Δριμεία κριτική του Γ. Κεράνη προς τη Δημοτική Αρχή για τον χαρακτήρα του νέου τουριστικού εντύπου της Σύρου

“Λείπουν τα ατού του νησιού”

Γ. Μαραγκός: “Έχει εγκριθεί ως τμήμα του τουριστικού πλάνου από τον ΕΟΤ”

Την παντελή απουσία εικόνων που αναδεικνύουν τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της Σύρου προς τους δυνητικούς επισκέπτες του νησιού στηλίτευσε έντονα ο αντιπρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου και μέλος της μείζονος μειοψηφίας, Γιάννης Κεράνης όσον αφορά στο περιεχόμενο του νέου τουριστικού εντύπου, μέσω του οποίου η Δημοτική Αρχή προβάλλει την πρωτεύουσα των Κυκλάδων.

Παρά το γεγονός πως το εν λόγω φωτογραφικό υλικό έχει τη δική του ξεχωριστή αξία και θα μπορούσε να αποτελέσει τμήμα ή μέρος ενός ολοκληρωμένου ενδεχομένως λευκώματος για τη Σύρο, ωστόσο, όπως σημείωσε ο κ. Κεράνης δεν είναι χαρακτηριστικό δείγμα στο οποίο αποτυπώνεται η φυσιογνωμία του τόπου ώστε να προσελκύσει τον επισκέπτη, πολλώ δε μάλλον να τον βοηθήσει να αναγνωρίσει ποιος είναι ο τόπος που προβάλλεται.

Το ζήτημα αναδείχθηκε μέσω ερώτησης που ετέθη προς τη Δημοτική Αρχή στη χθεσινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, στο οποίο και απάντησε ο δήμαρχος Γιώργος Μαραγκός υπογραμμίζοντας πως, πέραν του ότι εντάσσεται στο εγκεκριμένο πλάνο τουριστικής προβολής από τον ΕΟΤ, αποτελεί και έντυπο που απέχει από τα “παλαιομοδίτικα φυλλάδια των προηγούμενων Δημοτικών Αρχών”.

Γ. Κεράνης: Απουσιάζουν χαρακτηριστικές εικόνες, περιλαμβάνονται κλισέ εκφράσεις

Μέσω μίας λεπτομερούς κριτικής στην οποία προέβη ο δημοτικός σύμβουλος της μείζονος μειοψηφίας, επεσήμανε τις αστοχίες που κατέγραψε ο ίδιος, βάσει του σκοπού που πρέπει να επιτελεί ένα τουριστικό έντυπο προβολής, ζητώντας από τη Δημοτική Αρχή να προχωρήσει στη σύσταση μίας επιτροπής, η οποία θα εξετάσει πώς μπορεί να δημιουργηθεί ένα διαφορετικό και κατάλληλο διαφημιστικό έντυπο. “Είμαστε ένα νησί που έχουμε στραφεί στην τουριστική ανάπτυξη και καλά κάνουμε. Η ίδια η Δημοτική Αρχή το διατυμπανίζει αυτό και συμφωνούμε μαζί της” διευκρίνισε αρχικά ο κ. Κεράνης, υποστηρίζοντας παρακάτω πως, “αν ήταν στραβό το κλήμα, τώρα που είδα το τουριστικό φυλλάδιο, νομίζω ότι το έφαγε και ο γάιδαρος”. Προς επιβεβαίωση του σχολίου και του ισχυρισμού του, ο ίδιος προέβη αναλυτικά στην αναφορά όλων εκείνων των στοιχείων που θεωρεί πως αποτελούν αστοχίες στην προσπάθεια τουριστικής προβολής και ανάδειξης της Σύρου μέσω του συγκεκριμένου εντύπου. “Ρωτάω ειλικρινά καλοπροαίρετα γι αυτό το φυλλάδιο, ποιος το έχει επιμεληθεί και από ποια επιτροπή πέρασε. (...) Πρώτον, το φυλλάδιο αυτό έχει φοβερές και τρομερές απουσίες ως προς τα ατού του νησιού και τα βασικά χαρακτηριστικά του. Εννοώ τους δύο λόφους, την πλατεία Μιαούλη, το θέατρο “Απόλλων”, την έπαυλη Τσιροπινά, μία ωραία παραλία ένα ωραίο χωριό κλπ. Κανένας δεν γνωρίζει ποιο νησί είναι. Ειδικά επισκέπτης ο οποίος έχει έρθει. Αν του δείξετε αυτό εδώ το φυλλάδιο, στις τέσσερις φωτογραφίες που έχει, αποκλείεται να αναγνωρίσει ότι είναι η Σύρος. Δεύτερον γίνεται αναφορά στην αρχοντιά πέντε, έξι φορές. Δεν έχω δει κάτι το αρχοντικό. (...) Οι φωτογραφίες δεν είναι καθόλου αντιπροσωπευτικές προς το νησί μας. Τρίτον, το κλισέ “το νησί των τεσσάρων εποχών”, θεωρώ ότι είναι πολυφορεμένο και παλαιομοδίτικο. Αν ψάξετε, θα δείτε ότι η Κρήτη, η Χίος, η Τήνος, η Σέριφος, η Σκύρος, η Ρόδος, η Άνδρος, η Κύπρος, τα Ιόνια Νησιά, τα νησιά του Αργοσαρωνικού, το Πήλιο, η Ξάνθη, η Νάουσα, τα Χανιά, η Ήπειρος, η Πελοπόννησος, η Καλαμάτα, η Θράκη, η Ευρυτανία, η Πέλλα, η Μεσσηνία, το Καρπενήσι, η Λίμνη Πλαστήρα και άλλα τόσα μέρη (...) έχουν σαν κλισέ “ο τόπος των τεσσάρων εποχών””.

Υποστηρίζοντας πως η Σύρος “αξίζει κάτι καλύτερο” ο κ. Κεράνης επέκτεινε την κριτική του και στο γεγονός ότι, “χρησιμοποιούνται κλισέ εκφράσεις” στις αναφορές που συνοδεύουν το φωτογραφικό υλικό. “Τέταρτον και τελευταίο, το κείμενο που έχει μέσα, προσπαθεί να είναι πομπώδες. Θεωρώ όμως ότι είναι πολύ πρόχειρο, έχει κλισέ εκφράσεις, επαναλαμβανόμενο και τελικά γίνεται κοινότυπο με πολλές ασυνταξίες και δίχως να έχει ένα συγκεκριμένο χαρακτήρα. Θα μπορούσε αυτό το κείμενο να αντιστοιχεί σε όλα τα μέρη της Ελλάδας” επεσήμανε παρακάτω, σχολιάζοντας με ειρωνικό τόνο συγκεκριμένες εκφράσεις. “Λέει ότι “κάποια στιγμή έρχονται στο νησί μιλιούνια τουριστών”. Τί αλαζονικό για να το γράφουμε σε ένα φυλλάδιο” συμπλήρωσε χαρακτηριστικά, καταλήγοντας πως, “Κάνω έκκληση στον κ. Δήμαρχο και σε όλους τους δημοτικούς συμβούλους να δουν αυτό το φυλλάδιο (....) και να επανεξετάσουν το θέμα. Να συσταθεί μία επιτροπή και να παρουσιάσουμε ενόψει του καλοκαιριού του 2016 κάτι καλύτερο. (...) Είναι αρκετά σοβαρό το θέμα γιατί με αυτό θα διαφημιστούμε”.

Γ. Μαραγκός: Διαφέρει από τα παλαιομοδίτικα φυλλάδια. Λογικό να σας ξενίζουν σύγχρονες μέθοδοι

Την προσωπική απάντησή του έδωσε ο δήμαρχος προς τον κ. Κεράνη, επισημαίνοντας μεταξύ άλλων πως, πέραν της έγκρισης που έχει λάβει από τον ΕΟΤ το συγκεκριμένο έντυπο, ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης αναμένει εντός του προσεχούς χρονικού διαστήματος και την ολοκληρωμένη μελέτη για την ταυτότητα σύμφωνα με την οποία θα πορευθεί τουριστικά το νησί. “Προφανώς έχοντας συνηθίσει στα παλαιομοδίτικα φυλλάδια των δικών σας Δημοτικών Αρχών είναι εύλογο να σας ξενίζουν σύγχρονες μέθοδοι και πρακτικές προώθησης τουρισμού με χρήση του on line marketing, των νέων και καινοτόμων τεχνολογιών κλπ. Άρα, δε σας αδικώ. Θέλω όμως να σας πω, ότι, όσον αφορά στο συγκεκριμένο φυλλάδιο, το οποίο έχει μία ιδιαίτερη και θα έλεγα προσωποκεντρική προσέγγιση, σαφώς έχει ανατεθεί με απόφαση της τουριστικής επιτροπής” ενώ “αυτό έχει εγκριθεί προφανώς ως τμήμα του τουριστικού πλάνου από τον ΕΟΤ και βεβαίως μετά την παράδοσή του από την εταιρεία η οποία ανέλαβε την σχεδίασή του και την εκτύπωσή του, το φυλλάδιο αυτό έχει τεθεί στην κρίση και στην έγκριση του ΕΟΤ πάλι όπως είχαμε υποχρέωση να κάνουμε. Έχει αποσπάσει πάρα πολύ κολακευτικά σχόλια” υποστήριξε ο Γιώργος Μαραγκός, τονίζοντας πως, πέραν αυτών, “μπορώ να δεχθώ ότι πάντοτε υπάρχει κι ένα ζήτημα υποκειμενικότητας σε αυτές τις περιπτώσεις και άρα λοιπόν, ως μη ειδικός ο οποιοσδήποτε σε θέματα τουρισμού αλλά ακόμη και ειδικός να είναι κάποιος, μπορεί να εγείρει τις ενστάσεις του και τις αντιρρήσεις του”. Όσον αφορά “στο κλισέ σλόγκαν” ο ίδιος τόνισε πως, “πιθανόν για να το χρησιμοποιούν αυτοί οι προορισμοί, μπορεί να σημαίνει - όχι απαραίτητα – αλλά μπορεί να σημαίνει ότι είναι και επιτυχημένο”, υπενθυμίζοντας παρακάτω, πως, “πρόσφατα προχωρήσαμε στην ανάθεση της εκπόνησης του marketing plan και του branding της μελέτης ταυτότητας προορισμού για τη Σύρο κι ευελπιστούμε ότι μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου θα έχουμε μία ολοκληρωμένη μελέτη, η οποία μεταξύ άλλων, θα προτείνει και το κατάλληλο σλόγκαν το οποίο ταιριάζει στο νησί μας. Ενδεχομένως να προτείνει και το ίδιο με κάποιες εξειδικεύσεις ή διαφοροποιήσεις κλπ” υπογράμμισε ολοκληρώνοντας το θέμα.