Της Μαρίας Ρώτα

Η Ανάληψις του Κυρίου, του Σωτήρος Χριστού.

  • Πέμπτη, 25 Μαΐου, 2023 - 06:12

Είναι η σημερινή εορτή της θαυματουργικής αναχώρησης του Χριστού από τη γη με στόχο την επάνοδό του στους ουρανούς. Είναι 40 ημέρες από την Ανάστασή του.

Θέλησε να παρευρεθεί με τους Αποστόλους του στην Βηθανία που τους εκτιμούσε και εκεί τους υπεσχέθη ότι θα είναι πάντοτε βοηθός τους, έστω και αν θα είναι σε μεγάλη απόσταση. Αφού τους ευλόγησε: “επέστη απ' αυτών και ανεφέρετο εις τον ουρανόν”! Έφυγε, δηλαδή, από κοντά τους, αφού προηγουμένως τους υποσχέθηκε ότι πάντοτε θα τους φροντίζει για να έχουν καλή υγεία (αυτό αναφέρεται στα γραπτά κείμενα του Λουκά (Αγ.) στη σελίδα 50). Εορτάζεται από τότε την Πέμπτη της 6ης εβδομάδας από το Πάσχα.

Ακόμη και στο σημερινό ημερολόγιό μας, στις 25 Μαϊου αναφέρεται η “ΑΝΑΛΗΨΙΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ” και ερμηνεύεται: “ΤΗΣ ΑΝΑΛΗΨΕΩΣ και Εύρεσης Τιμίας Κεφαλής Ιωάννου Προδρόμου”.

Η Βηθανία, σήμερα ονομάζεται “Ελ Αζαριέ” που σημαίνει: το χωριό του Λαζάρου. Μνημονεύεται συχνά στα Ευαγγέλια, είναι δε ο τόπος καταγωγής της Μάρθας, της Μαρίας και του αδελφού τους, του Λαζάρου, εκεί έγινε και το θαύμα της ανάστασής του. Αναφέρεται, επίσης στα γραπτά κείμενα του Ματθαίου και του Μάρκου, ότι στη Βηθανία εβάπτιζε ο Ιωάννης και όπως αναφέρεται στα γραπτά κείμενα, εκεί ο Ιωάννης υποδέχθηκε τον Ιησού και έγινε η βάπτισή του. Στην τότε Βηθανία.

Στην παλαιά Διαθήκη δεν είναι άγνωστη η ιδέα της ανάληψης, διότι αναφέρονται ιερά πρόσωπα και έχει γραφτεί ότι δεν έχουν πεθάνει, όπως όλοι οι άνθρωποι που έφυγαν από τη ζωή, αλλά... απλά ανέβηκαν στον ουρανό.

Στην Καινή Διαθήκη παρουσιάζεται η “ανάβασης” του Κυρίου στον ουρανό. Αυτό αποτελεί το βασικό δόγμα της Χριστιανικής Πίστης.

Υπάρχουν βιβλία της Κ. Διαθήκης που παρουσιάζουν το ιστορικό γεγονός και χαρακτηρίζουν ότι ο υπερφυσικός χαρακτήρας παρουσιάζει το δόγμα της Χριστιανικής πίστης.

Η Εορτή της “Αναλήψεως”, εκτός από το επίσημο όνομά της, πήρε αρκετές διαφορετικές ονομασίες σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας, όπως: Στην Σαντορίνη ονομάστηκε, αντί η εορτή της Αναλήψεως, εορτή “Αναληψού”, στη Θράκη “Αναληψιός”, στην Ίμβρο “τ' Αγίου Αναληψιού”, στη Ρόδο “Συναληψιού”.

Στην Κομοτινή έχει αναφέρει ένα βιβλίο ότι ονομάζεται περιφραστικός τα “Σαράντα της Πασκαλιάς”.

Ακόμη και σε άλλες περιοχές, όπως σε νησιά των Κυκλάδων, όπως στη Μύκονο, στη Σίφνο, στη Σκύρο και σε άλλα νησιά την ονομάζουν “Γαλατοπέφτη” επειδή αυτή την ημέρα συνηθίζουν, όσοι έχουν τα ζώα τους, να προσφέρουν γάλα δωρεάν στα χωριά τους, λέγοντας ότι θα είναι υγεία, λόγο της αγίας ημέρας της “Ανάληψις του Χριστού”.

Σε πολλά άλλα νησιά οι πιστοί χριστιανοί είχαν μάθει και πίστευαν ότι και η γη και η θάλασσα αυτή την ημέρα θα βοηθούσαν τους ανθρώπους να έχουν πάντα υγεία ακόμη και πρόσφεραν ένα μπουκάλι γεμάτο από “σαράντα κύματα”.

Φρόντιζαν να φυλάσσουν, εκείνες τις εποχές, το θαλασσινό νερό σαν φάρμακο που θα χρησιμοποιούσαν στο σώμα ή στα πόδια αν υπήρχε πόνος.

Υπάρχουν πολλές περιοχές, όπως έχει αναφερθεί, ότι πολλοί άνθρωποι τα παλαιότερα χρόνια είχαν φροντίσει να αποκτήσουν εικόνες που παρουσιαζόταν ένα άγιος ή ο Χριστός μαζί με αγγέλους και στόχος ήταν να προσφέρουν στον άνθρωπο την υγεία του.

Πολλές εικόνες, ακόμη και τοιχογραφίες από τους Βυζαντινούς χρόνους, αλλά και μεταβυζντινούς, στις εικόνες παρουσιάζονται ο Χριστός και οι Απόστολοι, όπου μερικοί κρατούν και προσφέρουν περιτυλιγμένα ή όχι φύλλα της ελιάς να τα ευλογήσει ο Χριστός, ώστε οι άνθρωποι να τα έχουν κοντά τους, να τα σέβονται και να τα κρατούν αναζητώντας υγεία και καλή ζωή.

Είναι πολλές οι εικόνες που δημιουργήθηκαν και υπάρχουν όχι μόνο στη χώρα μας, αλλά και σε άλλες περιοχές όπου παρουσιάζεται πάντα ψιλά ο Χριστός ή μόνος του ή με την βοήθεια των αγγέλων όπου υποδέχεται την παράκληση των ανθρώπων να τους βοηθήσει και για την υγεία τους... αλλά και να τους προσφέρει βοήθεια στην εργασία τους, ιδιαίτερα σε ότι αφορά τα δέντρα τους, τα χωράφια τους και φυσικά τη ζωή τους.

Υπάρχουν εικόνες της παλαιάς εποχής που στην εικόνα ο Χριστός είναι ψιλά και οι άνθρωποι που τον παρακαλούν είναι στο κάτω σημείο του πίνακα. Του δείχνουν την ανάγκη τους, τι χρειάζονται, αλλά μαζί τους είναι και άλλοι ιερείς ή άγιοι.

Ετικέτες: