Συμμετοχή του 2ου Δημοτικού Σχολείου Παροικιάς στο πρόγραμμα «Νοιάζομαι και Δρω»

Οι μαθητές στηρίζουν την «Κιβωτό του Κόσμου»

Στον Εθελοντικό Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό Ειδικής Μέριμνας και Προστασίας Μητέρας και Παιδιού «Η Κιβωτός του Κόσμου», θα προσφέρει τη βοήθειά του το 2ο Δημοτικό Σχολείο Παροικιάς, στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος «Νοιάζομαι και Δρω».

Το πρόγραμμα του Κερδοσκοπικού Σωματείου «Δεσμός» που υλοποιείται για δεύτερη συνεχή χρονιά, σε συνεργασία με το Ίδρυμα Λαμπράκη, στοχεύει στην ανάπτυξη της κουλτούρας της ενεργού πολιτειότητας και του εθελοντισμού στα παιδιά και τους νέους.

Μέσα από βιωματικές προσεγγίσεις, καλλιεργούνται στους μαθητές πηγαίες και βιώσιμες στάσεις ενεργούς κοινωνικής προσφοράς, που τους καθιστά υπεύθυνους και ευαισθητοποιημένους πολίτες.

Ανάμεσα στις τέσσερις σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης των Κυκλάδων που συμμετέχουν στο φετινό κύκλο του «Νοιάζομαι και Δρω» βρίσκεται και το 2ο Δημοτικό Σχολείο Παροικιάς, το οποίο θα δραστηριοποιηθεί εθελοντικά, παρέχοντας βοήθεια στην «Κιβωτό του Κόσμου».

Ο οργανισμός δραστηριοποιείται κι απευθύνεται στα απροστάτευτα παιδιά, από βρεφική ηλικία μέχρι την ενηλικίωσή τους, τα οποία έχουν υποστεί κακοποίηση, παραμέληση και πολύ άσχημες συνθήκες διαβίωσης, προσφέροντας τα στέγη, φροντίδα, αγάπη, εκπαίδευση και ιατρική περίθαλψη.

Στο πλαίσιο αυτό, το σχολείο θα συγκεντρώσει τρόφιμα μακράς διάρκειας, ρούχα παιδικά από 5 μηνών έως 17 χρονών, παιχνίδια, γραφική ύλη, λευκά είδη και είδη καθαριότητας, καθώς και φάρμακα για παιδική ηλικία.

Το υλικό θα συσκευαστεί ανά είδος σε κούτες από τους μαθητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα και θα σταλεί στην «Κιβωτό του Κόσμου», σε συνεργασία με τον Πατέρα Στυλιανό.

Περιβαλλοντικές «ανησυχίες»

Πέρα από «στρατιές» εθελοντών, το 2ο Δημοτικό Σχολείο Παροικιάς διαθέτει και άξιους «δημοσιογράφους», που μας ενημερώνουν για σημαντικά κοινωνικά ζητήματα, όπως το περιβάλλον και η εξοικονόμηση νερού.. Οι “Σαΐτες του Δ’1” είναι ο τίτλος της εφημερίδας που συνέταξαν οι μαθητές ως προϊόν παρουσίασης των εργασιών που εκπονήθηκαν τους μήνες Οκτώβριο και Νοέμβριο στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού προγράμματος “Το νερό στη ζωή μας”.

Η τάξη συνέχισε το ρεπορτάζ της και τους επόμενους μήνες, στο πλαίσιο της Ευέλικτης Ζώνης. Με κεντρικό θέμα τα περιβαλλοντικά προβλήματα που σχετίζονται με το νερό, οι μαθητές άντλησαν από το διαδίκτυο και εγκυκλοπαίδειες πληροφορίες και φωτογραφίες, που αφορούν στο λιώσιμο των πάγων, τη μόλυνση του νερού, τα φαινόμενα του θερμοκηπίου και της λειψυδρίας, αλλά και την ActionAid, οργάνωση που δραστηριοποιείται μεταξύ άλλων και σε περιοχές που πλήττονται από την έλλειψη νερού. Ως αποτέλεσμα προέκυψε το 2ο τεύχος της εφημερίδας τους.

Στη συνέχεια, η τάξη επισκέφτηκε τη ΔΕΥΑΠ και τις εγκαταστάσεις βιολογικού καθαρισμού του νερού, όπου οι μαθητές ενημερώθηκαν για το δίκτυο ύδρευσης και αποχέτευσης καθώς και για τις πηγές και τα αποθέματα νερού στο νησί μας.

Τον Ιανουάριο ερεύνησαν τις εγκαταστάσεις νερού στο σχολείου τους: αν λειτουργούν καλά ή όχι οι βρύσες και τα καζανάκια και αν γίνεται σωστή χρήση τους από τους μαθητές. Παρατήρησαν πως οι περισσότερες βρύσες δεν κλείνουν καλά ή θέλουν πολύ δυνατό σφίξιμο και γι’ αυτό οι περισσότεροι μαθητές τις αφήνουν να στάζουν ή να τρέχουν.

Έρευνα για την εξοικονόμηση νερού

Ταυτόχρονα έκαναν ένα πείραμα με βρύσες που στάζουν ή τρέχουν για να υπολογίσουν περίπου πόσο νερό ξοδεύεται με αυτόν τον τρόπο. Το αποτέλεσμα άφησε τους μαθητές άφωνους. Περίπου 50 ποτήρια νερού μπορεί να γεμίσει μια βρύση που στάζει μία ολόκληρη ημέρα, ενώ περί τα 570 ποτήρια γεμίζει μια βρύση που τρέχει με ροή κλωστής.

Ως εκ τούτου, τα παιδιά αποφάσισαν να δράσουν με σκοπό την οικονομία νερού στο σχολείο τους. Κατέθεσαν γραπτώς τις παρατηρήσεις τους στη διευθύντρια του σχολείου κι εκείνη τους διαβεβαίωσε ότι θα ληφθούν σύντομα τα κατάλληλα μέτρα.

Ζωγράφισαν και τοποθετήσαν στις τουαλέτες και τις βρύσες αφίσες και πινακίδες με μηνύματα που θα υπενθυμίζουν σε όλους και κλείνουν καλά τη βρύση. Τοποθέτησαν πλαστικά μπουκάλια στα καζανάκια, ώστε να εξοικονομήσουμε αρκετά λίτρα νερού από τη χρήση τους. Επισκέφτηκαν όλα τα τμήματα του σχολείου, ώστε να ενημερώσουν τους μαθητές για την έρευνά τους, τις δράσεις τους και την αναγκαιότητα εξοικονόμησης νερού στο σχολείο και στο σπίτι.