσει μέσα μας και γύρω μας. Είναι παραστατική με την έννοια ότι λαμβάνει χώρα έξω, σε ένα δημόσιο σημείο όπου οι άνθρωποι περνούν, παρόλα αυτά η εστίαση δεν είναι στην εκτέλεση, αλλά στην πρακτική.

ApersonA

Το Apersona με τους Ιωάννη Μανταφούνη και την  Έλενα Γιαννώτη είναι το σημείο όπου συναντώνται δύο προσωπικές εμπειρίες για τον χορό και το θέατρο. Έχει φτιαχτεί από γνήσια υλικά, παίζει με το σχηματικό και το άμορφο. Σε μίμηση ή αντανάκλαση, παραδοσιακά στοιχεία αναπτύσσονται αντιστικτικά γύρω από μια μουσική δομή. Αυτό που προκύπτει είναι ένας χορός που πάει προς τα εμπρός, ένα ζωτικό ευτράπελο σκότος μέσα στο οποίο τίποτα δεν επαναλαμβάνεται. Δύο φιγούρες καταδύονται σε μια αφήγηση ενώ αυτή εκτυλίσσεται. Η σχέση τους και η διφορούμενη εμπλοκή τους είναι η ιδέα που γεννάει ένα συγκινητικό αλλά μη συναισθηματικό ταξίδι.

R.I.P. Romeos Ioulietta Panta

Το κοινό θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει ένα σύγχρονο lovestory σε πρωτότυπο κείμενο με μακρινές αναφορές στη διαχρονική σαιξπηρική ιστορία αγάπης. Τη σκηνοθεσία έχει αναλάβει ο Δημήτρης Κουρούμπαλης ο οποίος πρωταγωνιστεί μαζί με τη Φρόσω Κορρού και την Κατερίνα Λούρα.

Hayali

Η παράσταση της ομάδας Compagnie du Paon γεννήθηκε στο École Internationale de Théâtre Lassaad ως δημιουργία ενός μαθήματος ακροβατικών. Εμπνευσμένοι από το σύμπαν και τις προκλήσεις αυτής της παράστασης, οι Mélissa Guex και Emre Yıldızlar ξεκίνησαν μια νέα δημιουργία που ονομάζεται «Hayali» («φαντασιακό» στα τουρκικά). Βασισμένο στο Σωματικό Θέατρο, χρησιμοποιεί Ακροβατικά, Χορό, Θέατρο και Θέατρο της Μάσκας για να δημιουργήσει ένα φανταστικό κόσμο όπου μια τρελή γυναίκα ζει με τον φανταστικό άντρα της. Καθώς η ιστορία εξελίσσεται, μας φέρνει στο «πραγματικό παρελθόν» αυτού του ζευγαριού, όπου βλέπουμε την τρέλα ως διασκέδαση και όχι ως ένα ιατρικό πρόβλημα.

BadTrip

Ένας μικρόκοσμος, όπου το «είναι» συνυπάρχει με το «φαίνεσθαι», όπου το «φαίνεσθαι» ξεγελάει το «είναι». Το υπονοούμενο της εικόνας γίνεται η αρχή του BadTrip, μιας σύνθεσης εικόνων βασισμένων στην καλλιέργεια της ψευδαίσθησης. Μπορεί και να είναι μια «φούσκα». Η αλήθεια του BadTrip γεννιέται ή αμφισβητείται μέσα από τον καθένα μας και ως έργο, υπάρχει και εξελίσσεται μέσα στην αλήθεια μιας ψευδαίσθησης.

NoBody’s land

Το έργο περιγράφει την υπέρβαση των εμποδίων και την πορεία προς το άγνωστο, τη φυγή, την προσαρμογή, τη μετανάστευση και τη μεταμόρφωση: είμαστε όλοι ένα και ο κόσμος, από τη γέννησή του, δεν έχει σύνορα. Είμαστε όλοι φτιαγμένοι από χώμα και είμαστε προορισμένοι να επιστρέψουμε σε αυτό, είμαστε όλοι φτιαγμένοι για την αιωνιότητα.

Σημειώνεται ότι οι παραστάσεις θα πραγματοποιηθούν στους χώρους του Κέντρου Χορού Ακροποδητί, στο Βιομηχανικό Μουσείο και στην Πινακοθήκη Κυκλάδων.