Απολογισμός Σχολικών Επιτροπών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Σύρου – Ερμούπολης

Αντοχή παρά τις περιορισμένες χρηματοδοτήσεις

Αναφορά σε βασικά ζητήματα που απασχόλησαν κατά το προηγούμενο έτος, από τον πρόεδρο της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας

Στη διασφάλιση ενός σχολικού περιβάλλοντος κατάλληλου για το σύνολο των μαθητών της Σύρου στοχεύουν συστηματικά οι αρμόδιοι των δύο σχολικών επιτροπών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης παρά το ασφυκτικό πλαίσιο χρηματοδοτήσεων εντός του οποίου πρέπει να κινηθεί η δημοτική πλευρά, βάσει των δηλώσεων του προέδρου της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας, Φραγκίσκου Βακόνδιου.

Ενόψει της ψήφισης των απολογισμών των δύο σχετικών επιτροπών για την οικονομική διαχείριση στην οποία προέβησαν κατά το έτος 2015, η οποία και θα πραγματοποιηθεί από το δημοτικό συμβούλιο στην προσεχή συνεδρίασή του, ο κ. Βακόνδιος αναφέρθηκε στα σημαντικότερα ζητήματα που απασχόλησαν τους αρμόδιους του Δήμου όσον αφορά στην εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων.

Μεταξύ άλλων, ο ίδιος εστίασε στα κωλύματα καταβολής μισθοδοσίας των σχολικών καθαριστριών, ενώ μίλησε για τα σοβαρά κτιριακά θέματα που απαιτούν τεράστια κονδύλια, καθώς όμως και για ορισμένα βασικά ζητήματα που έχει θέσει σε προτεραιότητα ο Δήμος, προκειμένου οι μαθητές των δημόσιων σχολείων να τυγχάνουν της μέγιστης δυνατής φροντίδας που χρειάζονται πέραν του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου.

Προβλήματα στην καταβολή της μισθοδοσίας των καθαριστριών

Σχετικά με την καθημερινή παρουσία των δεκατεσσάρων σχολικών καθαριστριών στις δομές της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη Σύρο, ο κ. Βακόνδιος πραγματοποίησε αναφορά πριν από οποιοδήποτε άλλο ζήτημα, δεδομένης και της κοινωνικής προέκτασης που έχει το θέμα. Σύμφωνα με όσα τόνισε, “Αντιμετωπίσαμε προβλήματα από την έναρξη της σχολικής χρονιάς σε ό,τι αφορά τις χρηματοδοτήσεις από το Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης (ΙΝΕΔΙΒΙΜ)” μέσω του οποίου επιχορηγείται ο Δήμος και οι δύο Σχολικές Επιτροπές ώστε να πληρωθούν οι καθαρίστριες.

Παρά το γεγονός πως, “το πρόβλημα λύθηκε πριν τα Χριστούγεννα και άρα το ζήτημα των μισθοδοσιών τους διευθετήθηκε έως τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο”, ωστόσο πρόσθεσε, πως, “από εκεί και μετά, διαθέτουμε τα χρήματα όποτε αυτά μας καταβάλλονται”. Διευκρίνισε μάλιστα πως, είναι ένα πρόβλημα που καταγράφεται σε πανελλαδικό επίπεδο χωρίς να φέρει ευθύνη ο κάθε Δήμος, γνωστοποιώντας παράλληλα, πως, αν και η σχετική επιχορήγηση “δεν ξεπερνά τα 50.000 ευρώ, ποσό που αναλύεται σε μισθοδοσία και ασφαλιστικές εισφορές, ωστόσο μέχρι και σήμερα οι σχολικές καθαρίστριες δεν έχουν αποπληρωθεί για τις συνολικές υπηρεσίες τους”.

Δεδομένου του καθημερινού αγώνα τους να εξασφαλίζουν και να μεριμνούν για την υγιεινή των χώρων των σχολείων, ο πρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας θέλησε να αναφέρει δημόσια πως, “όποια ενέργεια μπορεί να υπάρξει από την πλευρά του Δήμου και των Επιτροπών και να ασκηθεί πίεση προς τους αρμοδίους, αυτό γίνεται”.

Κτιριακά θέματα, θέρμανση και βασικός εξοπλισμός

Θέμα που έχει δει αρκετές φορές το φως της δημοσιότητας σε τοπικό επίπεδο αποτελεί και το κτιριακό ζήτημα των σχολικών μονάδων, καθώς αυτές, παρουσιάζουν πολλά προβλήματα δεδομένης της παλαιότητάς τους. “Αναφορικά με τα κτιριακά θέματα έχει γίνει μεγάλη προσπάθεια ιδιαίτερα σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που είναι κατά κύριο λόγο παλαιά κτίρια. Προσπαθούμε συνεχώς για τη βελτίωσή τους. Κάθε χρόνο συμπεριλαμβάνονται στο Τεχνικό Πρόγραμμα χρήματα και από κοινού οι μηχανικοί της Τεχνικής Υπηρεσίας και τα μέλη των Σχολικών Επιτροπών επισκέπτονται τα σχολεία και πραγματοποιούν αυτοψίες. Ήδη τον τελευταίο χρόνο έγιναν επισκέψεις και έχει ολοκληρωθεί η καταγραφή των αναγκών”. Κληθείς να τοποθετηθεί σχετικά με την προτεραιότητα που δίδεται σε επίπεδο “επούλωσης” ανοικτών κτιριακών “πληγών”, ο Φραγκίσκος Βακόνδιος, πρόσθεσε, πως, “εργασίες υλοποιούνται σταδιακά και βάσει του βαθμού επικινδυνότητας που παρουσιάζεται σε αυτά” προκειμένου όπως τόνισε, να αποφευχθεί ο ενδεχόμενος κίνδυνος πρόκλησης ατυχήματος για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.

Συμπληρωματικά στα προαναφερθέντα, ο ίδιος ανέφερε πως, ο Δήμος για κάποια σχολεία της Πρωτοβάθμιας προμηθεύτηκε θερμοπομπούς, ενώ δεν παρέλειψε να σημειώσει πως, σε επίπεδο αναγκών υγιεινής των χώρων, ολοκληρώθηκαν εγκαίρως οι προβλεπόμενες απεντομώσεις. Πέραν αυτών, γνωστοποίησε πως, τα σχολεία του νησιού ενισχύθηκαν με εξοπλισμό πυρόσβεσης, ενώ στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος της δημοτικής πλευράς υπήρξε και η εγκατάσταση συστημάτων πόσιμου νερού, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιούν πλέον όλοι οι μαθητές.

“Στις προτεραιότητές μας ήταν όμως και η διάθεση κονδυλίων για τη θέρμανση των σχολείων” υπογράμμισε ακολούθως, λέγοντας μάλιστα πως, αυτά τα ποσά συγκριτικά με τα αντίστοιχα των παρελθόντων ετών αυξήθηκαν. “Το έτος 2015 για τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας δαπανήσαμε περί τα 18.000 ευρώ και για τα κτίρια της Δευτεροβάθμιας περί τα 15.000 ευρώ. Είναι από τα βασικά έξοδα των σχολικών επιτροπών ώστε τα παιδιά να βρίσκονται σε αίθουσες ζεστές και όχι για λίγες μόνον ώρες” σχολίασε κατηγορηματικά.

Ο ίδιος δε, επιφυλάχθηκε να μιλήσει αναλυτικότερα για πολλά ακόμη ζητήματα και κατά τη συνεδρίαση της Παρασκευής προκειμένου να ενημερωθεί λεπτομερώς το σώμα.

Συνεργασία και συνετή διαχείριση

Εμφανώς ικανοποιημένος από την απόδοση των δύο Σχολικών Επιτροπών όσον αφορά στις απαιτήσεις και τα αιτήματα των σχολείων, ο κ. Βακόνδιος τόνισε πως, “Η συνεργασία που υπάρχει με τις σχολικές επιτροπές είναι πάρα πολύ καλή και κατά το έτος 2015 θεωρώ ότι όλα κύλησαν ομαλά και έγινε καλή διαχείριση των χρημάτων”. Αναφέροντας πως, η επιχορήγηση από τον τακτικό προϋπολογισμό για τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ανήλθε στα 109.000 ευρώ και για τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας στα 128.000 ευρώ, συμπλήρωσε πως, “πρόκειται για πόρους που προέρχονται από το αρμόδιο Υπουργείο και σίγουρα θα επιθυμούσαμε να είναι αυξημένοι καθώς οι ανάγκες των σχολείων είναι τεράστιες”.

Διευκρίνισε μάλιστα πως, η κατανομή τους στα σχολεία “γίνεται με διαφάνεια, δηλαδή γίνεται ανάλογα με τους μαθητές και τις σχολικές μονάδες”, γνωστοποιώντας δε, πως, “Έχουμε την εικόνα ότι οι σχολικές κοινότητες είναι ικανοποιημένες”.

Καταλήγοντας στη συνολική αναφορά του, επεσήμανε πως, οι δύο Σχολικές Επιτροπές βρίσκονται σε επικοινωνία με τις διευθύνσεις των σχολείων, ώστε όπως εξήγησε, “να αφουγκράζονται τις ανάγκες και να διαχειρίζονται τα ζητήματα δίκαια και αξιοκρατικά προς όφελος των μαθητών”.