Από σήμερα το πρωί στη διάθεση των πολιτών πλήρως και με τη μορφή διπλής κυκλοφορίας η Ακτή Παπάγου και η Ακτή Πέτρου Ράλλη

Νέα κυκλοφοριακή λειτουργία του παραλιακού μετώπου

Αυξημένη προσοχή από τους οδηγούς – χρήστες ώστε να επιτευχθεί η ομαλή μετακίνηση οχημάτων και δικύκλων

Η “αυλαία” του νέου κυκλοφοριακού προσώπου του παραλιακού μετώπου άνοιξε σήμερα το πρωί με τους οδηγούς οχημάτων και δικύκλων να έχουν πλέον τη δυνατότητα χρήσης της Ακτής Παπάγου και της Ακτής Πέτρου Ράλλη ως δρόμου διπλής κυκλοφορίας.

Κατόπιν της διοικητικής παραλαβής του έργου της ανάπλασης του παραλιακού μετώπου από τον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης (Τεχνικές Υπηρεσίες και Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Σύρου), η Δημοτική Αρχή γνωστοποίησε την απόφασή της, η παραλιακή οδός από το ύψος της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας έως και την Ελευθερίου Βενιζέλου, να δοθεί στους δημότες κι επισκέπτες του νησιού, ώστε να εξυπηρετούνται απρόσκοπτα μετά την πολύμηνη ταλαιπωρία τους εξαιτίας των εργασιών αναβάθμισής του.

Αναφορικά με τα νέα δεδομένα που διαμορφώνονται κατά μήκος του παραλιακού μετώπου της Ερμούπολης, καθώς επίσης τη νέα κυκλοφοριακή λειτουργία του κέντρου και τί μπορεί να σημάνει αυτή για το ιστορικό κέντρο συνολικά, καθώς επίσης και για το τεράστιο πρόβλημα της παράνομης στάθμευσης και τα μέτρα της θερινής περιόδου μίλησαν ο δήμαρχος, Γιώργος Μαραγκός, ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, Δημήτρης Κοσμάς και ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, Σταύρος Γουσγουνέλης.

Απομένει η οριστική παραλαβή. Αρχική ικανοποίηση για Δ. Κοσμά και Στ. Γουσγουνέλη

Μετά και την τοποθέτηση των σημάτων του ΚΟΚ που ρυθμίζουν τη συμπεριφορά των οδηγών, ο Δήμος προχωρώντας στη διοικητική παραλαβή του έργου άναψε το “πράσινο φως” για την επαναφορά της διπλής κυκλοφορίας στο παραλιακό τμήμα. “Η διοικητική παραλαβή έχει γίνει και από το Λιμενικό Ταμείο και από τις Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης ενώ μετά από δεκαπέντε μήνες αν θυμάμαι καλά, θα γίνει η οριστική παραλαβή του έργου αν όλα βαίνουν καλώς” δήλωσε αρχικά ο κ. Κοσμάς, τονίζοντας παράλληλα πως, από τη χρήση του παραλιακού δρόμου, σκοπός είναι να διαπιστωθούν άμεσα όσες δυσλειτουργίες προκύψουν, προκειμένου να διευθετηθούν με γοργούς ρυθμούς. “Οι όποιες εκκρεμότητες έχουν φθάσει στο ελάχιστο ποσοστό. Ό,τι διαπιστώσουμε και κατά τη χρήση του μετώπου θα το διορθώσουμε κι αυτό. Θεωρώ πως σε ποσοστό 99% έχουν μαζευτεί όλες οι εκκρεμότητες. Αν υπάρχει κάτι θα το κοιτάξουμε άμεσα” πρόσθεσε χαρακτηριστικά ο Δημήτρης Κοσμάς, λέγοντας πως, ήδη έχει ενημερωθεί ο εργολάβος “για κάποιες διορθώσεις που απαιτούνται”, επαναλαμβάνοντας πως πρώτιστο μέλημα της Δημοτικής Αρχής είναι “να παρατηρήσουμε τη “συμπεριφορά” του μετώπου τους επόμενους μήνες και οτιδήποτε χρειαστεί να επανέλθουμε”.

Σε παρόμοιο μήκος κύματος και ο Σταύρος Γουσγουνέλης υποστήριξε πως, “ό,τι παρουσιαστεί κατά μήκος της παραλίας και στον δρόμο, θα διορθωθεί κι αν χρειαστεί κάποια επισκευή θα γίνει” ενώ πρόσθεσε πως, “στον χώρο του ΚΤΕΛ έπεσε η πίσσα υπό περίεργες καιρικές συνθήκες και το αποτέλεσμα δεν είναι σωστό σε ποσοστό 100%. Συνολικά ότι παρουσιασθεί, θα διορθωθεί”.

Στο ερώτημα αν εκ του αποτελέσματος, ο ίδιος (σσ. Δ. Κοσμάς) είναι ικανοποιημένος από την εικόνα του υλοποιηθέντος έργου της ανάπλασης, απάντησε καταφατικά. “Από το αποτέλεσμα θεωρώ ότι δικαιώθηκε η Δημοτική Αρχή μετά τον αγώνα και την υπομονή σαφώς και των επιχειρηματιών της παραλίας. Πιστεύω πως όλοι δικαιωθήκαμε” υπογράμμισε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας επιπλέον πως, μέχρι σήμερα έχει εισπράξει θετικά σχόλια για την αλλαγή της εικόνας της “βιτρίνας” της πόλης. “Όχι μόνον από Συριανούς, αλλά κι από επισκέπτες που ταξιδεύουν στο νησί έχω ακούσει θετικά σχόλια. Πρόσφατα μας είχε επισκεφθεί και μέλος του Λιμενικού Ταμείου Ρεθύμνου και φωτογράφησε μάλιστα το μέτωπο ώστε να δείξει την αλλαγή στα μέλη του ΔΣ του. Αυτό είναι κάτι σημαντικό”.

Ιδιαίτερα ικανοποιημένος εμφανίζεται και ο κ. Γουσγουνέλης, λέγοντας πως, “γνωρίζοντας τις συνθήκες και τον χρόνο που “στρώθηκε” η άσφαλτος, νομίζω πως έγινε, ό,τι καλύτερο μπορούσε να έχει γίνει. Πλέον, θα διαπιστώσουμε με τη χρήση αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα”.

 

Το μεγάλο στοίχημα... η πάταξη της παράνομης στάθμευσης

Αναφορικά με την επιτυχία του έργου, τη λειτουργικότητα του μετώπου και το κατά πόσον το σύνολο των αλλαγών θα ωφελήσει την πόλη και θα την ανακουφίσει από το κυκλοφοριακό κομφούζιο, ο κ. Κοσμάς επεσήμανε ως το “μεγάλο στοίχημα” που πρέπει να κερδηθεί, την πάταξη της παράνομης στάθμευσης. Πέραν των ελέγχων από τις αρμόδιες Αρχές, μεγάλο μερίδιο ευθύνης φέρει και ο κάθε οδηγός ξεχωριστά, αφού οι εικόνες των παρανόμως σταθμευμένων οχημάτων σε όλο το παραλιακό μέτωπο είναι γεγονός καθ΄ όλο το τελευταίο χρονικό διάστημα. “Ήδη έχει γίνει η σηματοδότηση. Ελέγχθηκαν τα σήματα που έχουν τοποθετηθεί ώστε να μην υπάρχουν λάθη και να είναι σύμφωνα με την μελέτη της ανάπλασης. Από εκεί και πέρα, θα υπάρξει και αστυνόμευση από την πλευρά του Λιμεναρχείου Σύρου. Το μεγάλο στοίχημα είναι να σεβαστεί ο Συριανός πολίτης τα σήματα, τους νόμους και να μη δημιουργήσει ο ίδιος ένα άσχημο περιβάλλον στην πόλη” σχολίασε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, τονίζοντας πως, “Ουσιαστικά θα φανεί πώς λειτουργεί το έργο μετά τις πρώτες ημέρες. Λέω ξανά ότι το στοίχημα είναι να σεβαστούμε όλοι το έργο που έχει υλοποιηθεί”.

Δηλώσεις – απαντήσεις Γ. Μαραγκού για τα νέα δεδομένα

· Η κυκλοφοριακή μελέτη μπορεί να ταυτιστεί με τα μέτρα που λαμβάνει ο Δήμος κάθε καλοκαίρι; Κατά πόσον μπορεί να συνυπάρξει με το νέο έργο της ανάπλασης που δίνει άλλη προοπτική και δεν υποχρεώνει το κλείσιμο της παραλίας το καλοκαίρι;

“Το έργο της ανάπλασης είναι ένα έργο που κατά γενική ομολογία και παραδοχή έχει υλοποιηθεί σύμφωνα με τους κανόνες της τέχνης και της επιστήμης κι έχει πολύ ποιοτικά χαρακτηριστικά. Ορισμένες επιμέρους αστοχίες ή δυσλειτουργίες τις οποίες διαπιστώσαμε, θα διορθωθούν, έχουν τεθεί υπόψιν του αναδόχου και δεν πρόκειται να έχουμε καμία χαριστική αντιμετώπιση του αναδόχου και καμία παραλαβή εάν δεν είμαστε απολύτως βέβαιοι ως υπηρεσία και ως Δήμος, ότι έχουν αποκατασταθεί πλήρως οι διαπιστωθείσες ατέλειες. Βεβαίως κι έχει καθυστερήσει η παραλαβή του έργου. Παρόλα αυτά, ήταν ένα έργο ιδιαίτερο όχι τόσο όσον αφορά στον προϋπολογισμό του, αλλά κυρίως όσον αφορά στην περιοχή υλοποίησής του. Ουσιαστικά μιλάμε για την είσοδο της πόλης. Για ένα χρονικό διάστημα - αρκετά σημαντικό - ταλαιπωρήσαμε τους οδηγούς, τους κατοίκους, τους επιχειρηματίες, τους επισκέπτες και για ένα πιο μικρό χρονικό διάστημα κόψαμε και την πόλη στη μέση ουσιαστικά. Ο μόνος τρόπος πρόσβασης στην Ερμούπολη ήταν μέσω της περιφερειακής οδού Λαλακιάς – Δηλίου. Θα ήθελα στο σημείο αυτό να ευχαριστήσω όλους όσους υπέμειναν την ταλαιπωρία και νομίζω ότι η τελική εικόνα του, παρά τις όποιες ατέλειες, οι οποίες βρίσκονται σε διαδικασία αντιμετώπισης και διόρθωσης, τελικώς αποζημιώνει όλους όσους πιστέψαμε αυτό το έργο και υπομείναμε αυτήν την ταλαιπωρία.

Η μελέτη την οποία εγκρίναμε στο δημοτικό συμβούλιο έχει να κάνει με την επικαιροποίηση της κυκλοφοριακής μελέτης της παλαιότερης του κ. Καρεκλά, σε μία όμως πολύ πιο μικρή περιοχή, η οποία οριοθετείται από το το τρίγωνο της Πυροσβεστικής, του Αγίου Νικολάου και της πλατείας Κανάρη. Η μελέτη αυτή προτείνει συγκεκριμένες λύσεις για την άμβλυνση του κυκλοφοριακού προβλήματος, καθώς επίσης προτείνει και τη δημιουργία κάποιων κυκλοφοριακών υποδομών, οι οποίες μπορούν να αναπτυχθούν σπονδυλωτά τα επόμενα χρόνια. Δηλαδή δεν είναι εύκολο όλα όσα προτείνει αυτή η μελέτη να γίνουν μέσα σε έξι μήνες ή σε έναν χρόνο. Θέλω λοιπόν να καταστεί απολύτως σαφές προς τον κόσμο, ότι η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου δεν αφορούσε στις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις της θερινής περιόδου, αφορούσε στην έγκριση της μελέτης όσον αφορά την πληρότητα και τα παραδοτέα της. Με βάση τα περιεχόμενα και τα παραδοτέα της μελέτης - πάνω στη βάση επιστημονικών και τεχνικών δεδομένων διότι ο μελετητής είναι ο πλέον αρμόδιος -, θα αντλήσουμε κάποια στοιχεία και κάποιες προτάσεις.

· Άρα δηλαδή πάλι αποσπασματικά θα εφαρμοστεί η μελέτη;

“Καθόλου αποσπασματικά. Όπως προείπα, η μελέτη αυτή προτείνει πράγματα που στην πλήρη έκτασή τους μπορεί να θέλουμε κάποια χρόνια να τα κάνουμε”.

· Η ερώτηση προκύπτει από το ότι, τα προηγούμενα χρόνια αναφέραμε πως αν η μελέτη Καρεκλά δεν απέδωσε ποτέ, ήταν γιατί πάντα εφαρμοζόταν αποσπασματικά. Ήταν μία ολοκληρωμένη μελέτη που έπρεπε όλες οι παράμετροί της να συνδέονται στην πράξη. Εάν κάνουμε το ίδιο τώρα;

“Δε θα κάνουμε αποσπασματική εφαρμογή, αλλά τμηματική εφαρμογή. Υπάρχει μεγάλη διαφορά. Και λέω τμηματική επειδή η μελέτη προτείνει υποδομές και μέτρα κυκλοφοριακά και ρυθμίσεις, τα οποία κι έχουν έναν χαρακτήρα σπονδυλωτό. Θα προσέξατε ότι προτείνει κι έναν κόμβο στην είσοδο του λιμανιού στην Πυροσβεστική. Αυτό είναι κάτι που σε επίπεδο μελέτης, εγκρίσεων και αδειοδοτήσεων μπορεί να απαιτήσει πολύ χρόνο ή χρόνια για να γίνει. Άρα θέλω να πω ότι δε θα ακυρώσουμε τη μελέτη με μία επιλεκτική αντιμετώπιση των προτάσεων του μελετητή. Αυτές οι προτάσεις θα ληφθούν υπόψιν και θα υιοθετηθούν στον βαθμό που είναι άμεσα υιοθετήσιμες.

Ήθελα να πω όμως πως και πέρυσι με την αρχική εφαρμογή των θερινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων δείξαμε ως Δημοτική Αρχή ότι δεν μασάμε τα λόγια μας, δεν λαμβάνουμε υπόψιν το πολιτικό κόστος”.

· Συναντήσατε κι έντονη αντίδραση όμως κάτι που σημαίνει ότι ο κόσμος δεν εξυπηρετήθηκε.

“Φέτος, με την ύπαρξη και τις προβλέψεις της μελέτης την οποία προαναφέραμε, αλλά και με την ύπαρξη του έργου της ανάπλασης της παραλίας που θα μας δώσει πολλές διεξόδους, καθώς επίσης και με την επί του πρακτέου διαπίστωση στον δρόμο (θυμάστε πολλά μέλη της Δημοτικής Αρχή κι εγώ ο ίδιος πέρυσι, πάρα πολλές φορές ήμασταν στο δρόμο και προσπαθούσαμε να δούμε τις αδυναμίες εφαρμογής), ότι με όλες αυτές τις βελτιώσεις του συστήματος, πιστεύω ότι τα πράγματα θα πάνε πολύ καλύτερα”.

· Είχατε και το κομμάτι των αντιδράσεων από τους μόνιμους κατοίκους που διαπιστώσαμε ότι το θέμα τους δεν λύθηκε ποτέ και κάποια στιγμή έμεινε μετέωρο χωρίς να γνωρίζουμε στη συνέχεια πώς θα εξελιχθεί η αντίδρασή τους ή οτιδήποτε άλλο. Από την άλλη πλευρά, διαπιστώθηκε ότι δεν ήταν λύση το κλείσιμο του δρόμου; Τώρα που έχει γίνει διπλής κατεύθυνσης κι έχει μεταφερθεί η κίνηση από την πλευρά της θάλασσας, άρα δεν επηρεάζονται τα καταστήματα, ως Δημοτική Αρχή κατά πόσον προσανατολίζεστε στο κλείσιμο της παραλίας;

“Λόγω των δυνατοτήτων που μας δίνει το έργο της ανάπλασης της παραλίας, χωρίς να θέλω να προκαταλάβω τη βούληση της Επιτροπής Συγκοινωνιών αλλά και τη διαβούλευση, την πιο “μικρή” που θα γίνει φέτος, πιστεύω ότι η παραλιακή οδός μπορεί να μείνει ανοικτή. Καθώς επίσης, πέραν των μόνιμων κατοίκων, θα δοθεί η δυνατότητα και στους οδηγούς που έχουν σταθμεύσει στο Νησάκι να μπορούν να φεύγουν. Νομίζω ότι φέτος τα πράγματα θα μπορούν να είναι πολύ πιο ευέλικτα, πολύ καλύτερα και το κέρδος από την περυσινή εφαρμογή των μέτρων, πέραν των άλλων, είναι κι αυτή η αλλαγή στην κουλτούρα και στη συνείδηση και των Συριανών ότι κάτι επιτέλους πρέπει να αλλάξει, διότι δεν σας κρύβω ότι παρά τις αστοχίες και τις αδυναμίες, πολύς κόσμος διατύπωσε την πλήρη πίστη τους στην αναγκαιότητα αλλαγής αυτής της κατάστασης. Πέρυσι δώσαμε την αφορμή, φέτος θα είμαστε πιο προετοιμασμένοι και πιστεύω ότι ο κόσμος έχοντας και την περυσινή εμπειρία αλλά και τις περισσότερες δυνατότητες, θα αγκαλιάσει το μέτρο με μεγαλύτερη θέρμη”.

· Παρατηρήσαμε μία άναρχη στάθμευση εξ αρχής, από όταν δόθηκε η παραλία στη διάθεση των οδηγών, θέμα που εξελίσσεται σε μεγάλο πονοκέφαλο αν θέλετε για την πόλη και για τη λύση του κυκλοφοριακού. Κατά πόσον σε συνεννόηση και με το Λιμεναρχείο και με την Αστυνομία θα επιβληθούν αυστηρά πρόστιμα σύμφωνα και με τον ΚΟΚ;

“Προφανώς αναφέρεστε στο “όπου δεν πίπτει λόγος, πίπτει ράβδος”. Προφανώς δεν θα το θέλαμε κι εμείς αυτό, δυστυχώς όμως μοιάζει να είναι μία αναγκαιότητα. Δηλαδή η μη συμμόρφωση των οδηγών με τις διατάξεις του κώδικα καθώς επίσης και με τη σήμανση, όχι μόνο στο παραλιακό μέτωπο, αλλά σε πολλά σημεία μέσα στην Ερμούπολη, δημιουργεί αυτή την άναρχη εικόνα κι αυτή την κυκλοφοριακή δυσλειτουργία της πόλης. Ήδη έχουμε έρθει σε επικοινωνία τόσο με τη Λιμενική Αρχή, όσο και με την Αστυνομική Διεύθυνση, ώστε να υπάρξει μία ισχυρή αστυνόμευση των μέτρων. Διότι πρέπει να γίνει κτήμα και κοινή συνείδηση όλων μας, ότι η βελτίωση της ποιότητας ζωής, της καθημερινότητας στην πόλη είναι υπόθεση όλων μας. Άρα, αν ορισμένοι συμπολίτες μας δεν θέλουν να βοηθήσουν προς αυτήν την κατεύθυνση θα πρέπει μοιραία να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες του νόμου. Εμείς ως Δημοτική Αρχή που δεν έχουμε καμία καθ΄ ύλην αρμοδιότητα, σε στενή επικοινωνία με τις αρμόδιες υπηρεσίες θα ζητήσουμε, θα επιβάλλουμε να υπάρχει αυτή η σωστή αστυνόμευση ώστε η εικόνα της πόλης μας να έχει ένα ανθρώπινο πρόσωπο”.

· Φανταζόμαστε πάντως ότι η ασυνειδησία ορισμένων οδηγών, δεν θα οδηγήσει τη Δημοτική Αρχή σε τόσο ακραίες σχέσεις με την Ελληνική Αστυνομία σαν εκείνες που παρατηρήσαμε στο παρελθόν;

“Προφανώς αναφέρεστε σε μία έντονη διαμαρτυρία έγγραφη που είχαμε κάνει προς όλη ιεραρχικά την ηγεσία του Υπουργείου. Μέχρι σήμερα και όλο το προηγούμενο διάστημα σε στενή συνεργασία που θέλαμε να έχουμε με την Αστυνομία, ζητούσαμε τη σωστή αστυνόμευση των χώρων. Η Αστυνομική Διεύθυνση, σε κάποιες περιπτώσεις μπορούσε να ανταποκριθεί, σε κάποιες άλλες επικαλούταν υποστελέχωση, με αποτέλεσμα να εμφανίζεται αυτή η άναρχη εικόνα όπως είπατε. Έχουμε και συναντήσεις με τη νέα ηγεσία της Περιφέρειας. Αυτό που είπα είναι ότι θέλουμε να έχουμε καλές σχέσεις με την Αστυνομία και ο μόνος λόγος να μην έχουμε είναι να μην υπάρχει αστυνόμευση. Προσωπικά πέρασα το μήνυμα και νομίζω πως όλοι πρέπει να πράξουμε τα δέοντα. Και η Αστυνομία στο μέτρο που της αναλογεί πρέπει να συνεπικουρήσει στις προσπάθειες όχι μόνον του Δήμου, αλλά και των συμπολιτών μας, οι οποίοι θέλουν μία ανθρώπινη πόλη για την σωστή αστυνόμευση”.