Παρουσίαση μελετών για την ανάπλαση της παραλίας και τη δημιουργία ποδηλατοδρόμου

Νέα σελίδα για την πόλη

Απαιτείται να ξεπεραστεί το γραφειοκρατικό “τέρας” για να κατοχυρωθεί η ευρωπαϊκή χρηματοδότηση

Οι μελέτες που αποτυπώνουν τα σχέδια για τον ποδηλατόδρομο και την ανάπλαση της παραλίας παρουσιάστηκαν χθες το πρωί, στο Δημαρχικό Μέγαρο, από μέλη της δημοτικής αρχής και υπαλλήλους της τεχνικής υπηρεσίας του δήμου Σύρου – Ερμούπολης.

Πρόκειται για δύο άκρως σημαντικά υποέργα που περιλαμβάνονται στο Ολοκληρωμένο Σχέδιο Αστικής Ανάπλασης, που με τη σειρά του αποτελεί υποπρόγραμμα του ΕΣΠΑ.

Ο δήμαρχος, Γιάννης Δεκαβάλλας, ο αντιδήμαρχος, Νίκος Αλμπανόπουλος, ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, Γιώργος Βελισσαρίου καθώς και ο πρόεδρος της δημοτικής κοινότητας Ερμούπολης, Κώστας Βιτάλης αναφερόμενοι στο βασικό στόχο των δύο έργων, υποστήριξαν ότι αυτός δεν είναι άλλος, από το να καταστεί η Σύρος και η Ερμούπολη μία λειτουργικότερη - επί της ουσίας - πόλη, που θα εξυπηρετεί το σύνολο των μόνιμων κατοίκων και των επισκεπτών.

Οι δύο υπάλληλοι της τεχνικής υπηρεσίας, κ. Διακοδημητρίου και κ. Κηπιρτίδου, κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής τους αναφέρθηκαν λεπτομερώς σε πλήθος παρεμβάσεων και αλλαγών που θα υλοποιηθούν με την εφαρμογή της μελέτης, αφού πρωτίστως, αυτή, αποσπάσει όλες τις απαραίτητες εγκρίσεις.

Σημειώνεται πως πρόκειται για δύο έργα με υψηλά ποσά προϋπολογισμών, που όμως δεν έχουν προσδιοριστεί με ακρίβεια, αφού από σήμερα και για είκοσι ημέρες, οι εν λόγω μελέτες βρίσκονται στην ιστοσελίδα του δήμου Σύρου – Ερμούπολης για διαβούλευση.

Ριζικές αλλαγές κατά μήκος της Ακτής Παπάγου και Π. Ράλλη

Αναλυτικά τα στοιχεία της πρώτης μελέτης που παρουσιάστηκε σχετικά με την ανάπλαση της παραλίας, παραχώρησε ο κ. Διακοδημητρίου. Ξεκινώντας από το σημείο που στεγάζεται η Πυροσβεστική Υπηρεσία και φθάνοντας μέχρι και την πλατεία Κανάρη, ο ίδιος τόνισε ότι θα καταγραφούν σημαντικές αλλαγές.

Ανάμεσα σε άλλες, μίλησε για τη μεταφορά της περίφραξης του λιμανιού κατά 3.20 μέτρα προς τη θάλασσα, ώστε να συμπεριληφθεί ο ποδηλατόδρομος, για τη μεταφορά της αφετηρίας των ΚΤΕΛ στο χώρο που γειτνιάζει με το κτήριο της Πυροσβεστικής υπηρεσίας, ενώ παρακάτω, όσον αφορά στο σημείο που βρίσκονται αυτή τη στιγμή τα λεωφορεία, εξήγησε ότι θα μετατραπεί σε χώρο προσωρινής στάθμευσης, ο οποίος θα εξυπηρετεί τις ανάγκες των επιβατών. Ταυτόχρονα, στη μελέτη περιλαμβάνεται και η μεταφορά του σταθμού των αγοραίων οχημάτων (ταξί) στο ύψος της οδού Κέας λίγο μετά το κτήριο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου. Στη σημερινή αφετηρία των ταξί, το μνημείο της Εθνικής Αντίστασης, προβλέπεται να μεταφερθεί σε απόσταση δύο μέτρων από τη θάλασσα ώστε να δημιουργηθεί ένας μικρός χώρος αναψυχής.

Ολοκληρώνοντας την ανάλυσή του, ο κ. Διακοδημητρίου, τόνισε ότι στο τελευταίο τμήμα της παραλίας υπάρχει μέριμνα για διαπλάτυνση του πεζοδρομίου μπροστά από τις καφετέριες ενώ έχει προβλεφθεί και χώρος για τους πεζούς. Ωστόσο, είναι αναγκαίο να αναφερθεί ότι, ο ίδιος έκανε λόγο και για τοποθέτηση μίας ξύλινης επέκτασης στο κρηπίδωμα, ώστε να προσδένουν με ασφάλεια τα σκάφη αναψυχής.

Τέλος, υπογράμμισε ότι κατά μήκος της παραλίας θα απαγορευθεί η παράνομη στάθμευση σε δίκυκλα και οχήματα, ενώ τόνισε πως έχει σχεδιαστεί σε πολλά σημεία χώρος για πεζούς, τοποθέτηση ειδικών ραμπών για ΑΜΕΑ αλλά και οδεύσεις τυφλών.

Επιτέλους... ποδηλατόδρομος

Η δεύτερη μελέτη που περιλαμβάνει το έργο του ποδηλατοδρόμου παρουσιάστηκε από την υπάλληλο της τεχνικής υπηρεσίας την κ. Κηπιρτίδου. Συγκεκριμένα, ο ποδηλατόδρομος με πλάτος 1,8 μέτρων, θα έχει την αφετηρία του στο δημοτικό χώρο στάθμευσης, στο ύψος του στρατοπέδου και θα καταλήγει στο μνημείο της Εθνικής Αντιστάσεως. Υπενθυμίζεται ότι, μέρος του, περιλαμβάνει η ανωτέρω μελέτη. Ειδικότερα, ένας ποδηλάτης θα μπορεί να ξεκινά από το δημοτικό χώρο στάθμευσης και να διέρχεται προς το κέντρο από την οδό Ηρώων Πολυτεχνείου, την περιοχή Ταρσανάς και Καρνάγιο καθώς επίσης και από τις οδούς Ασημομύτη, Μπαρμπέτα και Αλέκου Παναγούλη.

Σημαντική παρατήρηση, την οποία έθεσε επί τάπητος ο υπεύθυνος, είναι η απαραίτητη κατάργηση ορισμένων νόμιμων θέσεων στάθμευσης, καθώς όμως και αρκετών παράνομων που καταλαμβάνουν οι οδηγοί των οχημάτων, τόσο στις προαναφερθείσες οδούς, όσο και κατά μήκος της παραλίας.

Το ζήτημα βέβαια που ανέκυψε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης και συναρτάται με την ύπαρξη ποδηλατόδρομου στην πόλη, αφορά στην παρουσία της αστυνομίας ώστε να τηρούνται απαραιτήτως όσα προβλέπονται για τη στάθμευση των οχημάτων. Η κ. Κηπιρτίδου, διευκρίνισε τέλος, ότι ο ποδηλατόδρομος, θα είναι προστατευμένος με ειδικά μικρά κολονάκια ώστε να μην εμποδίζονται οι ποδηλάτες και να οδηγούν με ασφάλεια.

Με γοργούς ρυθμούς, συνέπεια και σεβασμό

Αυτό που απαιτείται προκειμένου να αποσπάσουν οι δύο μελέτες όλες τις απαραίτητες εγκρίσεις από τα αρμόδια υπουργεία είναι συνέπεια και διάλογος των τεχνικών υπηρεσιών με το δήμο Σύρου – Ερμούπολης. “Το θέμα είναι να μη χαθεί χρόνος” τόνισαν οι αιρετοί που μίλησαν στη χθεσινή παρουσίαση, αφού ο ποδηλατόδρομος και η ανάπλαση της παραλίας “είναι έργα που πρέπει να γίνουν οπωσδήποτε και αφορούν στο μέλλον του τόπου”. Αξίζει να αναφερθεί ότι, στην περίπτωση που δεν εγκριθεί η μελέτη για την ανάπλαση της παραλίας, όπως εξήγησαν οι αιρετοί, ο ποδηλατόδρομος θα δημιουργηθεί έως και το ύψος που βρίσκεται η Πυροσβεστική Υπηρεσία καθώς το υπόλοιπο τμήμα του αποτελεί μέρος της άλλης μελέτης.

Παράλληλα, επισημάνθηκε από όλες τις πλευρές, ότι η ύπαρξη του ποδηλατοδρόμου και η χρήση των ποδηλάτων, προϋποθέτει την κατανόηση αλλά και τη συμμετοχή του συνόλου της κοινωνίας καθώς το εν λόγω έργο, θα βοηθήσει σε σημαντικό βαθμό στην αποσυμφόρηση του κέντρου. Μάλιστα ο δήμος αναζητά και πρόσφορες λύσεις για να έχει τη δυνατότητα να διαθέτει ποδήλατα στους κατοίκους και τους επισκέπτες.