Της Μαρίας Ρώτα

Γιατί όχι στην ίδρυση Ιδιωτικών Πανεπιστημίων;

  • Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2019 - 06:12
  • /   Eνημέρωση: 28 Μαρ. 2019 - 7:25

Έχουν περάσει πάρα πολλά χρόνια όταν είχα ακούσει μια ιστορία που είχε πει ένας δάσκαλος, φίλος του πατέρα μου. Ήταν ένα απόγευμα που είχαν συναντηθεί μερικοί συνάδελφοι να συζητήσουν και να ανταλλάξουν κάποιες σκέψεις και θέσεις ή και απόψεις σχετικά με τη διδασκαλία τους και τον σωστό τρόπο εκπαίδευσης των μαθητών τους. Τότε, ήμουν σε μικρή ηλικία και πίστευα ότι αυτή η ιστορία που άκουσα ήταν αληθινή. Δεν την ξέχασα όμως ποτέ. Αυτή η ιστορία, νομίζω, είναι αρκετά διδακτική για τα σημερινά δεδομένα.

Και είχε πει ο τότε δάσκαλος: “Στη μυθολογία κάποιας άλλης χώρας, περιγράφεται πως ο Θεός δημιούργησε τον κόσμο και τις διάφορες φυλές της γης. Τα υλικά που χρησιμοποίησε ο Θεός για να δημιουργήσει τον Έλληνα δυστυχώς περιλαμβάνουν και ορισμένα, που δεν πρέπει να αναφερθούν... Πάντως, αφού ο Θεός τελείωσε με τη δημιουργία, έπεσε να ξεκουραστεί. Όταν ξύπνησε, οι άγγελοι έντρομοι του ανέφεραν ότι υπάρχει μεγάλο πρόβλημα στη Γη. Ποιο ήταν το πρόβλημα; Ο Έλληνας είχε επιβληθεί σε όλους τους κατοίκους του κόσμου και τους είχε βάλει “τα δυο πόδια σ' ένα παπούτσι”. Τότε ο Θεός πραγματικά διαπίστωσε ότι η κατάσταση απαιτούσε την επέμβασή του. Σαν πάνσοφος που είναι έδωσε τη λύση και αποσύρθηκε πάλι να ξεκουραστεί. Όταν ξύπνησε ήλθαν οι άγγελοι και με χαρά του ανέφεραν ότι στη Γη επικρατεί ειρήνη και είναι όλοι ευχαριστημένοι. Η λύση ήταν εξαιρετικά απλή: Ο Θεός δημιούργησε άλλον ένα Έλληνα με τα ίδια υλικά και φυσικά οι δύο Έλληνες άρχισαν να τσακώνονται μεταξύ τους, ενώ όλοι οι υπόλοιποι κάτοικοι του πλανήτη ήταν καθισμένοι γύρω – γύρω και παρακολουθούσαν τον καβγά τους διασκεδάζοντας και στοιχηματίζοντας ποιος θα κερδίσει”. Λόγια παλιού που δεν τα ξέχασα ποτέ. Στόχος, βέβαια, της συνάντησής τους ήταν να συμφωνήσουν όλοι στο ίδιο θέμα που αφορούσε την εκπαίδευση και την φροντίδα των μαθητών. Στην εποχή μας (τόσα χρόνια πίσω), νομίζω ότι τα πράγματα πήγαν καλά όσον αφορά την παιδεία, τη μόρφωση και την γνώση των Ελλήνων μαθητών των σχολείων και των φοιτητών των Πανεπιστημίων. Ο δάσκαλος περιέγραψε με τον καλύτερο τρόπο το μεγάλο πρόβλημά μας, τη διχόνοια, η οποία μπορεί να έχει εφιαλτικές συνέπειες στην ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο που περνάμε.

Να θυμηθούμε, βέβαια, όσοι μάθαμε, ακούσαμε ή διαβάσαμε την Ελληνική ιστορία, την νεώτερη βέβαια, ότι όλες οι μεγάλες καταστροφές του Ελληνισμού είναι συνέπεια του διχασμού, της διαφορετικής θέσης, ιδίως των ειδικών, όσον αφορά τη χώρα μας. Όλες οι μεγάλες καταστροφές του Ελληνισμού είναι συνέπεια του διχασμού. Πολλά χρόνια πριν, τσακώθηκαν οι Βασιλικοί με τους Βενιζελικούς και είχαμε τη Μικρασιατική Καταστροφή. Αργότερα, αμέσως μετά τον πόλεμο είχαμε τον εμφύλιο που καθυστέρησε την ανάπτυξη της χώρας μας. Δεν πρόλαβε η χώρα μας να ανασάνει από τον εμφύλιο και τον διχασμό σε εθνικόφρονες και μη εθνικόφρονες... και έφθασε η Χούντα που δίχασε τον Ελληνικό λαό με αποτέλεσμα να καθυστερήσει η ανάπτυξη για αρκετά χρόνια.

Η σημερινή κατάσταση πως είναι; Ομολογώ ότι δεν είμαι ικανή να κρίνω ούτε τα οικονομικά μας, ούτε τα πολιτικά μας θέματα. Αυτό αφορά τους ειδικούς.

Όχι στα ιδιωτικά Πανεπιστήμια

Γιατί άραγε απαγορεύεται η δημιουργία ιδιωτικών Πανεπιστημίων στη χώρα μας; Απ' ότι αναφέρουν οι εφημερίδες, μόνο σε τρεις χώρες δεν επιτρέπεται η δημιουργία κρατικών Πανεπιστημίων, στη Βόρεια Κορέα, στην Κούβα και στο Μπουτάν (κράτος κοντά στα Ιμαλάϊα). Η τέταρτη χώρα που δεν θέλει ιδιωτικό Πανεπιστήμιο είμαστε εμείς οι Έλληνες. Γιατί άραγε; Κρίμα, είναι μια χαμένη ευκαιρία για την Παιδεία στην Ελλάδα. Γιατί το γράφω τώρα; γιατί το σκέφτομαι τώρα; Είναι απλό. Πριν λίγες μέρες είχα μια συνάντηση με τρείς επιστήμονες της ηλικίας μου (δυο κυρίες και ένας κύριος) που μου είχαν ζητήσει να τους μιλήσω για το ιστορικό του Φοίνικα. Ήταν μαζί μου, κατά τύχη και μια μαθήτρια Γυμνασίου από τις μικρές “ξεναγούς” η οποία και τους μίλησε για την ιστορία του νησιού μας....και άκουσε άριστα σχόλια. Ευχαρίστησε και έφυγε.

Η συνομιλία μας μετά αφορούσε τη γνώση και την μόρφωση των φοιτητών της σημερινής εποχής. Θυμηθήκαμε την τότε εποχή των δικών μας σπουδών στα Πανεπιστήμια με τους άριστους καθηγητές που πρόσφεραν άριστη γνώση! Θυμάμαι όταν ανεβαίναμε τις μαρμάρινες σκάλες για την αίθουσα της φιλοσοφικής, ένας συμφοιτητής φώναξε κάποια στιγμή: Μόλις μπήκε στην είσοδο ο κ. Μαρινάτος. Όλοι μαζί, αγόρια κορίτσια πήγαμε στα πλάγια της σκάλας για να αφήσουμε ελεύθερο χώρο να περάσει ο καθηγητής. Και φυσικά, με σεβασμό. Καλημέρα σας κ. Καθηγητά και εκείνος απαντούσε: “Καλημέρα σας αγαπητές μου φοιτήτριες, αγαπητοί μου φοιτητές. Σεβασμός απόλυτος και από τις δυο πλευρές. Και τα μαθήματα άριστα! Έλληνες φοιτητές σε ξένα Πανεπιστήμια....σπάνια περίπτωση, τότε.

Σήμερα στα δικά μας Πανεπιστήμια οι φοιτητές, αντί να διδάσκονται για να γίνουν άξιοι επιστήμονες όπως τα προηγούμενα χρόνια, προτιμούν να κάνουν καταλήψεις στους Πανεπιστημιακούς χώρους, να χτίζουν τα γραφεία των καθηγητών στην είσοδο, να λερώνουν τους τοίχους γράφοντας.... ότι τους αρέσει, να γεμίζουν σκουπίδια τους χώρους και φυσικά γύρω – τριγύρω από τα Πανεπιστήμιά μας χαλάει κόσμο και το εμπόριο ναρκωτικών! Τι επιστήμονες περιμένουμε; Με τι γνώσεις; Πως θα διδάξουν τα νέα παιδιά;

Τουλάχιστον αν είχαμε Ιδιωτικά Πανεπιστήμια, θα ήταν καλλίτερη η επιλογή καθηγητών με γνώση και τρόπο διδασκαλίας. Σήμερα πολλοί, πάρα πολλοί νέοι φεύγουν από τη χώρα μας. Η απαγόρευση ίδρυσης ιδιωτικών Πανεπιστημίων στην Ελλάδα είναι καταφυγή χιλιάδων Ελλήνων σπουδαστών στα Πανεπιστήμια του εξωτερικού. Γιατί να μην γίνουν τα ιδιωτικά στην Ελλάδα; Το σπουδαιότερο είναι ότι όσοι το αρνούνται (και ο υπουργός Παιδείας) και πολλοί βουλευτές τις χώρας μας που λένε όχι στα ιδιωτικά Πανεπιστήμια... έχουν σπουδάσει σε ιδιωτικά Πανεπιστήμια σε χώρες της Ευρώπης και όχι μόνο.

Αλήθεια, πόσα χρήματα φεύγουν από τη χώρα μας για να πηγαίνουν στα Πανεπιστήμια της Ευρώπης, της Αμερικής και άλλων χωρών για να σπουδάσουν Έλληνες φοιτητές; Μερικοί επιστρέφουν και αισθάνονται υπερήφανοι παρουσιάζοντας και το πτυχίο τους, άλλοι παραμένουν στο εξωτερικό και συνεχίζουν τη ζωή και τη δράση τους σε άλλη χώρα.

Δεν μπορώ να καταλάβω το γιατί όχι στην Ελλάδα το ιδιωτικό Πανεπιστήμιο, εφόσον υπάρχουν και ιδιωτικά δημοτικά σχολεία και γυμνάσια και Λύκεια. Γιατί όχι;

Μαρία Ρώτα

 

Ετικέτες: 

Διαβάστε ακόμα